|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Espalier til erteblomster - hva funker?Jeg er i gang med å lage hage helt fra scratch. Vi har en platting hvor vi skal bygge en plantekasse med espalier, hvor jeg tenkte å så erteblomster.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Espalier til erteblomster - hva funker?Alt funker! Du kan godt bruke armeringsnett, jeg har pleid å lage tipi av tre lenge bambuspinner og vikle hamptråd mellom dem nedover med 15-20 cm avstand, men sår du litt tett, så klatrer de jo på hverandre også. Knip toppskudd på plantene når de har vokst opp litt, så vokser de seg tette og fine!
![]() |
![]() |
#3 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Espalier til erteblomster - hva funker?Vi har laget espelier av armeringsjern flere steder, bl.a. På verandaen. Der klatrer både erteblomst og clematis. Veldig fornøyd!
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Espalier til erteblomster - hva funker?Takk for svar, begge to! Jeg skal bygge plantekasse som er 60 dyp, 60 bred og 160 lang - kanskje klematis vil klare seg i kassen? Jeg elsker klematis. foreldrene mine har en som er over 40 år, som er like vakker hvert år.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stadig underveis
![]() Sv: Espalier til erteblomster - hva funker?Ja, min er 50 dyp, 40 bred og 100 lang, og mine klematis klarer seg i den. Jeg elsker også klematis. Har 7 stk.
![]() |
#7 |
Stadig underveis
![]() Sv: Espalier til erteblomster - hva funker?Sånn ser det ut hos oss. Hmm… bildet på telefonen min er nok for stort til å laste opp. Noen som har tips til enkel måte å dele på, når jeg ikke har url.?
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 28-04-24 kl 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Espalier til erteblomster - hva funker?Jeg er også i prosess med erteblomster for første gang! Foreløpig står det "erteblomstfrø" på handlelisten min.
![]() |
|
|