Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva driver du med på fritiden?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-25, 03:58   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hva driver du med på fritiden?

Det lurer jeg på nå. Har du en hobby, gjør du noe gøy når du har fri? Eller slapper du bare av og koser deg foran tv,pc eller annet?

Jeg har jo all verdens fritid i og med at jeg er 100% sykemeldt, og har fått beskjed om at jeg skal gjøre noe som gir meg glede i hverdagen.
Gutta er jo konfirmanter i år, og D er med i band i kirken. I den forbindelse er jeg hanket inn som "med dirigent" til ungdomskoret. Det er utrolig gøy! I tillegg får jeg trent opp stemmen min igjen, og er ofte med som forsanger på gudstjenestene. Det skal jeg nå på søndag, og fikk 8 sanger som jeg ikke kjente til på forhånd, så jeg har øvd som en helt. Men hvem bestemte at alle salmer osv skal være så lyse! Jeg som er en dyp alt, sliter litt med høyden, for å si det mildt. Men kjekt er det uansett!

Gammel 07-03-25, 05:51   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driver du med på fritiden?

Det er begrenset hva jeg orker å gjøre, men jeg har også kke så mange konkrete hobbyer.

Jeg liker å lese, gå tur, trene styrke. Det varierer veldig hvor mye jeg får gjort av dette, siden det avhenger av formen.

Gammel 07-03-25, 06:26   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiller i korps. I tillegg trener jeg 3-5 dager i uka.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 06:36   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Korps! Jeg spiller i et voksenkorps, og er styreleder i et skolekorps. Og strikking.

Gammel 07-03-25, 07:25   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg trener stort sett hver dag, går tur med hunden og hjelper arvingen med hestene. Ikke mye tid til tv altså

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 07:53   #6
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg er en som gleder meg til å bli pensjonist, for da får jeg mer tid til alt det morsomme jeg holder på med.
Hage, baking, strikking, sanking, tur i skogen, hund, lese bøker, matlaging, konservering. Typisk introvert ser jeg.

Gammel 07-03-25, 07:55   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Korps og treningssenter.

Gammel 07-03-25, 08:00   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt spørsmål. Jeg driver å finner litt ut av dette for tiden.

Mannen min var fotballtrener i over 10 år. Jeg var lagleder for det samme fotballaget, og var i tillegg håndballtrener i en del år. Så lenge var livene våre veldig fylt med barnas aktiviteter. Men så tok det brått slutt. Så nå driver vi og finner ut av hva vi skal gjøre med "voksne" barn.

Jeg trener 2-3 ganger i uka (varierer mellom kondisjon, styrke og yoga). I tillegg er jeg frivillig for toppserielaget til den gamle fotballklubben, men det er jo bare noen ganger i måneden når det er sesong (mars - nov/des). Vi ser også MYE fotball - både på kamper, hjemme eller på pub.

Mannen min er ivrig golfer, og jeg forsøker. Forrige sesong fikk jeg nesten ikke spilt (av alle mulige dårlige grunner). Men jeg skal forsøke i år igjen. Jeg tror jo faktisk at golf er en aktivitet som passer meg godt. Hvis været holder seg så vil jo sesongen starte brukbart tidlig i år (de to siste sesongene har vært helt håpløse på akkurat det).

Og så må det være lov i slike tråder at jeg ELSKER å synke ned i sofaen med et svært strikkeprosjekt og binge tv-serier?

Gammel 07-03-25, 08:29   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sitter i et meget aktivt styre for en virksomhet som driver med blant annet andelslandbruk. Det tar det meste av fritiden min. I tillegg prøver jeg å trene litt systematisk, og gå turer i skogen.

Gammel 07-03-25, 08:44   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tjorven: Jeg slapper godt av med strikking og TV-serier eller lydbok i sofaen. Det er en nødvendig del av min tilværelse fordi jeg er heldig å ha en krevende jobb og sjonglerer trening og noen frivilige verv. Har en generell interesse for håndarbeid, og røver å reparere egne og familiens klær og øvrige tekstiler. Noen ganger deltar jeg på kurs med husflidslaget hvor jeg er medlem. Kan også slappe godt av med en god bok - enten i papir eller lydbok.

Så av mer typiske hobbier trener jeg kampsport selv og er intstruktør for nybegynnere. Det er god trening og et fint miljø å henge i hvor jeg har fått nye voksenvenner. Jeg betaler til sats og stikker innom for å trene på timer fra tid til annen. Jeg er glad i å gå på tur og går en del turorientering med mannen fra mars-oktober.

Også har jeg noen gode venner som jeg liker å drikke litt for mye vin med en gang i blant.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 08:49   #11
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar master på deltid så det er egentlig det eneste jeg driver med på fritiden. Men jeg er også veldig glad i hagen og drivhuset mitt, så når det er sesong for det så pusler jeg ute. Egentlig er jeg veldig glad i å lese og hekle, men jeg har sjeldent ro i kroppen til å drive med noen av delene. Jeg prøver å jogge annen hver dag, og så går jeg jo tur med hunden hver dag.

Forresten så kan man vel si at å gå i operaen er en stor hobby jeg har, jeg er der cirka en gang per måned sammen med en venninne og litt med eldste sønnen. Jeg går også i teater og ser på ulike show sammen med både venninnen og mannen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 08:51   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å høre på lydbøker og strikke, evnt se en serie. Liker også å bake og lage mat.
Går på vanngym en ettermiddag i uka, og det ser jeg frem til.
Ellers har vi gode venner vi inviterer på middag, event. blir invitert til.
Jeg trener litt hver dag, men det må jeg virkelig si ikke er noe jeg koser meg med

Sist redigert av gnuri : 07-03-25 kl 15:22.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 08:59   #13
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg speler også i korps. Elles må eg innrømme at sofa og strikketøy er deilig. Prøver å vere litt flink å gå tur.

Gammel 07-03-25, 09:07   #14
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Da jeg var sykmeldt, type utbrent, for et par år siden lærte jeg meg å knyte hosebånd og å veve på grindvev. Det er meditasjon for meg. Jeg gikk også mye tur i marka, stolpejakt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 09:18   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg har barn annenhver uke, har jeg i praksis ikke fritid. I den grad det kan kalles fritid da, bruker jeg fritiden til å jobbe mer eller se litt på tv.
Når jeg er alene, bruker jeg fritiden på mye jobb, trening, treffe venninner, gå på tur og se litt på tv hvis tiden strekker til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 09:22   #16
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg driver nettbutikk, synger i kor, trener 1-2 ganger hver uke,er kasserer i et par foreninger og forsøker å være mest mulig på Bruket (som vi jo pusser opp).

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 09:28   #17
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Litt forskjellig.
Jeg sitter i lokallagsstyret i Utdanningsforbundet her i kommunen, så det blir fort litt å gjøre med det.
Trener 3 ganger i uka sammen med mannen på treningssenter, går turer de dagene vi ikke trener, ser serier og er med venner dann og vann.

Jeg, mann, sønn og en annen vennefamilie er på quiz en gang i uka, det er gøy!

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 09:35   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser bøker, lager mat, ser TV (serier eller sport, først og fremst) og trener.

Trener mer i sommerhalvåret enn i vinterhalvåret, siden jeg liker best å løpe på stier og grusveier i skogen. Liker/bør ikke løpe på asfalt, i alle fall ikke hvis det er flatt, så løping blir det mindre av om vinteren. Jeg bor også i en veldig fin by, synes jeg, og på fridager liker jeg godt å rusle i byen, langs elva, fjorden eller i marka.

Jeg trives foreløpig med en rolig og avslappet fritid uten for mye forpliktelser og planer, men på sikt vil jeg prøve å finne noe mer å fylle tiden med. Vet ikke helt hva det skal være enda. Mannen har nylig tatt opp igjen golf, som han drev med da han var yngre, etter at han som Tjorvens mann har vært fotballtrener i en årrekke. Sønnen har også begynt og er veldig ivrig, han spiller mest med kompiser, men også med faren innimellom. Det frister egentlig ikke meg å begynne med det. Jeg har en venninne som med stor entusiasme prøver å få meg interessert i sanking av sopp og nyttevekster, som hun selv er glødende opptatt av. Det er jeg absolutt ikke interessert i. Har litt lyst til å begynne med klatring igjen, som jeg drev med da jeg var yngre. Det likte jeg godt, men da trenger jeg noen å klatre sammen med...

Sist redigert av My : 07-03-25 kl 12:24.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 09:41   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg orker ikke noe.
Blir serier/filmer og lesing.

Gammel 07-03-25, 10:10   #20
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå nyter jeg at vi ikke lenger har dugnader, foreldremøter, kjøring og henting. Men vi har skaffet oss hund, så mye av den tiden jeg tidligere brukte på dette går nå til turer og lek.

I perioder leser jeg en del, dessverre blir det litt for ofte skjerm i stedet. Serier og rare dokumentarer på youtube

Jeg er også relativt ofte på kaffebar, det er en hverdagsluksus jeg setter høyt. For meg har nok det litt samme funksjon som å gå på pub har for mange. Noen ganger med venninner, mann eller datter, men like gjerne alene med ei bok.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.