Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Antall timer på 4. trinnet

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-07, 19:42   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Antall timer på 4. trinnet

Noen som vet hvor mange timer pr uke skal ungene ha i 4. trinnet på skolen? Og hvordan skal man regne disse timene?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 19:49   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Emma har 23 timer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:08   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Noen som vet hvor mange timer pr uke skal ungene ha i 4. trinnet på skolen? Og hvordan skal man regne disse timene?


Jeg tror også det er 23 timer. Hva mener du med hvordan timene skal regnes? Det er slik at man skal regne timer på årsbasis, så så lenge antall årstimer er dekket opp, så kan disse godt være ujevnt fordelt. Dette gjelder også antall timer fag. Hvis det er fagfordeling du snakker om, så regner man også dette på årsbasis og dette kan være svært ujevnt fordelt. Likevel pleier iallefall vi å operere med et snitt-tall, og det husker jeg ikke i farten for 4. trinn, men man kan finne det på nettet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:13   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Takk for svar. Det jeg mente med spørsmål om hvordan det skal regnes er om man ser på den samlede tiden de er på skolen, eller om det er tid som skal trekkes vekk. Jeg spør fordi jeg og ei venninne har barn på samme trinn, men på forskjellige skoler og skoledagen deres er ikke like lange (eller det vil si: skoleuka er ikke like lange)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:18   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Takk for svar. Det jeg mente med spørsmål om hvordan det skal regnes er om man ser på den samlede tiden de er på skolen, eller om det er tid som skal trekkes vekk. Jeg spør fordi jeg og ei venninne har barn på samme trinn, men på forskjellige skoler og skoledagen deres er ikke like lange (eller det vil si: skoleuka er ikke like lange)

Nei, sånn er det her også. Jeg jobber i første klasse på en skole. Der slutter de 12.15 tre dager og 13.15 to dager. Min datter går i første på en annen skole. De slutter 11.55 tre dager og 12.40 de to andre.


Sist redigert av Hyacinth : 24-08-07 kl 21:51.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:58   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Her hos oss har de valgt å dele året inn i perioder.
(har en i 5. klasse, men de har jo samme antal timer som 4 tror jeg)

De slutter kl 14.00 4 dager i uka i første perioden, 12.00 den siste dagen.
Dette er fram til jul, etter jul slutter de 14.00 3 dager i uka og 12.00 resten.
De begynner halv 9 og kjører med dobbelttimer for å få det til å passe med skolebussen.................
(gud forby at man endret rutetidene..)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:13   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Hos oss har de 08.30 -13.30 hver skoledag gjennom hele året. Det er 5 timer pr dag og gir 25 timer pr uke - men så har de jo et kort friminutt på 15 minutter og langfri på 45 minutter (tror jeg) Det blir 5 timer pr uke og da sitter man (etter mitt hode) igjen med 20 timer pr uke. Blir det rett å tenke slik? Altså da har de ikke det antall timer de skal ha. :forvirret:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:16   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall timer på 4. trinnet

Timene gitt i nye læreplaner er oppgitt i 60 minutters enheter, hvordan skolene velger å løse dette er opp til hver enkelt skoleeier eller skole. Du kan se de nye planene, men timeantall o.l. på http://www.udir.no

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no