Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-24, 12:42   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?

Jeg er nyseparert og sitter igjen med en gammel opel vectra fra 2006/2007. Den har rust, frieksos, konk aircon og generelt er en gammelbil. Frieksosen kan jeg fikse for 3000 da og den ble EU-godkjent på begynnelsen av året. Den må imidlertid ha nye vinterdekk til vinteren om jeg skal ha den.

Jeg bor på landet og er helt avhengig av bil. Det er null kollektivtilbud der vi bor.

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har har ikke en halv mill å bruke på bil. Jeg står mellom å kjøpe på nye vinterdekk og fikse frieksosen og så be til bilguden om at den går et år eller to til. Men dette vet man jo virkelig aldri. Den er ikke akkurat tipp topp.

Alternativene jeg har sett på er å kjøpe bil til MAKS 350 000. Aller helst noe mindre. Det er også egentlig et poeng for meg å kjøpe bil gjennom lokal forhandler for da fikser de liksom alt for meg om noe går i stå. Jeg har sett på typ Leaf (den med lengst rekkevidde) og Id3 som er et par år. Da har den igjen noe garantitid og er fremdeles ganske ny bil. Jeg har lader montert i garasjen, men eksen har den gamle elbilen. Det er billigere å kjøre strøm, men lån til innkjøp er jo dyrt.

Jeg har også sett på mulighetene for å kjøpe ny Leaf. Jeg kan liksom få en helt ny leaf for prisen av en fire år gammel id4. Nå vet jeg at det er to helt ulike biler altså. Hyundai Kona ser jeg det er en del som ligger til salgs, men har hørt at ikke alle er så fornøyd med den. Fordelen med volkswagen eller Nissan er at jeg har lokale forhandlere med god service.

Jeg er ikke så interessert i bil og vil ha noe som er forutsigbart til en rimelig nok penge.

Hva ville du gjort?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.