|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Jeg er nyseparert og sitter igjen med en gammel opel vectra fra 2006/2007. Den har rust, frieksos, konk aircon og generelt er en gammelbil. Frieksosen kan jeg fikse for 3000 da og den ble EU-godkjent på begynnelsen av året. Den må imidlertid ha nye vinterdekk til vinteren om jeg skal ha den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Hvis du skal kjøpe elbil, må du ha gjort en nøye vurdering av hvilken rekekvidde du trenger. Vi hadde Leaf før, og har Id4 nå, og det er virkelig enorm forskjell på rekkevidden. Hvis man bare småkjører i byen, så spiller det jo ingen rolle. Men hvis du med jevne mellomrom kjører lengre strekninger, så er det mye hjelp i en bil med god rekkevidde.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Rekkevidde leaf 62 kwh er på 38,5. Sommeren vel og merke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Har hatt min leaf siden 2015 og vurderer å bytte til en ny ila året, så ser at det stadig er kampanjer og den er meget prisgunstig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Jeg har hatt min siden 2012 og skal fikse den opp for 20 000 slik at jeg har den to år til. Jeg skal da kjøpe en bil som nok er et par år gammel for å få den rimeligere. Jeg ville kjøpt en leaf med god rekkevidde fordi de er gode å kjøre. Kona synes jeg er for massiv, men god å kjøre. Men aller helst vil jeg ha en Suzuki Swift.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Lånte en id3 forleden da min var på service. Den var god å kjøre.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Jeg er ekstremt fornøyd med vår Kia E-Niro. Den har rekkevidde på over 500. Vår er vel ca 6 år nå og kostet 409000 ny, men jeg skal vedde på at det er mulig å få tak i en langt billigere bruktbil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?
Hvor langt er det? Vi har en e-golf fra 2017, og er superfornøyde med den. Særlig bagasjeplassen, og bakseteplassen. På sommeren kommer vi oss hjem fra hytta (250 km-ish) uten å lade. Men det betyr mye om det er mye stigning eller ikke, så på veien til må vi lade en gang.
![]() |
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Jeg har en 2018 Leaf 40 kW. Jeg digger bilen, men vær obs på at selv de helt nye bilene har chademo-ladeplugg. Den gamle typen. Det er chademo-hurtigladere rundt om, men veldig mange færre enn CCS-ladere. Og færre blir det sikkert, i og med at CCS er etablert som standard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Vi kjøpte brukt Leaf for et par, tre år siden. Den er fra 2019 tror jeg. Betalte 180.000,-.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?E-golfen blir akkurat for kort,men søstersen har den og den er god å kjøre. Har spurt om tilbud på lån i banken og fått kampanjetilbud på leaf connecta. Så får vi se |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?En venninne fikk kjempetilbud på en MG med helt utrolig lav rente. Det utgjorde MYE penger i sluttregnestykket. Virker som det er kamp om bilkundene om dagen, for det selges vel lite bilder i disse dyrtider. Så du kan nok få gode tilbud rundt om
![]() |
![]() |
#15 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Jeg har leaf 2015, 24 kwh og tenker at min neste bil er en Hyundai Kona 2020 eller nyere med 64kwh. Har mange som har den som er kjempefornøyde.
![]() |
#16 |
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Naboen i 80-årene er på sin andre Kona, så tydelig at de er fornøyde.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Kjøpe ny bil, men hva da? Leaf? Id3? Kona?Gratulerer!
![]() |
|
|