|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sukker mer avhengighetsskapende enn …http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/26/510026.html |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukker mer avhengighetsskapende enn …Jeg vet også at sukker er avhengighetsskapene, og det så til de grader. Men jeg er litt overasket over at den Norske professoren (Nylander) vikrer å kvalifisere dette veldig i sine komentarer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukker mer avhengighetsskapende enn …Kom ikke som et sjokk nei... Nå aner jeg ikke hvordan kokain virker, men at sukker er avhengighetsdannende - det kjenner jeg på hver dag. Håper de snart finner en kur for å komme ut av det da! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukker mer avhengighetsskapende enn …
Kuren finnes den, det er bare det at du må begrense en rekka andre ting også. For kroppen skiller ikke så godt mellom sukker og en del andre stivelsestoffer. De opprettholder på en måte avhengigheten. Men kutter en ut sukker og disse en stund forsvinner jo suget. Desverre så aktiveres det lett igjenn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Sukker mer avhengighetsskapende enn …Jeg syns ikke kokain er spesielt vanedannende. Jeg ville også heller hatt sjokolade.
|
![]() |
|
|