|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() De beste strikkepinnene?Hvilke er dine favoritter? Trodde jeg likte de firkanta fra Addi, men liker de ikke så godt likevel når pinnene er tykkere enn 4 mm. Hvilke er dine favoritter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Eg elsker Chiaogoo! Særleg tynne pinnar er veldig gode. Når eg skal ha tjukare pinnar vel eg enten dei eller knit pro.
![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Jeg foretrekker metallpinner, fra Sandnes eller Addi. Bambus får jeg ikke til å bruke, Knit pro o.l. går hvis det må – men helst ikke.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Knit pro Zing, evt Karbonz.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 27-12-24 kl 01:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Knit Pro Symfonie.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Takk! Mange muligheter! Jeg har noen tynne fra Chiaogoo, liker de godt. Jeg har prøvd trepinner for lenge siden, men likte de ikke så godt, men kanskje det er bedre på tykke pinner? Foretrekker dere tre eller metall til tykt garn? Genseren jeg strikker er på 5.5 mm pinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Jeg elsker, elsker, elsker mine Chiaogoo utskiftbare. Har twist fra 2,75 til 5, både 10 og 13 cm lange pinner. I tillegg har jeg Forte 2.0 13 cm fra 2,75 til 10. Bruker twist når jeg vil at garnet skal gli lett på pinnene, men foretrekker forte til alt annet.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Disse liker jeg også. Men om jeg bruker metall eller bambus, avhenger av garnet. Jeg strikker også løsere med metallpinner enn bambus, så det hender jeg bytter pinnetype fremfor størrelse for å få riktig strikkefasthet.
![]() |
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Jeg har visst Addiene også, og er enig med Adrienne om dem også.
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Jeg er også enig i at de utskiftbare Addi-pinnene ikke er så gode pga. kanten – men jeg foretrekker ikke-utskiftbare pinner uansett.
![]() |
#15 |
geskjeftig
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Chiaogooene er glatte.
![]() |
#17 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Fortrinnsvis noen som er spisse og glatte så garnet glir godt.
![]() |
#18 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: De beste strikkepinnene?
Jeg bruker aldri strømpepinner, bare magic loop. Jeg har faktisk bare én eneste strømpepinne; den ligger i kjøkkenskuffa og brukes til å stikke i kaker.
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: De beste strikkepinnene?Eg knekker trepinner (og bøyer metallpinner) frå 3 og ned.
![]() |
![]() |
#20 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De beste strikkepinnene?
Jeg har ikke fått til magic loop, så jeg fortsetter med strømpepinner der det behøves. Det ser enkelt ut med magic loop, men jeg har nok strikket for lenge med strømpepinner til å slutte med det.
![]() |
|
|