|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Antar matopplevelsene står i kø, hallo, det er Paris liksom, men lurer på om noen har opplevelser som de brenner etter å få dele, og mener at man bare må få med seg, enten det er på grunn av maten, lokalet, atmosfæren eller hele pakka? Gjelder alle måltider egentlig, og all slags mat og prisklasser, men gjerne noe som er veldig "parisisk". Relativt sentralt, vi reiser ikke ut av byen.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?
Ok, ikke Michelin, men veldig koselig:
![]() |
#3 |
Semiaktiv
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Superbra tips! Trenger ikke være Michelin nei.
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Vi likte denne fordi den er tradisjonell, god mat, stilig og godt besøkt av franskmenn. Bouillon Pigalle. Kø hver gang, men det gikk fort unna.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Det er noen år siden nå, men vi stortrivdes på denne her: https://www.lange20.com/en/
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Jeg var med de voksne niesene mine på "Dans le Noir" ("i mørket") for noen år siden. Det var en spesiell og morsom opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Jeg ville også prøvd å få med meg restaurantene på takterrassene til Galeries Lafayette eller Printemps. Men det MÅ forhåndsbestilles. (Jeg har bare værtpå Galeries Printemps sin, som var veldig ok) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Sånn som i filmen "About time"?
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Lite varmelamper i Paris. Vi var der for noen uker siden, dritkaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Semiaktiv
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Ja, det er meldt gode nok temperaturer på dagtid, og sol, men antar det er kaldt om kvelden.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Denne ser jeg er fire minutter å gå fra der vi skal bo, sju minutter fra jentungens leilighet. Så i høyeste grad aktuelt å prøve ut.
![]() |
#13 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Brasserie Bofinger (nært Bastillen): Veldig fransk brasserie, en opplevelse å bare være der. Har spist der flere ganger, bittelitt varierende kvalitet, men jeg kommer gjerne tilbake. Pass på å få bord i første etasje.
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Jeg fløy fra Paris i går kveld. Temperaturen var finfin!
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?I kveld blir det den restauranten som Neket hadde fått anbefalt, men ikke spist på, for det er rett ved her vi bor, og vi dro hjemmefra litt før 05 i dag. Tidligere i dag spiste vi på et creperie i samme område, det var helt genialt for pannekakene var laget av bokhvete og derfor kunne mannen spise dem. Gode var de også!
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Spennende My, ser frem til rapport! Kos dere på tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Rapport:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-04-25 kl 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Uforglemmelige matopplevelser i Paris?Så flott! Fin rapport. Savner Paris.
Min kommentar om det gjaldt bare den kaffesjappa altså. Det er jo litt som i Oslo; du får smakssiruper på noen, men må ikke finne på å spørre etter det på andre.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Aha, ja, det kan hende ja. Jeg trodde du mente at det må man ikke finne på å spørre om i Paris, generelt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-04-25 kl 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Nei, Paris er relativt nye på kaffenerdingen sin, så der finnes sikkert hummer og kanari. Jeg satt på denne da en amerikansk dame kom inn og lurte på om hun kunne få en latte med vanilje eller karamellsirup, og da svarte de (høflig altså) at de var opptatt av smaken på kaffe, så nei, det fikk hun ikke der. Hun repliserte med at hun likte nemlig egentlig ikke kaffe.
![]() |
|
|