|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystSpørsmålene renner på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystLad til 100! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystStort sett alle McDonalds har hurtigladere og det ligger mange av dem langs E6. Før grensen så er det mange ladere ved Svinesundparken, deretter er det ladere på Nordby shoppingcenter. Avkjøringer fra E6 der det er ladere merkes også med skilt for lading. Det kommer til å gå helt fint!
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystDet er flere ladere på det kjøpesenteret som ligger rett ved E6 utenfor Tanumshede. Det er MANGE ladere på det slags senter utenfor Skee (litt nord for Tanumshede).
![]() |
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystVi lader alltid til 100% når vi skal kjøre langt. Hadde en tur langs Sveriges vestkyst for et par år siden der det var ganske langt mellom effektive ladestasjoner. Vi satt en evighet på et dødt lite kjøpesenter for å få ladet sånn 5%… |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkyst
Men hva slags app trenger jeg for å lade på disse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I mål
|
Ok, ikke verre? Jeg har forsøkt å spørre noen venninner om dette, men de hevder at dette er så komplisert at de har overlatt det til mannen. Det hjelper lite i mitt tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystDet har blitt enklere med lading langs veien i løpet av de siste årene. Jeg har ikke vært så mye i Sverige, men her hjemme bruker jeg Elton-appen når jeg skal lade. Den kan brukes på veldig mange forskjellige hurtigladere.
![]() |
#10 |
I mål
|
Har sett på denne. Laste ned den kanskje? Lettere det enn å skaffe en mann til å fikse dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystJeg tror du er godt dekket hvis du har EasyPark og Elton.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystJeg har brukt den norske easypark-appen i Sverige, så det skal går fint!
![]() |
#14 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystVi kjørte i Sverige for noen.år siden. Det har blitt enklere siden da. Mange ladere kan du også bruke uten app. Mulig det er litt dyrere. Jeg bryr meg 8kke aåmye om pris de få gangene jeg er på langtur, må jeg innrømme. Da blir det viktigste for meg at det er enkelt. Jeg ladet i dag, dette var i Norge. Fire mulige metoder, app, vipps, nettside og brikke. Det var garantert ulik pris, men jeg valgte enkleste. Det er ladere ved bensinstasjon, ved burgersjapper ol.
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystJeg har ikke vært i Sverige, men vil anbefale å lade underveis før det er strengt nødvendig, i tilfelle det er kø eller noe feil, sånn at du har mulighet tykk å komme deg videre til neste ladested. Lad til 100 % hjemme før avreise, men ikke til mer enn 80 % på ladestasjonene, spesielt ikke hvis det er kø. Iallfall ikke finn på å la bilen lade til 100 % for så å bli stående med kabelen i og deg utilgjengelig, det er sosialt selvmord.
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystDet er ladesjoner tilgjengelig over hele Sverige nå, alle parkeringshus har ladeplasser pluss hurtigladestasjoner ved kjøpesenter. Stor forskjell fra 3 år tilbake.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystJeg har nå ladet til 100% og i tillegg lastet ned Recharge og Elton. Satser på det skal gå fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystJeg lader alltid til 100 hjemme, og batteriet hadde full kapasitet på 4-årsservicen. Har lest at det ikke påvirker batteriet like mye som de trodde tidligere.
![]() |
#19 |
I mål
|
Han i butikken sa at han alltid ladet til 100 selv, men at han kjørte såpass mye at det fort tømtes. Han mente at det mest uheldige var om batteriet stod lenge med veldig høy lading så om man ikke skulle bruke en del ganske fort mente han at 80 var best. Ikke vet jeg, men uansett er batteriet fullt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lading av elbil på tur langs Sveriges østkystDet er ikke noe å være engstelig for, å lade til 100 %. Det er innebygget buffer i batteriet som gjør at det som står som 100 % ikke er det i virkeligheten. Men det er også forskjell fra bilmerke til bilmerke hva som er anbefalt. Og da snakker man om i det daglige, ikke hva man gjør rett før langtur.
![]() |
|
|