|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?Ja, det lurer jeg på. Og dersom du har konkrete råd og tips om en spesifikk modell, blir jeg glad.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller sidematet vaskemaskin?Sidematet, mye mer praktisk å komme til og du kan bruke plassen i er vaskemaskinen til noe annet. I tillegg så tror jeg de maskinene er bedre, trommelen er ikke brutt av med en luke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller sidematet vaskemaskin?
Siden Pelen skrev det jeg hadde tenkt å skrive, så kopierer jeg Pelen rett og slett. Bortsett fra at jeg vil erstatte "plassen i" med "plassen over". Jeg likte aldri den vi hadde med toppåpning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller sidematet vaskemaskin?Alle toppmatede maskiner jeg har sett, er sånne smale vaskemaskiner som man velger fordi man ellers ikke har plass til maskin. De sentrifugerer dårligere og er mere arbeid å få klærne inn og ut av enn vanlig, fordi du må åpne lokket, snu på trommelen til luken er på riktig plass og så åpne luken.
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller sidematet vaskemaskin?De vasker også mindre kg, sånn at det blir flere vasker å vaske. Som tar lengre tid å tørke pga dårligere sentrifugering.
![]() |
#8 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller sidematet vaskemaskin?De fleste er vel frontmatet.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller sidematet vaskemaskin?Frontmatet. De med tppmating som jeg har erfaring med er mindre, men det er kanskje fordi jeg kun har tatt de i bruk på hytter. Dette er IKKE slike som jeg har sett i USA. De amerikanske jeg har sett har en "stokk" midt i maskinen?
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?Toppmatet er gjerne mye mindre enn frontmatet. Føyer meg inn i rekken av ja til frontmatet.
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?Jeg hører av og til på amerikanske forbrukerpodcaster. De er alle enige om at de europeiske frontmatede maskinene er mye bedre enn de amerikanske toppmatede. Det finnes jo toppmatet som har samme bevegelsesmønster som de frontmatede, men da monster man muligheten til å sette noe oppå.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?
Også kan man sette de frontmatede på stativer om man ikke kan bøye seg.
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?Svigermor gikk for toppmøtet sist hun kjøpte ny, men jeg husker ikke hvorfor.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?
Jepp, vi har en sånn på hytta og hadde ikke valgt det om vi ikke måtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil jeg ha toppmatet eller frontmatet vaskemaskin?Vi hadde toppmatet når vi ikke kunne få inn vanlig vaskemaskin på badet. Går for frontmatet på hytta og har det også her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|