|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Makta, #metoo og bøker skrevet med andre intensjoner enn å fortelle en historieTenkte å samle alt i ett jeg.
Med alle mulige forbehold om at ting er tatt ut av sammenheng, og selvsagt vil slike tanker melde seg når man står i en utrolig stressende og vanskelig situasjon, men jeg greier ikke legge fra meg at dette er et stikk til varslerne. "Se hva dere fikk til å skje", liksom. Og selvfølgelig skrevet så personlig og uten henvisninger slik at det er umulig å ta ham på det. Og alle som trekker det fram vil bli fremstilt som ufølsomme og med lite sympati for et menneske (og et par) som har vært gjennom mye. En slags hundefløyte, om du vil.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Makta, #metoo og bøker skrevet med andre intensjoner enn å fortelle en historieInteressant. Det med dansescenen i Makta hadde jeg fått med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
fri
|
![]() Sv: Makta, #metoo og bøker skrevet med andre intensjoner enn å fortelle en historieKommer ikke til å gidde å lese den boka nei, og kan ikke se at han kommer med noen revolusjonerende svar på hvordan en skal løfte Ap til nye (eller gamle) høyder. Hadde han sluttet med fraksjoneringen sin og stadige stikk, så kunne det nok ha hjulpet litt. Så at han liksom skal ha så omsorg for partiet og attpåtil mener at han er løsningen på alle problemer (som jo han desidert har vært med på å skape, han var tross alt valgkampANSVARLIG i 2017), er helt utforståelig for meg. Enda mer uforståelig er det at det faktisk er en del som synes å tro på ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Makta, #metoo og bøker skrevet med andre intensjoner enn å fortelle en historie
Aftenpodden diskuterer Makta hver mandag.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Makta, #metoo og bøker skrevet med andre intensjoner enn å fortelle en historie
Litt usikker på om du refererer til noe konkret her eller om det er en generell oppfatning? Det har definitivt vært svin på skogen i Trondheim, men podcasten dekker vel 20 år? Hvis det er den Rune Olsø saken du referer til så er den skikkelig, skikkelig ille.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Det er spesielt den saken ja. Men også måten de andre politikerne i Trøndelag AP snakker om "saka" på en helt annen måte enn andre politikere i andre partier og andre steder i landet. Det er jo flere som drar på med dialekt når det er hensiktsmessig altså, men det var påfallende her.
![]() |
#8 |
Leser
|
Den saken fulgte jeg ganske tett (i Adressa, men skriftlig, så det du sier om dialekten blir jo veldig fremmed for meg) Men den saken + flere hendelser rundt AUF (i Trondheim) er ikke noe særlig hyggelige. Og der er jo generelt sett alle hersketeknikker i bruk
Får veldig lyst til å høre på podcasten slik du beskriver den (har bare en laaaaaaang liste på lytteting
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
Det er helt sikkert mange tanker man kan gjøre seg der og da når man er lei seg og fortvilet over å miste et barn. Men å dra det frem flere år seinere og la det henge der som en slags anklage (jeg klarer heller ikke å tenke på dette som annet enn et stikk) blir spekulativt og slemt. Det er jo ikke uvanlig at det går galt tidlig i et svangerskap og med to så voksne foreldre er sjansene en god del større enn hos yngre mennesker. Igjen, jeg skjønner at den som er lei seg leter etter grunner og gjerne noen å skylde på også, men dette er søkt.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Ikke sant? Og det er en veldig personlig ting, skrevet i en bok som forlaget beskriver mer som en bok om ideologi, ikke en privat "fortell alt"-sak.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
Hvis utgangspunktet er ideologi og en bok om et parti, har den pasusen virkelig ikke noe i boka å gjøre. Hva tenkte redaktøren her?
![]() |
#12 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Makta, #metoo og bøker skrevet med andre intensjoner enn å fortelle en historieAP er jo verdens heldigste parti som har slike flotte karer med god selvinnsikt og ansvarsføkelse trippende på sidelinjen, klare for å kaste seg over både politikk og 'annet', og stake vei i vellinga. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|