Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilken skalljakke anbefaler du?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-25, 19:48   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hvilken skalljakke anbefaler du?

…. og hvorfor?

Vi er mye ute i all slags vær.
Har tykk og og turjakke til vinteren så jeg trenger en å bruke på senvinteren, vår, sommer, høst og tidlig vinter.

Ønsker å ha ok bevegelsesfrihet så jeg kan ha ull/dun under på kaldere turer.

Ønsker en som tåler vind og vær.

HAr sett og prøvd Norrøna sine:
Møre
Trollveggen
Falketind

Her liker jeg fasong og passform på alle 3, Møre sin er noe tykkere og er lengre bak.
Syns de er såpass kostbare at jeg ikke har lyst å angre på valget…..

Har du noen anbefalinger av disse eller noen andre?

Gammel 05-05-25, 20:00   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken skalljakke anbefaler du?

Strålende fornøyd med min Arcteryx. Utrolig lett og er brukt mye. Vanligvis den eneste jakka jeg bruker bortsett fra vinterjakke, men nå er den oppbrukt.

Gammel 05-05-25, 21:13   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte mye tid på å finne den riktige jakka for noen år siden. Jeg tror jeg startet minst én tråd her inne …

Prøvde mange, men endte til slutt opp med Norrøna Falketind. Jeg elsker den fremdeles! Fikk tak i den til et godt tilbud den gang.

Gammel 05-05-25, 21:34   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

De må jeg innrømme at jeg ikke har sett på Star.
Må sjekkes ut.

LilleT, det er den jeg har sett på flere ganger.
Mannen min har den og er veldig fornøyd.

Gammel 05-05-25, 21:40   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt opp en Arcteryx. Tror det var Beta. Elsket den.

Nå har jeg en fra Rab, liker den også!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-25, 22:03   #6
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Er på min andre Norrøna Falketind, kjempefornøyd. (Reklamerte på den første etter 5 år, fikk ny).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-25, 22:19   #7
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hatt min Norrøna (Trollveggen?) i 19 år, og jeg tuller ikke - den er like fin! Har til og med brukt den i både barnehage og skolejobb, og som skijakke. Helt utrolig!

Sist redigert av Musemus : 06-05-25 kl 07:29.
Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-25, 22:25   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker min Norrøna Trollveggen. Jeg bruker den gjennom hele året, alt fra alpint til tur på asfalt.
Mitt tips er å prøve i butikk og kjøpe brukt på Tise eller Finn, der finner du mye bra. Eller registrer deg på Norrøna på nett og kjøp til sterk redusert pris på outlet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-25, 08:09   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Takk for tips.

Har noen bukser og turtøy fra Norrøna fra før og er veldig fornøyd.
Har prøvd modellene, men er usikker på hvilken jeg kommer til å bruke mest.

007:Er registrert og får mail om når de legger ut Outletvarer.

Museums: 19 år du, det er en for levetid på plaggene.

Timar: Tenker jeg må teste Arcteryx også.

Gammel 06-05-25, 09:47   #10
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk for tips.

Har noen bukser og turtøy fra Norrøna fra før og er veldig fornøyd.
Har prøvd modellene, men er usikker på hvilken jeg kommer til å bruke mest.

007:Er registrert og får mail om når de legger ut Outletvarer.

Museums: 19 år du, det er en for levetid på plaggene.

Timar: Tenker jeg må teste Arcteryx også.

De har gode priser på Outleten nå, jeg har nettopp bestilt meg en Falketind til en god pris. Litt utplukket på størrelser da

Gammel 06-05-25, 09:49   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

De har gode priser på Outleten nå, jeg har nettopp bestilt meg en Falketind til en god pris. Litt utplukket på størrelser da

Takk for tipset.
Sjekker der jeg.

Gammel 06-05-25, 11:04   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg har også bestilt meg ny jakke, bukse og dunjakke. (Trollveggen, mørk blå.)
Alt til halv pris. Skal hentes på posten i dag, og så ser jeg hva jeg beholder og hva jeg evt. returnerer.

Gammel 06-05-25, 13:53   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

JEg har jakke fra vertical fra sport outlet som oppfylelr mine krav (aka vanntett og myk/behgelig, plass til litt under, men brukes mest til småturer) Grei pris i forhold til mye annet

Gammel 07-05-25, 17:54   #14
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Men hvorfor informerer dere om påfyll i outleten til Norrøna...., det kan jo fort bli en knalloransje skalljakke til meg....., selv om det ikke er noe galt med den mørkeblå jeg allerede har.
(Har jo hørt at det er lurt å ha knallfarger på seg i tilfelle man forsvinner i skogen og letemannskap sendes ut..., argument godt nok?)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-25, 18:41   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Absolutt.
Jeg har visst plutselig shoppet for 9700,— Skulle bare prøve og returnere, men…

Gammel 08-05-25, 07:23   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Har sjekket ut Outleten, men denne gangen hadde de ikke det jeg ønsket i min str.

Jeg har landet på Lofoten GoreTex.

Gammel 12-05-25, 09:31   #17
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser du har landet på noe annet nå, men til andre som måtte søke opp tråden gir jeg +1 på Norrøna Falketind.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.