Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Manglet en puslespillbrikke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-25, 22:50   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Manglet en puslespillbrikke?

Har du noengang opplevd at det har manglet en brikke i et nytt puslespill?

Jeg mangler altså en brikke. Jeg skjønner at det mest sannsynlig er en brukerfeil. Men. Akkurat den brikken er så særegen at jeg ville ha husket det om jeg sorterte den ut av esken. Spillet har bare ligget et sted i seks dager, esken har ikke veltet, og det har heller ingen av sorteringsboksene.

Har sjekket under alle sofaputer, under sofaene, hånd kjemmer teppet under bordet, og jeg har altså aldri sett den brikken. Ingen i huset erkjenner å ha sett brikken eller å tulle med meg.

Så: har du noen gang, helt sikkert, hatt et nytt puslespill som har manglet en brikke? ()

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-25, 22:53   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manglet en puslespillbrikke?

Ja. Sendte e-post til Ravensburger og de sendte meg den manglende brikken.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-25, 23:11   #3
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jøss. Takk. Har ikke tenkt tanken en gang(!). Ser de skriver på hjemmesidene at de ikke har individuelle brikker for spill under 9.000.

Men jeg er mest nysgjerrig på statistikk, jeg har tenkt at dette ikke skjer, så om jeg skal orke å reklamere i butikken er det greit å vite at det ikke er heeeelt uvanlig.

Gammel 01-01-25, 23:17   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp!! Det skjer! Det har skjedd tre ganger med datteren min, med samme puslespill, dvs hun fikk nytt, men de nye manglet også. Vi er 99,9% sikre på at det ikke var hun som rotet det bort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-25, 23:40   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan godt hende at mitt var over 10.000 brikker. Men det er uansett mange år siden, så de kan ha endret det også.

Uansett ville jeg reklamert i butikken.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-25, 23:55   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Ja, med kunnskap om at andre faktisk har opplevd det samme, så har jeg sendt en mail, så får vi se. (Jeg bryr meg jo ikke lenger om brikken, spillet er puslet, og tilfredsstillelsen fraværende. )

Om noen har lyst på et 1.000 brikkers julepuslespill med en manglende brikke, si i fra! (Med mindre Norli vil ha det tilbake, da.) Det er dette, og brikken som mangler er i det lilla butikkskiltet. https://www.norli.no/spill-og-pusles...d-ravensburger

Gammel 02-01-25, 00:41   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hmm, så rart. Jeg har samme og venninne lånte det og sa ingenting om manglende brikke. (har ikke puslete det selv).

Gammel 02-01-25, 02:02   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også dette. Vil du låne brikken min?

Gammel 02-01-25, 07:09   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også dette, og det var komplett.

Gammel 02-01-25, 08:46   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har også dette. Vil du låne brikken min?

(Liker ikke nye antydninger om brukerfeil… )

Gammel 02-01-25, 14:24   #11
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har manglet brikke i puslespill 2 ganger, men har ikke gjort noe med det. Sånn for statistikkens del, så er det en stor andel av ikke så altfor mange lagte puslespill (kanskje 20).

Gammel 02-01-25, 17:37   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Første gang jeg har opplevd det, men jeg pusler ikke så mye, bare i ferier.

Norli var helt topp på det, om jeg leverer esken så får jeg et nytt (annet), eller pengene tilbake. Så om noen vil ha 999 brikker i en pose, står muligheten ved lag.

Gammel 02-01-25, 18:19   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd det en gang, og jeg pusler ganske ofte. Utrolig irriterende.

Gammel 02-01-25, 19:54   #14
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har også opplevd en gang at det manglet en brikke.

Gammel 02-01-25, 21:50   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Aldri opplevd på nye puslespill, men vanligvis kjøper jeg dem i brukthandel og da er det hele et sjansespill.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.