Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Konfirmasjon - pynt og slikt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-25, 16:19   #1
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjon - pynt og slikt

Jeg trenger inspirasjon!

Gut skal konfirmeres og vi skal jo ha selskap etterpå. Greit lokale som vi må pynte selv og dekke på bordet og ha litt pynt der. Tallerkener, bestikk og alt sånn finnes fra før, så trenger inspirasjon til bordet, bordkort og pynt generelt.

Post bilder, lenker og hva du måtte komme på.

Har et rikt utvalg butikker i nærheten.

Gammel 12-05-25, 16:25   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 313
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - pynt og slikt

Det kommer jo litt an på konfirmanten, tenker jeg. Da min eldste var konfirmant var han lokallagsleder i NU, og jeg pyntet bordet med egne og lånte duker og tøyservietter, laget bordkort av diverse papp og avispapir, og brukte tomme flasker og Norgesglass til blomsterdekorasjoner. Til den yngste valgte jeg pent brettede papirservietter med grønne blader, regnbueflagg og blomsterbuketter i regnbuefarger.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-25, 16:51   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er fint hvis man pynter med noe som passer konfirmantens interesser. Eldste hadde musikk og Alice i Eventyrland som tema og Poden hadde Ringenes Herre, Star Wars og Harry Potter som tema. Kjøpte endel på Amazon UK, Cacas og Outland.

Gammel 12-05-25, 16:58   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan så pyntet ut? Plasseringen av pynten på bordene, hvordan så bordkortene ut? Hvordan ble pynten satt sammen? Jeg må se eksempler.

Netthandel er uaktuelt, konfirmasjonen er allerede neste helg.

Interesser er gaming, fotball og kjæresten og lokalet er fotballklubbens klubbhus. Så fotball kommer uansett til å prege dagen. Vil unngå at det blir alt for mye barnebursdagspreg.

Gammel 12-05-25, 17:18   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Send meg en melding med ditt mobilnr så skal jeg sende deg bilder fra min sønn sin konfirmasjon. Kjøpte servietter på Nille og Upstairs, lys på Europris og blomster fra Mester Grønn. Brukte små, lave vaser (Star Bucks flasker med iskaffe fra matbutikk).

Gammel 12-05-25, 18:25   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vår sønn var interessert i skogsarbeid med vedhogst denne tida her og vi hadde skog som tema. Det var strie som duk, og vi brukte svarte og grønne kubbelys, furukvist og grankvist, noen vedkubber, litt rekved, og bordkortene var en kappet gren med navn svidd inn i.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bord 2.jpg (446,3 KB, 59 visninger)
Gammel 12-05-25, 23:40   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var i konf der bordpynten var tomgods fra rommet til konfirmanten. Tomme Monster- og colabokser sprayet med sort farge og et touch av gullspray over. Med bulker og alt, ja. Var satt sammen i grupper med telys i glass, en rose i vann i en boks og i den største boksen var det festet en heliumballong. Ganske kult.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-25, 23:56   #8
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Det kommer jo litt an på konfirmanten, tenker jeg. Da min eldste var konfirmant var han lokallagsleder i NU, og jeg pyntet bordet med egne og lånte duker og tøyservietter, laget bordkort av diverse papp og avispapir, og brukte tomme flasker og Norgesglass til blomsterdekorasjoner. Til den yngste valgte jeg pent brettede papirservietter med grønne blader, regnbueflagg og blomsterbuketter i regnbuefarger.

Takk for tips! Norgesglass og lignende har vi noen av, så det er absolutt et alternativ.

Gammel 12-05-25, 23:57   #9
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det er fint hvis man pynter med noe som passer konfirmantens interesser. Eldste hadde musikk og Alice i Eventyrland som tema og Poden hadde Ringenes Herre, Star Wars og Harry Potter som tema. Kjøpte endel på Amazon UK, Cacas og Outland.

Det blir nok noe gamingrelatert pynt og litt fotballstæsj her og der.
Takk for tips!

Gammel 13-05-25, 00:01   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Send meg en melding med ditt mobilnr så skal jeg sende deg bilder fra min sønn sin konfirmasjon. Kjøpte servietter på Nille og Upstairs, lys på Europris og blomster fra Mester Grønn. Brukte små, lave vaser (Star Bucks flasker med iskaffe fra matbutikk).

Takk for tips! Har både Nille og Upstairs på nærmeste kjøpesenter. Skal definitivt innom de.

Gammel 13-05-25, 00:03   #11
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vår sønn var interessert i skogsarbeid med vedhogst denne tida her og vi hadde skog som tema. Det var strie som duk, og vi brukte svarte og grønne kubbelys, furukvist og grankvist, noen vedkubber, litt rekved, og bordkortene var en kappet gren med navn svidd inn i.

Det var veldig koselig pynt! Takk for bildet.

Jeg er altså elendig på å sette sammen sånn bordpynt, så jeg setter pris på at dere deler!

Gammel 13-05-25, 00:05   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Var i konf der bordpynten var tomgods fra rommet til konfirmanten. Tomme Monster- og colabokser sprayet med sort farge og et touch av gullspray over. Med bulker og alt, ja. Var satt sammen i grupper med telys i glass, en rose i vann i en boks og i den største boksen var det festet en heliumballong. Ganske kult.

Hahaha, gøyal ide.

Gammel 13-05-25, 07:52   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er det vi pyntet med sist. Vi kjøpte 9 cl vannglass fra Lagerhaus. Kvelden før konfirmasjonen kjøpte jeg et par blomsterbuketter på Plantasjen og klippet dem til små buketter som passet i vannglassene. Vi hadde hvite duker og langs midten av bordet hadde vi falsk eføy, glassene med små buketter samt telysholdere som mannen min hadde skåret ut av bjørk selv.

Gammel 13-05-25, 10:03   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår siste konfirmasjon var for et tvillingpar, ulikt kjønn, ulike interesser, så det var ikke så aktuelt med tradisjonelle "kjønnede" farger, eller tema basert på interesse. Så vi gikk for full fargefest, hadde ulike vaser med blomster i mange forskjellige farger, en blanding av korte stakelys, kubbelys og telys i ulike farger, forskjellige fargerike, blomstrete servietter ... Dukene var hvite da, de var fra serveringsstedet.

Som bordkort hadde vi små glasskrukker kjøpt på Søstrene Grene for en billig penge, som vi fylte med noen biter smågodt, og navnemerket med "gammeldags" Dymo. Ja, godteriet fargekoordinerte vi til å matche noenlunde servietten til den enkelte. Ble ganske fornøyd med det, egentlig.

Storesøsters konfirmasjon var i 2020 og ble flyttet til oktober, så da pyntet vi med høstfarger. Små pyntegresskar, små vaser med oransje roser, og det som jeg først tenkte skulle være eføy, men så kom jeg på å bruke rankene fra sukkerertene i hagen, som fortsatt var grønne, og veldig lange. Da var det hvite tøyservietter fra serveringsstedet, som jeg rullet sammen og knytte en litt grov, naturfarget hyssing rundt, og festet en enkel gaveetikett med håndskrevet navn på. og under hyssingen stakk jeg en liten kvist fra urtene i hagen. Det ble også veldig fint. Ja, også fikk alle hver sin lille beholder med antibac, med bilde av seg selv på. Men altså, ikke det mest tradisjonelle fargevalget, og ingen spesielle tema. Høst og gresskar, men greide likevel å unngå halloweenpreg.

Sist redigert av My : 13-05-25 kl 10:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-25, 10:33   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Til eldste brukte vi lego-menn som bordkortholdere, og småbuketter av det slaget blomster som allerede var kjøpt inn til den kafeen vi fikk låne som lokale. Mener vi brukte en del kjøretøy i duplo også som bordpynt - særlig på det bordet hvor det var flest småbarn. Linduker + en i skarp turkis der hovedpersonen satt.

Til mellomste dro vi fram samlingen av Skylanders - konfirmanten fordelte de ut på bordene. Hvite duker og eføy.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-25, 10:42   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe annet vi gjorde, som viste seg å være smart, var å kjøpe inn en liten fargeleggingsbok og et lite sett med fargeblyanter, som vi la på kuverten til gjester under skolealder (var en femåring i det ene selskapet og en treåring i det andre). Det ble veldig godt mottatt.

Gammel 13-05-25, 10:53   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

https://photos.app.goo.gl/VBgr1BzXgdacwS8YA
Små vaser og lysestaker fra søstrene grene. Blondeløper fra ali express tror jeg. Og så lagde jeg personlig embalasje til kindersjokolade på canva.

https://photos.app.goo.gl/HB2drLcZivYtAsj68
Hadde eucalyptus og vann oppi flaskene jeg brukte som lysestaker. Husker ikke hvor løperen er fra. Og pyntet hermetikkbokser som små vaser.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 18:15   #18
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Tusen takk til alle som svarte og viste bilder.
Vi ble veldig fornøyd med egen pynting (mye basert på tips fra dere).

Gammel 25-05-25, 18:32   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelig!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 18:51   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nydelig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.