|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Jeg klarer ikke for alt i verden å ikke la være å bli sjokkert når jeg leser sånt.
|
|
|
#2 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Herregud. Så sykt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Huff og huff!! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)De skulle blitt innelåst i den bilen i en halvtimes tid selv. Man forlater ikke et levende vesen hverken tobeint eller firbeint i en bil alene når det er 28 grader i skyggen! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Jeg begynner nesten å grine når jeg tenker på den stakkars lille jentet. Hva i alle dager er det som får mennesker til å la en ettåring sitte i en bil i nesten en time? Og i tillegg når det er så pass varmt ute.
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Innelåst selv en halvtime er for mild straff. To timer, uten lufting og vann, men så er jeg i mot dødsstraff da
Stryk "nesten" og jeg er enig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Trodde ikke at sånt var mulig! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Noen tenker tydeligvis ikke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Hjernedøde må være det riktige ordet. De uttaler at de ikke hadde tenkt på at det kunne bli så varmt...Nei, det er vanskelig å tenke ut.
|
|
|
#15 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Jeg vil nesten gå så langt som å si at de ikke burde hatt barn
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Her burde barnevernet kobles inn. De forlater et lite barn i en time, noe som er alvorlig nok i seg selv, videre utsetter de henne for ekstrem fare. Hvor hjernedød er man hvis man ikke skjønner at når det er varmt ute, er det også varmt i bilen? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Dette blir så usaklig men for noen forbanna idioter, jeg håper barnet får nye omsorgspersoner og at foreldrene bures inne! |
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Barnevern bør absolutt kobles inn med umiddelbar virkning - disse foreldrene mangler tydligvis noe som er elementært i det å ha ansvaret for et barn - evnen til å sette seg inn i barnets behov, eve til empati, evne til å se handling og konsekvens, og ikke mint evne til å tenke lenger enn nesa rekker.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Det jeg tenkte også. Er rystet alene over at de faktisk gikk fra henne i så lenge. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)Jeg for min del ville synes det var absolutt uakseptabelt å forlate en ettåring hvor som helst i en time, helt uavhengig av om omgivelsene var farlige eller ikke. Å forlate et barn i en bil, i varmen, kaller jeg grov omsorgssvikt. |
|
|
|
![]() |
|
|