Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva skal jeg så i alle mine store potter?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-25, 14:18   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hva skal jeg så i alle mine store potter?

Jeg har mange store, fine potter, og jeg vil så diverse i dem. De ble egentlig kjøpt inn til popcorngress før det ble opplyst om at det var fy-fy. Jeg elsker farger, men kunne også tenke meg ulike typer prydgress. Men jeg driver ikke med noe form for forkultivering. Det må være enkelt og gjerne også selvstendig i sitt virke og ikke kreve for mye av meg. Jeg er for glemsom og setter det nok ikke veldig høyt på priorteringslisten Masse kniping og stell er derfor ikke ønskelig. Vi er på hytta gjennom sommeren, så daglig vanning er heller ikke et ønske (vanningsvikar uten superstor innsats skal kunne ordnes).

Gammel 05-05-25, 14:36   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg så i alle mine store potter?

Du kan ha graslauk til dømes.

Gammel 05-05-25, 14:59   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Blomkarse

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-25, 16:02   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Du kan jo kjøpe godkjente maisfrø hvis du vil ha popcorngress.
Jeg synes kornblomst, blomkarse, lavatera og stemorsblomster er enkle å få til. Krydderurter som salvie, timian og oregano også. De er fine når de blomstrer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-25, 16:05   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du kan jo kjøpe godkjente maisfrø hvis du vil ha popcorngress.

Det løyser ikkje problemet det er at mus og rotter er begeistra for maiskorn.

Gammel I går, 15:54   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips. Jeg kjøpte med noen blomskarsefrø. Gressløk synes jeg lukter så vondt, selv om det nok ikke gjør det av gresset kanskje?

Tar gjerne i mot flere tips

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.