|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Offentlig terapi og varsel mot psykologTirill Brenden Sæther og 3 psykologer har varslet mot psykolog Peder Kjøs, på bakgrunn av at hun var med i en podcast i nrk, hos Peder, der formålet var å vise hvordan terapi kan foregå. I etterkant skrev disse to en bok sammen, "brev til psykologen", der formålet var om psykolog og klient kunne bli venner i etterkant av terapi.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologJeg stusser vel egentlig over alle disse kjendispsykologene som drar terapien ut i det offentlige rom. Godt det blir belyst.
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologDet ser ut som om han både har brutt helsepersonelloven og psykologenes profesjonsetiske retningslinjer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologJeg har hørt podcasten Hos Peder. Jeg ble imponert over at noen klarte å stå frem på den måten i en offentlig podcast. Den podcasten har nok bidratt til å ufarliggjøre terapi for mange. Men hvor godt deltagerne har vært inneforstått med hvor eksponert de kom til å bli, det vet jeg jo ikke. Men jeg vil jo tro de har gått inn i det med åpne øyne, med et ønske om å hjelpe andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologUten at jeg kjenner historien, har jeg sett sett at han P.K. innser at han kunne gjort ting annerledes.
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologJeg har prøvd å kjøpe abonnement hos Aftenposten for å kunne høre podcasten, men de vil ikke godta eposten min, og kundeservice er ikke åpne før i morgen.
![]() |
#8 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologJo, det går an. Jeg har abonnement, men hvilken artikkel vil du ha?
![]() |
#10 |
Boler'o?
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologHvis du sender meg e-postadressen din på pm så kan jeg dele dem
![]() |
#11 |
Boler'o?
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologJeg sjekker nå i aftenposten og podme etter et sånn gaveikon som jeg har sett før, og jeg mener at jeg har kunnet dele podkastepisoder før, men ser det ikke nå.
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykolog
Nettopp, takk for at du sjekket ut.
![]() |
#13 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Offentlig terapi og varsel mot psykologVirker som det er likheter i denne saken som med Finn Skårderud som mistet autorisasjon; manglende journalføring, rolleblandinger, tar ikke betalt for terapi.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 23-02-25 kl 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|