Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekk til ungdomsskolen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-24, 06:39   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skolesekk til ungdomsskolen?

Mellomste begynner i 8. til høsten og skal få ny sekk.

Hun har snakket litt om en lys db, men klarer ikke bestemme seg. Å bestemme seg er vanskelig for denne jenta. Og å be om noe dyrt sitter langt inne til tider. (Uten helt logikk, for det hindrer henne ikke i å ønske deg den nye Samsung flip - mobilen.....)

Men all den tid hun ikke vet hva hun vil ha har jeg heller ikke kjøpt noe.
Kusina og fetteren har db, 25 liter sier foreldrene de mener det er.

Hun har jo 30 liter fra Beckmann nå.
Broren har hatt en som vel var muligens enda større.

De sier 25 oppleves rett for min nevø som har gått 8. i år, men jeg lurer på om han kan ha noe mindre fysiske bøker dersom han har dem som lydbok eller på annet vis pga dysleksi? Sekken min min sønn var jo stadig vært litt av hvert i (la der være sagt, han rydder ikke ut papirer heller da, om jeg ikke stopper ham hadde han nok møtt opp på vgs med 5 cm med løse papirer fra ungdomsskolen )

Men det slo meg brått at det er på tide å få på plass sekk til den jenta mi da.

Gammel 21-07-24, 07:09   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Min sønn på vgs (studiespes) har også db 25 L. Han synes den er passe stor.

Gammel 21-07-24, 07:51   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Min sønn har også 25L. De har lite bøker, men mye fysisk aktivitet. Det går akkurat. Når han har ttening rett etter skolen må han ha med ekstra bag. Vi har derfor valgt å gå opp i str til 30 L i år (10 kl)

Gammel 21-07-24, 10:28   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min, som begynner i 9. nå, har dessverre ikke hatt behov for å bære en eneste bok, annet enn skriveboka i matte. Det eneste han bærer frem og tilbake er laptopen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-24, 11:18   #5
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

DB på min som gikk ut av 10. den alle har. Men siste halvåret brukte han en bag mye.

Gammel 21-07-24, 15:59   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine sønner har db. De er 19 og 22 da, en har svart og den andre mørkeblå.
Jeg ville hatt beige/lys selv om jeg skulle kjøpt meg sekk nå, til PC-en min. (Det skal jeg dog ikke kjøpe meg).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-24, 16:05   #7
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Db er ikke ut enda altså. Da blir det vel en sånn. 25 liter ?

Billig er det ikke, men vi får finne en. Lys/beige tror jeg det er hun tenker ja

Gammel 21-07-24, 16:08   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant tilbud da jeg kjøpte til mine, men det var før jul. Anton Sport på nettet.

Gammel 21-07-24, 16:55   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være et poeng å vente til etter skolestart. På ungdomsskolen er det en del jenter som sverger til vesker, og da er det dumt om dere har kjøpt en dyr sekk.

(Jeg mener ikke at det er lurt med veskebruken, men min erfaring tilsier at jenter i ungdomsskolealder er usedvanlig lute interessert i å høre på foreldrene sine. … det gikk overi det sekundet hun startet på vgs. )

Gammel 21-07-24, 20:05   #10
Malama

Malama sin avatar

Standard

Hun sier hun ikke vet. Men tanken på å starte skolen med en gamle sekken liker hun ikke. Hun har hatt ønske om ny sekk siden kusina som går i samme klasse fikk en db til 7. Trinn.

Høre på meg gjør hun neppe, da kunne hun brukt den samme neida, jeg har sagt hun skal få ny, hun må bare bestemme seg for hva hun vil

Men hun har litt vanskelig for å bestemme seg og veldig vanskelig for å stå for dyre ønsker, og mor sitt eneste ønske er å få dette ordnet.

Storebror begynner på vgs. Er det opp til ham fortsetter han bare med samme sekken (det gjorde han da han begynte i 8. Men glidelåset gikk i stykker så det ble ny sekk i september) men på hans vgs, akademiet, så får de dekk mener jeg de sa på info-kvelden.

Så inntil han kommer med ønske om noe nyere så kjøper jeg ikke sekk til ham. Det ønsket kommer trolig ikke så lenge han har en som fungerer. Med mindre han endelig begynner på påvirkes litt mer av jevnaldrende snart. Mote og sånt har han bare null interesse for.

Gammel 21-07-24, 20:23   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Sønn på da 18 ønsket seg ikke noe sekk til jul, men fikk likevel. Han har brukt den hver dag siden. Han hadde ingen andre ønsker heller.

Gammel 21-07-24, 21:02   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ser ut som min har DB hugger 30L. Den har lomme til pc, praktisk. Den skal nok brukes på vgs også selv om de får sekk fra fylkeskommunen.

Gammel 21-07-24, 21:21   #13
Malama

Malama sin avatar

Standard

Min får vel ikke fra fylkeskommunen, ettersom han skal gå privat, men mener han får fra akademiet i dtedetm og skal få ny sekk om han ser behovet

Gammel 21-07-24, 21:22   #14
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Min har svart Beckmann, husker ikke hvor mange liter men helt stor nok. De har iPad og ellers bare skrivebøker, men hun har en del ekstra stæsj oppi der (skissebøker, ekstra pennal, greier) og det er plass til det. (Hun er 2011 men går på en skole hvor ungdomstrinnet er fra 7., så hun har gått på ungdomsskolen ett år allerede)

Sist redigert av ingling : 22-07-24 kl 00:46.
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-24, 22:17   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Min ønsket seg samme type sekk som storebroren har hatt på ungdomsskolen, bare i svart i stedet for mørkeblå, så det ble en Dakine Campus 33 liter. Vår erfaring er at det jevnlig trengs flere bøker, i tillegg til PC, matpakke og sånt, så 25 liter hadde vært i minste laget på vår ungdomsskole i alle fall.

Gammel 21-07-24, 23:22   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Min eldste fikk 25l db til ungdomsskolestart, nå på vdg har hun 30l db. Syns de er et godt valg, med mye fornuft i tillegg til at de er trendy.

Gammel 21-07-24, 23:38   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster ville begynne på ungdomsskolen før hun valgte, nå må det sies at hun går på 1-10, så det var vel ikke veldig fremmed for henne. Hun endte med å vrake den gamle Beckmann-sekken fra første skoledag og gikk med veske fram til ny sekk var i hus. Hun (og de fleste av hennes venninner) har Fjällreven. Det er enten det er DB tror jeg. Storebror har forøvrig hatt DB i et par år nå.

Gammel 21-07-24, 23:55   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er ikke pc for våre, det er iPad med tastatur - deksel, men en del bøker er det også så jeg er usikker på størrelse. Å gå ned til 25 når hun har hatt 30 i annet merke siden 5. Trinn virker litt rart. Men barneskolen har også hatt iPad og bøker i kombinasjon, og der har vel aldri vært fullt.

Gammel 21-07-24, 23:57   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøsters sekk er ikke så stor, men den har plass til bøker, pc, penal, sminke, mat, drikke og diverse rusk likevel.

Gammel 22-07-24, 00:04   #20
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

2011 jenta her i huset ønsket seg DB. Hun endte opp med 30liter, da der var relativt liten forskjell på 30 og 25. Vet at flere av venninnene har fått det også i løpet av sommeren, så veldig populært her vi bor i allefall.

2015 modellen (4 klassing) har også fått ny sekk, det ble DB 25liter. De får PC fra 5 klasse, altså om et år, så ny dyr sekk måtte ha plass til det. Hun ønsker veldig å bytte ut førsteklassesekken nå (klarte å vente et år lenger enn storesøsteren, som bytter når hun begynte i 3 klasse). Hun har prøvesyklet med den, og det gikk helt fint.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.