|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Longevity, biohacking, HRV ...Er det flere som begynner å bli opptatt av dette med optimalisering av helse for en god alderdom, som tracker HRV og tar kalde dusjer, og alt det der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg har dippa tåa i gryta, men er litt redd for å jumpe helt uti!
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Nei, dette tror jeg bare at jeg vil få et kortere liv av, for jeg kommer bare til å få enda mer selvforakt og føle på enda mer stress enn jeg allerede gjør fordi jeg ikke klarer/orker å leve optimalt. Og en murstein kan jeg få i hodet uansett hvor «perfekt» jeg prøver å leve.
![]() |
#4 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg har egentlig vært opptatt av sånt i mange år, men det er først de siste par årene jeg opplever at jeg har fått skikkelig tak på det. Jeg har vært opptatt av å spise og trene bra de siste 20 årene omtrent (det inkluderer rom for slakk, uten slakk har jeg det ikke bra), og blir bare mer og mer opptatt av å tilpasse treningen, inkludert restitusjon, til det som er optimalt for meg.
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg gjør en del allerede, har gjort i 25 år, men har aldri kalt det for noe annet enn sunn livsstil. Grunnen til at jeg gjør dette er delvis at sunne valg (for det meste) faller naturlig for meg, og delvis at det er min oppgave å gjøre det jeg kan for å plages minst mulig av leddgikten. Legge forholdene til rette for å optimalisere effekten av medisiner. Så tar legene seg av sistnevnte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg prøver litt. Leste Pulskuren i vinter og lærte meg mer om hva klokka forteller meg. Så leste jeg en som heter selvforsvar mot sykdom, og fikk nærmest en frelst-følelse av hva man kan påvirke ved hvilke valg man tar.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg bedriver en lightversjon med sunn fornuft. Jeg blir alltid litt sur av kategoriseringer og nye fancy navn.
Sist redigert av Tallulah : 28-04-25 kl 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Nei, jeg har det i grunnen såpass bra med meg selv at jeg ikke føler behov for det. Jeg har sterk helse og er praktisk talt aldri syk, jeg sover godt om nettene, tåler og liker alt av mat, trives på jobb, trener mer og mindre i perioder, og er jevnt over i god form (merker egentlig ikke noen forskjell på overskudd i perioder jeg trener mer sammenlignet med periodene jeg trener mindre, men trener fordi jeg vet at det er lurt, og fordi jeg liker å løpe i skogen), og spiser sunt i hverdagen, lager det meste av mat fra grunnen av, og med masse grønnsaker. Jeg aner ikke hva HRV står for, og vet ikke hva VO2 max betyr, eier ingen pulsklokke, drikker masse kaffe og moderat med alkohol. Og tar VARME dusjer.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 28-04-25 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...
Jeg også. En stund leste jeg mye om hvor utrolig bra «Hot girl walks» skulle være. Så jeg ble litt nysgjerring og så var det bare å gå tur mens man hører podcast. Eh, da driver jeg visst med hot girl walking både titt og ofte.
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Trodde hot girl walking innebar høy hestehale og hotpants og jeg - Men det er sikkert bare en vits jeg har tatt på alvor.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg tenker også det har mye med motivasjon å gjøre. Mange synes jo sånt er gøy, og gjør det litt av interesse også, eller som i HI, det bli nesten som en hobby. Og hvis det hjelper på motivasjonen til å gjøre gode valg for egen helse, og få økt livskvalitet, så er det jo en bra ting.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 28-04-25 kl 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg motiveres helt klart av måling og skjematisk tilnærming. I en periode. Hvis jeg går for hardt ut faller det helt sammen. Så jeg må finne en balanse som funker for meg.
![]() |
#14 |
søt
Jeg kan egentlig signere alt dette.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg er på linje med My her og er usikker på hvor sunt det er for nøtta og monitorere seg selv helt ned til minste detalj. Men, hvis det funker for folk så er det bare å holde på
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg har tatt endel til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Jeg er opptatt av å få nok søvn, har omsider begynt å trene igjen, lager sunn mat fra bunnen av og begrenser alkohol (men mer i form av at jeg har skjønt at å stoppe etter tre glass gjør at jeg ikke ødelegger dagen derpå |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
En som trener
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Som Pepper Lemon, likte jeg boken til Peter Attia, Outlive, veldig godt, så den anbefaler jeg! Han snakker vel ikke så mye om HRV, såvidt jeg husker, men mye om trening, ernæring, og andre ting man kan gjøre for å forebygge sykdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Longevity, biohacking, HRV ...Liefje, du får bruke to klokker, du har to armer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|