|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma? | |||
Ja, man får fri |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Nei, man får ikke fri, man må avspasere osv. |
10 | 25,00% |
Vet ikke |
6 | 15,00% |
Deltakere: 40. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Tidligere sjef sa at jeg skulle føre det som legebesøk, og altså få fri. Jeg har gjort det, men egentlig aldri hørt med ny sjef om hva hun mener om saken. Kontoret er rett ved blodbanken, så jeg er borte i mye mindre enn en time.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg får føre det som lege/velferdspermisjon
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Nei, det har jeg aldri blitt i noen av jobbene mine. Fører det vel som legebesøk, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg vet ikke helt hva de offisielle reglene er, men jeg gjør det i arbeidstiden. Vi har en sånn buss som dukker opp innimellom på kontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi får fri, staten.
![]() |
#9 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi får fri/legebesøk, fylkeskommunen.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi får fri.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg skrev at jeg får fri, men fører jo ikke timer. Det er helt utenkelig at man skulle be folk gjøre det på fritiden.
![]() |
#12 |
Smugleser
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Aner ikke, fører ikke timer/har uavhengig stilling. Men jeg er nokså sikker på at min arbeidsgiver hadde latt folk gjøre dette i arbeidstiden uten å trekke noe, litt avhengig av situasjonen. Vi har blodbussen her, men om folk skulle blitt borte tre timer på dagtid for å gi inne byen, så stiller det seg kanskje annerledes? Blodbanken har jo åpent før og etter normal arbeidstid og, i Oslo i hvert fall.
![]() |
#13 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi får lønn i inntil 3 timer. Stort privat selskap.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Det går av fleksitidkontoen. Har ikke tenkt over at jeg kunne fått permisjon med lønn så det har jeg ikke sjekket.
![]() |
#16 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Blodgiving gjøres utenom arbeidstid. Kunne ikke falle meg inn at arbeidsgiver skulle betale for det. Privat firma.
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?
Signerer, veldig merkelig at man forventer fri for blodgiving.
![]() |
#18 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg kan ikke gi blod så det har jeg ikke undersøkt. Men i den ene jobben stempler jeg inn og ut, så jeg regner med at jeg ville bli trukket i tid der. Den andre jobben er i kommunen.
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?I de årene jeg var blodgiver jobbet jeg på oppdrag og hadde ikke arbeidstid på den vanlige måten. Nå kan jeg ikke gi blod, så jeg har ikke undersøkt spesielt, men mener noen sa vi har en egen kode for det. Jobber i et statsforetak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi har svært fleksibel flexitid og snille sjefer, så det går jeg ut fra hadde gått bra, men har ikke testet. Så lenge vi holder det utenfor avtaler med eksterne folk.
![]() |
|
|