|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bestikksett som også har forrettsbestikkVårt gamle bestikksett nærmer seg pensjonsalder og mangler i tillegg mange deler. Har sett en del rundt, men finner veldig få som har forrettsgafler og forrettskniver. Noen som har tips til hvilke bestikk som har dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkJeg bruker vanlige kniver og gafler til middag – med eller uten forrett – frokost og lunsj. Har aldri tenkt tanken at jeg kunne brukt noe annet.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkHøh? Først skjønte jeg ikke hva du mente med forrettsbestikk, faktisk. Trodde det hadde noe med å forrette å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkFrokost og lunsj? Hm. Hvis jeg spiser salat til lunsj, bruker jeg vanlig bestikk. Har jeg noe mer middagsaktig, bruker jeg også vanlig bestikk. Som regel spiser jeg knekkebrød. Med hendene… Og til frokost oftest grøt med cottage cheese og bær. Bruker barneskje. Det elsker jeg, og det fikk jeg faktisk tips om her inne! Har ikke vokst opp med sånne, men de er jo kjempepraktiske! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkEhh, til frokost bruker vi akkurat samme bestikk som til middag. Eller oftest bare kniven (til å smøre på) gaffel også dersom sånn frokost som i dag med egg og pølser og bønner.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkHardanger har forrettbestikk.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkJeg synes vanlig middagsbestikk blir for stort til å spise til lunsj, smøre smør på skiven og til eventuelle forretter.Barna bruker det om de har med matrester til linsj osv. Forrettsbestikk er på str med barnebestikk og matcher barneskje i str. Jeg har aldri vurdert å ikke ha det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkJeg har kakegafler, og det kan nok funke til enkelte typer forrett, men jeg kan ikke se for meg at man kan spise «kniv og gaffel-vanlig» med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikk
Jeg har barnebestikk etter ungene, og jeg er glad i skjeene, men jeg bruker også gaflene til småting. Men det er for lite til å spise vanlig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkHmm. Aldri hørt om. Men er ikke så fin på det og er dessuten mer glad I dessert enn forretter.
![]() |
#11 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkHardangerbestikk har forrettbestikk, i alle fall. Jeg tilstår at jeg ikke har noe forhold til forrettbestikk, men vi fikk Ramona fra Hardangerbestikk i bryllupsgave (for ca 20 år siden) med kniver og gafler i 2 ulike størrelser. Vi bruker det minste (som muligens er forrettbestikk?) til alle måltider til hverdags og det største de få gangene i året vi har biff. Usikker om dette svaret hjelper deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkIkke hørt om, jeg heller. Har kniver, gafler, spiseskjeer og teskjeer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkEr ellers enig i at en del bestikk er litt i største laget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det lille er nok forrettsbestikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkPenbestikket vårt er Dry fra Alessi; det har dessertbestikk (som sikkert kan brukes til forretter; vi har bare én kuvert, som har værtbarnebestikk) og dessuten fiskebestikk, som har litt mindre tunge kniver enn det vanlige bestikket.
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkPenbestikket vårt er full pakke med forretsbestikk, middagsbestikk, dessertbestikk og kakebestikk. Stål med gullpynt på skaftene. Det var en gave fra Mutter'n og Fatter'n i to porsjoner, en til samboerskapet og selve til ekteskapsinngåelsen to år senere. Vi bruker det alltid når vi har gjester og når vi lager middag selv. Men jeg vet ikke lenger hva det heter og hvem som var leverandør eller produsent. Sorry, lite hjelp herfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Vi har Carina fra Hardangerbestikk. Det har eget forretsbestikk.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkHardanger Bestikk har laget info om forrettbestikk, sjå her: Sist redigert av -ea- : 01-09-24 kl 13:40. Årsak: Endret linken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikkNå har jeg fått lyst på forrettsbestikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|