Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell/overnatting i Roma - Har du tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-25, 17:13   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hotell/overnatting i Roma - Har du tips?

Har du overnattet et sted i Roma du gladelig anbefaler videre?

Vi, det vil si mine to tenåringer og meg, skal overnatte tre netter i Roma i slutten av juli.

Ideelt sett ønsker jeg meg gangavstand både til togstasjonen (Termini) og til bysentrum. Men lav pris/andre kvaliteter kan endre den oppfatningen.

Både hotell, leilighet og airbnb er aktuelt. Det er bare så mye å velge mellom at jeg går meg helt bort.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-25, 17:41   #2
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hotell/overnatting i Roma - Har du tips?

Det har jeg! Una hotels empire Roma. Super value, gangavstand til sentrum oggangavstand til Termini. Masse bra restauranter i nærheten. Rolig. God frokost.

https://www.unaitalianhospitality.co...ls-empire-roma

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-25, 19:38   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt togstasjonen er det ikke så hyggelig å bo, bare så at du er klar over det. Litt rart klientell ute på kveldene.

Vi har bodd på ganske mange forskjellige hotell i Roma og et av de siste som vi likte godt var Trevi Beau Boutique Hotel. 22 min å gå fra stasjonen. Ta eventuelt en taxi.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-25, 19:41   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

https://www.hoteldesartistes.com/en/

Ligger mellom Termini og ambassade og finans distriktet. Enkel men god standard. Populært, ofte utsolgt. Gode restauranter i nærheten og en Metro stasjon som ikke er Termini. Og busser.

Gammel 02-05-25, 19:46   #5
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Pelen at det ikke er så kjempehyggelig veldig nært togstasjonen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-25, 00:03   #6
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Det har jeg! Una hotels empire Roma. Super value, gangavstand til sentrum oggangavstand til Termini. Masse bra restauranter i nærheten. Rolig. God frokost.

https://www.unaitalianhospitality.co...ls-empire-roma

Dette hotellet ligger i et rolig, hyggelig og trygt strøk, selvom det altså er mulig å gå til termini. 15min ish unna. Jeg er enig med de andre at jeg ikke ville bodd rett ved termini.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-25, 18:35   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Campe de Marte. Litt fem minutt frå Pentagon. Liten sjarmerande B&B med god frokost på rommet, felles liten takterasse og kanskje ca åtte rom. Veldig koselig plass!

Gammel 04-05-25, 22:04   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for gode forslag, dere!

Mange var allerede fulle eller hadde ikke plass til tre stykker på et rom, men hotellet Lavender foreslo hadde plass til oss og var også godt innenfor budsjett bestilt direkte på nettsiden. Gode tilbakemeldinger har det fått over alt også, både tripadvisor, hotels.com og booking.com.

Nærhet til Metro er i grunnen viktigere enn gangavstand, siden det er mange steder å gå til i Roma. Nå gleder meg meg!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

https://www.hoteldesartistes.com/en/

Ligger mellom Termini og ambassade og finans distriktet. Enkel men god standard. Populært, ofte utsolgt. Gode restauranter i nærheten og en Metro stasjon som ikke er Termini. Og busser.

Gammel 27-05-25, 13:14   #9
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Håper dere liker det. De frokostene som er omtalt fra gammelt av er erstattet med kjedelig hygienisk frokost, men absolutt helt ok. For 20 år siden var det hjemmelagde delikatesser. Det er mange gode restauranter og isbarer i nærheten, gå nordover i retning ambassade og finans distrikt.

Gammel 27-05-25, 22:59   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Håper dere liker det. De frokostene som er omtalt fra gammelt av er erstattet med kjedelig hygienisk frokost, men absolutt helt ok. For 20 år siden var det hjemmelagde delikatesser. Det er mange gode restauranter og isbarer i nærheten, gå nordover i retning ambassade og finans distrikt.

Det tror jeg vi kommer til å gjøre.

Ser at jeg har bestilt uten frokost, så da blir det utefrokost. Gleder meg!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.