|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
06-11-24, 22:44 | #1 |
I mål
|
Hvor skal vi til sommeren?Storesøster, lillebror og jeg vil på tur til sommeren, og det må bli til et varmt sted. Jeg kjenner at jeg har litt lyst på en type pakketur denne gangen, Ving eller TUI, bare fordi det er første gang vi reiser langt bare vi og jeg vil at det skal være veldig lettvint. Men jeg har likevel ikke lyst på full pakke med Lollo og Bernie, trenger ikke aktivitetsprogram for barn og unge, underholdning eller turistmaskin.
07-11-24, 00:07 | #2 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Har ikke noe konkret tips, men vil gjerne hive inn Kroatia, der var vi i fjor og det var helt nydelig! Elsket å bade der, veldig rent og klart vann, og gøye fisker å se på når vi "snorklet".
07-11-24, 10:18 | #3 |
I mål
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Ja, jeg har tittet på Kroatia igjen. Vi har vært der før. Det er nydelig der. Det er litt knotete med glutenfritt, så jeg nøler litt. Det er ikke et problem, men noe av kosen forsvinner når ting er vanskelig. Man må bruke google translate på hele innholdsfortegnelsen for å kjøpe seg en is liksom.
07-11-24, 10:25 | #4 |
Klar
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Jeg bare henger litt her for inspirasjon. Sist redigert av Timar : 07-11-24 kl 15:35. |
07-11-24, 10:38 | #5 |
med mange baller i lufta
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Må bare anbefale Sivota, veldig fint uten at det er altfor turistmaskin. Aner ikke hvordan det er med glutenfritt, men selve stedet er rolig samtidig som at det er mulig å finne på litt om man vil det.
07-11-24, 10:55 | #6 |
I mål
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?
Ja, mine har også ulike behov vil jeg si. Litt derfor vi trenger et sentrum nært som er koselig sånn at vi kan rusle litt og tilfredsstille eldste mens vi samtidig bestikker yngste med en brus i timen eller noe.
07-11-24, 10:56 | #7 |
I mål
|
Det så også flott ut. Har du reist med Apollo dit? Hvor bodde dere?
07-11-24, 12:09 | #8 |
med mange baller i lufta
|
Jeg har reist med Apollo dit ja, var der sommeren 2023. Vi bodde på Isola Verde, et veldig fint hotell. Jeg anbefalte stedet til to kollegaer, og begge dro dit denne sommeren. Den ene bodde på Mikros Paradisos, og den andre på Sivota Retreat - powered by Playitas. Begge var veldig fornøyde. Disse to hotellene ligger nærmere strand og aktiviteter, så jeg ville nok vurdert et av de neste gang. Det er litt avstand til havna og hoveddelen av restaurantene, men vi syntes det var ok å gå litt, og det var lett å ta taxi. Likte området veldig godt, minner en del om Kroatia med tanke på det klare vannet og de grønne fjellene
07-11-24, 12:30 | #9 |
I mål
|
Jeg ble veldig klar for dette og leste en del anmeldelser. Dessverre står det i en av dem at de ikke har funnet noe glutenfritt i hele Sivota og hatt med alt av brød etc selv. I seg selv ikke et problem, men det kan reflektere den generelle tilgangen, så må tenke litt på det og diskutere med hun som er berørt. Ser veldig fint ut der.
07-11-24, 18:19 | #10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Jeg har venner med barn med cøliaki som var på Sicilia i sommer, det fungerte kjempefint med tanke på glutenfritt. Italia er generelt gode på det. De skrøyt mye av Sicilia, jeg har i hvert fall blitt fristet til å dra dit etter jeg hørte om deres tur.
07-11-24, 19:16 | #11 |
I mål
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Ja, har det på lista, ingling. Men barna skal på korpstur til Italia også, så jeg vurderer vente til neste år. Ser nå på Parga, litt større enn Sivota, men i samme område.
07-11-24, 22:41 | #13 |
I mål
|
Ja, det er absolutt et godt tips, og jeg har satt det på lista.
08-11-24, 10:48 | #14 |
I mål
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Dette er altså så sykt vanskelig. Så på noe som så veldig bra ut i Parga, men man blir jo sprø av å lese anmeldelsene. Noen har hatt topp rom, noen har fått fuktige og dårlige rom, mange er fornøyd med alt, noen er misfornøyd med alt. Noen klager over at de ikke serverer paprika til frokost, andre klager over at sengene er vonde.
08-11-24, 13:28 | #15 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Ja, det er utrolig forvirrende å lese anmeldelser gitt av privatpersoner. De klarer ofte ikke å skille mellom det hva som er realistiske vs. urealistiske forventninger. Og hvilke forventninger vi har til serviceinnstilling hos personalet.
08-11-24, 13:51 | #17 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Digresjon (følger tråden av interesse): Jeg leste engang en dårlig anmeldelse av en AirBnb-leilighet i Stockhom, fordi Systembolaget var stengt på søndager. Det gikk på at beskrivelsen i annonsen oppga at leiligheten lå i kort avstand til Systembolaget, etterfulgt av tips om åpningstider for dette. Men det var ikke presisert at det er stengt søndager og har kortere åpningstid på lørdager. Dermed ga de leiligheten laveste score. Et annet sted var begrunnelsen for den dårlige anmeldelsen manglende utsikt - i en kjellerleilighet, midt i en tett og flat by. Så viktig å lese anmeldelsene ja.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-11-24 kl 13:57. |
15-11-24, 09:29 | #19 |
I mål
|
Tusen takk. Nå har vi landet noe (se neste innlegg), men det kan være aktuelt en annen gang. Jeg har lyst på mer Hellas!
15-11-24, 09:31 | #20 |
I mål
|
Sv: Hvor skal vi til sommeren?Ja, sånn kan det gå. Man har lyst på en enkel pakketur, men hva kan det bli til? Takket være tips om Sivota, endte vi med å bestemme oss for Parga (noe større, litt mer utvalg av mat). Og da jeg først tittet på bosteder der, fant jeg et hotell som jeg sjekket egen nettside på. Og da fant jeg selvsagt ut at de hadde større rom direkte på nettsiden enn via charter og ferdigpakke. Så nå har jeg bestilt et toetasjers rom på et hotell i Parga og så blir det separate flybilletter med Apollo. Ikke bare det, jeg vurderer også leie en bil. So much for en enkel pakke som går av seg selv fordi jeg reiser alene med to barn for første gang .
|
|