|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hvor mye koster førerkort nå?I serien "Hvor langt er et tau." Sist redigert av Timar : 07-07-24 kl 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?25 - 30 000 kr. Jeg har nettopp vært innom alle kjøreskolers nettsider for å se om algoritmene vil gi meg noe superbra tilbud på samlepakke.
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Vi var over 30´da min 02er tok lappen for noen år siden. Bergen. Hadde ikke mange ekstra kjøretimer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Rundt 30 her også når 03’eren tok lappen. 06’eren rr ikke ferdigbetalt enda, men tipper det havner omtrent på det samme
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Eldste endte på 25.000,- med alt. Da hadde han 3 kjøretimer ekstra. Han fikk litt noia på slutten da flere kompiser strøk på oppkjøring. Han hadde ikke trengt det.
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Her koster alt det obligatoriske 20.000, og en kjøretime 850.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Da 05’ern kjørte opp kostet alt 25 000. Det var ganske billig får jeg inntrykk av. (Pakke med 10 kjøretimer 21000+ baneleie og sånn i tillegg.
![]() |
#9 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Da min -02'er tok lappen kom det på svimlende 50.000...
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Ca 25k. Lønner seg å trafikalt med mørkekjøring så tidlig man kan, og kjøre så mye hjemme som overhodet mulig. Lurt å logge øvelseskjøringen i forsikringsapp, både for å ha ca oversikt over kjørte timer men også for forsikringsrabatter.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Denne kontoen står klar. Jeg har spart i mange år. Men ingen av mine unger virker interessert i å ta noe førerkort.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Trafikalt grunnkurs er planen for vår tenåring også, men søren, vi passet ikke på å sende ham i vinter så han får ikke med mørkekjøring nå.
![]() |
#14 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?
Min som blir 17 i august tok heller ikke mørkekjøring i fjor, så hun skal ta det i oktober når de starter opp igjen. Det går virkelig veldig fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Tipper eldste sitt førerkort kostet ca 30 000 totalt. Han fikk trafikkalt grunnkurs via en pakke gjennom FAU på ungdomsskolen og en kjøretime på 16-årsdagen og beskjed om å komme tilbake som 17-åring. Pengene begynner først å renne når de nærmer seg 18. Men det er jo lurt å spare opp litt hvis man kan.
![]() |
#16 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Takk for svar! Det var ikke så ille som jeg fryktet. Men innser at det sikkert krever mye kjøring på hjemmebane for å begrense antall kjøretimer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Da ville jeg begynt med automat, og så kjørt med med gir etter hvert. Hvis man først har lært gir er det ikke noe problem å bytte på, det er bedre å øve på å bytte enn å øve bare med en og at det andre bare blir en sjelden gang innimellom.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
Her også. Tror broren vil være mye rimeligere; mye mer interessert.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
Yngste og jeg teller ned til vi kan starte; vi gleder oss begge to.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye koster førerkort nå?45000,- for et par år siden. Kunne gått på 35, men tok ekstra kjøretimer siden vi ikke kunne øvelseskjøre i byen (bor ikke på samme plass). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|