|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Mat fra ulike regioner i ItaliaJeg driver med vinklubbplanlegging og nå blir det fem-seks klubber med Italia som tema. Jeg tenker en slik oppdeling:
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaToscana: Vi fikk en veldig god tomat- og brødsuppe på en kjempebra restaurant da vi var i Toscana i sommer. Vi fikk den som en liten appetizer, men jeg laget den som forrett her en dag og det ble veldig vellykket. Jeg brukte oppskriften til Jamie Oliver. En god og annerledes autentisk rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaOm du googler Italia og May får du opp mye om hva som er det vanlige i de forskjellige regionene ihvertfall.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaToscana har cinque e cinque som populær street food - ikke så kjent. Kalles også farinata. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaCampania som jeg husker. Pizza margarita, gnocchi Sorrentina, blåskjell kalt cozze, hvitskjell kalt vongole, sardiner og mye fisk av liten størrelse som er stekt, grillet eller fritert. Mye spinat i maten eller som siderett. Og brokkolini. Lite rødvin, men regionen har en vindrue Aglianico, det vanligste er å drikke hvitvin som Greco. Som igjen sikkert passer best til menyen.
![]() |
#8 |
Musk
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaToscana: Du skal vel servere dessert også. Da anbefaler jeg torta della nonna. Vi fikk den servert et par ganger og den var himmelsk!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaJeg synes du skulle snike inn en Limoncello Sour et eller annet sted i menyen.
![]() |
#13 |
Musk
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaSå akkurat på Instagrammen til Smak av Italia at de hadde fått inn et kit for å lage siciliansk canolli. Han ene der er siciliansk og de pleier å ha veldig mange gode, autentiske ting. Hvis du har en sånn butikk i nærheten altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mat fra ulike regioner i ItaliaSicilia: |
![]() |
![]() |
![]() |