|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
01-09-24, 23:20 | #1 |
Klar
|
Ode til Lånekassa!Har dere lest denne herlige kronikken? |
02-09-24, 06:42 | #2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: Ode til Lånekassa!Leste den i går.
02-09-24, 07:35 | #3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Ode til Lånekassa!Jeg er datter av ei enslig forsørgende med 4 barn, som gikk ut i fagarbeider stilling når jeg var rundt 11år. De første årene tapte hun penger med å jobbe på grunn av barnehageprisene. Jeg var lenge eneste med høyere utdanning i familien min. |
02-09-24, 08:15 | #5 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Ode til Lånekassa!Godt skrevet, om noe som er lett å glemme eller overse. Mange av de godene vi i dag tar for gitt har vi fordi noen har kjempet de fram for oss en eller to generasjoner før oss. Det er mulig at mine foreldre kunne spart penger til utdannelse for en eller to av barna, men ikke uten at de selv har hatt nytte av lånekassen i sin tid.
02-09-24, 08:18 | #6 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Ode til Lånekassa!Lånekassen er bra. Jeg hadde ikke hatt utdannelse hadde det ikke vært for den. Nå er det ungene sin tur og nyte godt av ordningen.
02-09-24, 08:22 | #7 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ode til Lånekassa!Jeg er den første i min familie som har fullført videregående. Høyere utdanning var ikke oppe til diskusjon engang. Men det kunne jeg heldigvis bestemme helt selv! Så nå sitter jeg her med en veldig interessant jobb som betaler mer enn foreldrene mine noen gang har kunnet drømme om.
02-09-24, 08:28 | #8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
Sv: Ode til Lånekassa!Når eg hadde nedbetalt lånet mitt, for ein seks sju år sidan, hadde eg med kake til klassen og så feira me, og eg fortalte om kva muligheter Lånekassen hadde gitt meg og mange andre.
02-09-24, 08:41 | #9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Ode til Lånekassa!Lånekassen er en genial ordning. Blir man uføretrygdet, kan man søke om sletting av lånet. Det er noen inntekts- og formuegrenser knyttet til slettingen, så så vidt jeg vet, gjelder det ikke de som får høyest trygd, men det er en god og sympatisk ordning at de som har blitt satt utenfor arbeidslivet med lav inntekt, får lånet sitt ettergitt. |
02-09-24, 10:18 | #10 |
finner ut av mye
|
Sv: Ode til Lånekassa!Jeg er også veldig glad for Lånekassen. Jeg var ferdig utdannet i 2019, men først i år har jeg begynt å betale ned lånet. Fikk utsatt det på grunn av lav inntekt. Fantastisk ordning.
|
|