Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre (Bergen) vil innføre lærerbonus (bt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-07, 21:31   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyre (Bergen) vil innføre lærerbonus (bt.no)

Sitat:

Bonus for lærere
For lærerne vil Høyre innføre en bonusordning, i tillegg til et fond for lærernes videre- og etterutdanningsprogram.
- Vi ser for oss at rektorene på hver skole disponerer en pott som de kan fordele på lærere som yter mye. Det kan for eksempel være realfagslærere det er viktig å holde i skoleverket, sier Henning Warloe, finansbyråd og Høyres tredjekandidat.
Før ferien stemte Høyre og byrådspartiene mot et forslag fra opposisjonen om flere lærere og reduserte elevgrupper i realfagene. Det forklarer listetopp Monica Mæland slik:
- Vi måtte være sikre på at vi har de 500 millionene vi vil bruke i skolen. Nå vet vi at det er mulig å finansiere et skoleløft.

Det jeg lurer på, er hvordan i alle dager en skal unngå at dette blir basert på trynepolitikk?

Jadda, jeg er kjempeglad i blondinen fra sør fra før ...

Gammel 20-08-07, 21:36   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre (Bergen) vil innføre lærerbonus (bt.no)

Må jo bli trynepolitikk... Det er vanskeligere å måle resultatet av mennesker enn det er i enkelte private bedrifter.

Sist redigert av Karamell : 20-08-07 kl 21:41.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:38   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skaper nok et kjempegodt arbeidsmiljø blant lærerne, og trivsel på jobb. Hvilke kriterier skal ligge til grunn? Hvordan skal man kunne måle etter kriteriene? Når man jobber med mennesker finnes det ikke etter min mening en rettferdig og enkelt måte å måle godt utført arbeid på. Ulike mennesker har ulike tilnærminger og kvaliteter.

Gammel 20-08-07, 22:16   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Himmel. En pott som rektor skal fordele til lærere som yter mye, evt realfaglærere. Dette blir gøy!

Gammel 20-08-07, 22:18   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Himmel. En pott som rektor skal fordele til lærere som yter mye, evt realfaglærere. Dette blir gøy!

Vi kommer til å raske med oss hele potten, nolo. INGEN kan vel overse vår sjarm og skjønnhet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:18   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å si det slik; jeg har med veldig mange av bergens rektorer å gjøre i jobben min, og det er vel ikke veldig mange av dem jeg har tiltro til.

Gammel 20-08-07, 22:19   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vi kommer til å raske med oss hele potten, nolo. INGEN kan vel overse vår sjarm og skjønnhet?

Du har selvfølgelig rett. Skal vi stemme Høyre?

Gammel 20-08-07, 22:21   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har selvfølgelig rett. Skal vi stemme Høyre?

Vi må nok det i år. Dette er jo et svært viktig valgløfte.

Gammel 20-08-07, 22:24   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vi må nok det i år. Dette er jo et svært viktig valgløfte.

Som de jo ikke kommer til å bryte.
Eller vent - det jo Høyre.
Det gjelder sikkert bare privatskolene. Og pengene skal de ta fra den off. skolen.
:ide:

Gammel 20-08-07, 22:27   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nei nei nei nei nei og atter nei. Jeg blir så ufattelig lei av at man skal flytte lønnsforhandlinger og lønnsfordeling lokalt. Splitt og hersk Sammen er vi (eh.... jeg er ikke lærer altså ) sterke, og arbeidsgiver siden tjener på å dele oss opp slik at vi til slutt står alene når lønn skal forhandles. Lokal fordeling av bonus er første steget i den rettningen. Trynefaktor blir ofte resultatet. Og like stort problem blir det dersom en ansatt faktisk har gjort seg fortjent til en slik bonus, for da har du alt snakket om trynefaktor. I det offentlige har vi allerede mulighet til å få noe slikt gjennom 2.3.4 forhandlingene og vi trenger ikke flere slike idiotiske systemer.

Lik lønn for likt arbeid og iverksett tiltak for de som ikke gjør den jobben de er satt til å gjøre. Men, det er jo ubehagelig for arbeidsgiveren.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:27   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Som de jo ikke kommer til å bryte.
Eller vent - det jo Høyre.
Det gjelder sikkert bare privatskolene. Og pengene skal de ta fra den off. skolen.
:ide:

Nå må ikke du komme her å psyke meg ned, nå når jeg akkurat har begynt å glede meg. Klart dette gjelder alle skoler, Høyre forskjelsbehandler jo ikke? Alle skal jo ha like muligheter, i alle fall så lenge de har like mye penger i banken. (Og har de ikke penger i banken her, så har de sikkert litt på lur på en konto i Sveits.)

Gammel 20-08-07, 22:30   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg at mange lærere kommer til å ha pult på rektors kontor.

Gammel 20-08-07, 22:31   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Nei nei nei nei nei og atter nei. Jeg blir så ufattelig lei av at man skal flytte lønnsforhandlinger og lønnsfordeling lokalt.

Kjenner jeg deg? Er du min tvilling?

Gammel 20-08-07, 23:37   #14
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Huff for en ordning. Jeg synes allerede jeg hører et par av de mer sytete kollegene mine hyle igjen og igjen: "Jeg gjør SÅ mye! Jeg jobber og jobber, og er på skolen døgnet rundt." Samtidig tar de hundreognioghalvfjers røykepauser mens de lar resten av teamene vente for å kunne bli ferdig med møter og samarbeid. Tror ikke de hyler noe lavere om denne ordningen kommer i stand. -For ingen andre på skolen jobber noe, vel?

(Har vært borte fra skolen i nesten et år nå, og tanken på dette får meg jammen til å ønske meg vekk et par år til.)

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 01:04   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det jeg lurer på, er hvordan i alle dager en skal unngå at dette blir basert på trynepolitikk?

Det tror jeg overhodet ikke er mulig.

Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 11:45   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Så Høyre (i Bergen?) stemmer mot å bruke ekstra penger i skolen nå fordi de vil ha pengene klare dersom de vinner valget? Altså, skolen får mindre penger nå, pga. Høyre, og så kan de, hvis de vinner valget, si "Se så flinke vi er for nå får skolen mer penger enn før".

Hva er dette for noe fanteri?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.