|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeKom over denne nå, og som sykepleier og mor til et funksjonshemmet barn syns jeg det er hårreisende om vedkommende faktisk får/ har fått autorisasjon.
Er det virkelig greit at sykepleierstudenter/ sykepleiere går rundt med slike holdninger, så lenge det ikke viser seg gjennom atferden til vedkommende? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeJeg synes ikke det er greit. Med en slik holdning bør man ikke få lov til å bli sykepleier. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Superbasinella
|
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeJeg får pustevansker når jeg leser slik. Er det virkelig mulig? En sykepleier som mener at verden kun er en plass for de friske og "perfekte" har etter min mening ingenting i helsevesnet å gjøre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeHer er forøvrig studentens kommentar i sin helhet:
Dette gjelder altså en avgangsstudent, forelesningen var kort tid før studieslutt. Tre års sykepleierutdanning har tydeligvis ikke påvirket menneskesynet til vedkommende nevneverdig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeJeg tror jammen den fretidige sykepleieren har lest for mange legeromaner.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeDette understreker vel bare behovet for intervju og referanser som en del av opptakskravene til alle utdanninger som har noe med arbeid med mennesker å gjøre.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmede
Ikke nok med at dette mennesket har dårlige holdninger, men at hun i tillegg bruker ordet "avlive"? Hva slags dyr er det hun snakker om? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeJeg syns det er for lett å seile gjennom sykepleierstudiet, det er jo nærmest umulig å hive ut studenter som helt tydelig ikke egner seg til å jobbe med syke mennesker. Og hvorfor skal ikke forkastelige holdninger være like stor grunn til autorisasjonsnekt som evt. atferd? Jeg behøver ikke gå lenger enn til mitt eget kull, der jeg hadde medstudenter som i begynnelsen av studiet hånlig ytret at direkte pasientstell (hjelp til personlig hygiene, toalettbesøk etc.) var "hjelpepleierens jobb", sykepleierne skal på sin side bare trille piller, gå legevisitt og sette sprøyter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det er akkurat disse holdningene min bestemor møter. De forlater henne uten og hjelpe henne på do, smøre mat for henne og uten og hjelpe til med den daglige pleien hun er så avhengig av. Men stolte over og skulle bli sykepleiere, det er de. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Jeg synes det er trist at det ikke er mulig å luke ut mennesker med sånne holdninger, før de kommer ut i arbeid. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeFy f**n,sier jeg |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeMen etter det som sto i sykepleieren er det vel ennå ikke bestemt om hun får autorisasjonen? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig, det er alt for lett. Nå i vår hadde vi på min arb.plass en spl.student som samtlige spl. mente ikke egnet seg som spl. Men hun oppfylte kravene til praksisen, og hun kan ikke strykes. Syns det er helt forferdelig.... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeJeg synes det er galt at opptak på studier som medisin, sykepleie og proffersjonstudiet i psykologi går på karakterer alene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeHåper bare ikke hun klarer å gjennomføre det hun har skrevet ned da. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ja, det er visst viktigere å ivareta de stakkars studentenes rettigheter enn pasientene studentene møter under og etter endt utdannelse. Og kanskje er det for noen viktigere at x antall autoriseres som sykepleiere hvert år enn at de faktisk er egnet i yrket. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
er her
|
Sv: Sykepleierstudent vil avlive funksjonshemmedeEr det mulig.
|
|
![]() |
|
|