|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken elsykkel?Jeg vurderer å kjøpe meg elsykkel. Den er tenkt brukt til og fra jobb, dvs 3 km hver veg etter asfaltvei, men også på en og annen fjelltur langs grusvei. Jeg er 158 cm lang, så kan ikke ha veldig stor sykkel. Jeg må ha mulighet til å frakte med meg litt matvarer fra butikken og litt annet stæsj, så kanskje en kurv eller en veske av noe slag. Jeg har lyst til å forsøke å sykle til jobb både sommer og vinter, kanskje med unntak av dager med isholke eller 25 minus. Hva bør jeg velge? Jeg er helt blank på elsykler. Må trolig kjøpe på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Hva er budsjettet ditt?
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 07-09-24 kl 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg har denne sykkelveska, og liker godt at den kan bli ryggsekk. Den er helt vanntett, selv i styrtregn og har god plass til laptop, matpakke, klesskift og ekstra sko. Ikke supergod som ryggsekk, selvfølgelig, men bedre enn å bære i håndtaket når den er tung.
![]() |
![]() |
#4 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg bor et sted med bakker alle plasser og er veldig fornøyd med både trekkraft og komfort på denne.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg ville anbefalt deg å dra til en fysisk butikk og prøve ulike sykler, de kjennes ganske forskjellige ut å sykle på synes jeg. Tror også de fleste syklene finnes i flere størrelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Budsjett… tja, kanskje inntil 25.000, men gjerne godt under. Jeg vil ha en god allroundsykkel, men vi snakker jo ikke om voldsomme avstander eller veldig krevende bakker, feks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg har en eldre versjon av denne, og er veldig fornøyd. Bor i et område med lite bakker, så det har jeg lite erfaring med.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Om jeg skulle kjøpt sykkel i dag, har jeg kjøpt electra loft go. Jeg har electra commute selv, og elsker den intenst. Den er litt mer voldsom enn loft, men begge er utformet slik at man sitter oppreist. Det er innmari deilig.
![]() |
#9 |
snur
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?
Jeg har en Electra loft go og virkelig elsker den! Anbefales på det sterkeste. Blir oppriktig glad hver gang jeg setter meg på sykkelen. Hvis jeg har en litt kjip dag tar jeg en sykkeltur og dagen blir mye bedre. Det høres helt banalt ut, men det er faktisk sant
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg har også hatt Gekko fra Anton Sport. Jeg har hatt den i ca. 4 år nå, og er fortsatt fornøyd. Jeg bruker den til og fra jobb, og har lang bakke hjem. Jeg er omtrent samme høyde som deg, og sitter godt på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Takk for alle tips, jeg leser og sjekker og forsøker ikke minst å orientere meg om hva som finnes såpass nær meg at det er mulig å få sett og prøvd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg laget nettopp en tråd om vintersykling. Den ble jo litt Oslo-sentrert, men det er sikkert nyttige tips for alle der. Ellers synes jeg det er gode tips i FB-gruppa "Elsykkelens venner". Der er det veldig mye pensjonister som vil vise bilde av sykkelen sin og fortelle hvor mye de koser seg på tur, men det synes jeg er veldig koselig, så det er verdt det.
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?
Ja, du må ha piggdekk og varme nok klær. Inputs tråd er bra, og det ligger flere andre her også om du søker med mange gode tips. Elsykler funker til vinterbruk, men batteriet går mye raskere når det er kaldt.
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg gjetter at du bor på sted med snø, da trengs litt grove brede dekk, for pigger hjelper ikke stort i snø. Kanskje lavt innsteg for sikkerhets skyld. I stor Oslo er veisalt sykkelens største problem. Vask og å smøre kjede er viktig.
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg var innom Spinn i dag for å se på elsykkel, og fikk anbefalt disse to.
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Jeg har Haibike Trekking, meget fornøyd! Er godværssyklist, så vinterutstyr kan jeg ikke hjelpe med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvilken elsykkel?Frukt har kjøpt sykkel! Det ble Trek. Foreløpig har jeg bare syklet den lille turen hjem, men i morgen skal jeg jobbe, så da skal jeg virkelig få testet den.
![]() |
|
|