Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-25, 11:48   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?

Jeg har lyst til å kjøpe noe nytt til å ha på veggen. Gjerne et litt stort bilde, med litt farger. Men jeg aner ikke hva jeg ser etter. Har vanligvis kjøpt bilder fordi jeg har vært på en utstilling, fått i gave eller arvet. Nå scroller jeg rundt å finn og fineart uten mål og mening.

Trenger inspirasjon, hva ville du kjøpt?

Gammel 27-07-25, 11:56   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?

Jeg hørte en gang at det ikke går an å lete etter kunst, kunst kommer til deg. Synes det er mye sant i det. I alle fall føler jeg det sånn. Det er når jeg minst aner det og absolutt ikke er på jakt etter noe at jeg finner de fineste tingene.

Når det er sagt synes jeg at det kan være lurt å se på f.eks. auksjonen til Galleri Ramfjord fordi det her vises kunst fra veldig mange ulike kunstnere. Slik har jeg funnet nye favoritter.

https://galleriramfjord.no/auctions/

Såklart finner du ikke nødvendigvis noe fint her, men om du gjør det, er auksjonen et mulighet til å gjøre et kupp siden prisene starter på 1/3 av vanlig galleripris. Vi var heldig og fikk et tilslag på lavest mulige salgspris en gang. Hvis du befinner deg i Oslo, kan du også besøke dem og se alle verkene.

Jeg er veldig glad i å besøke gallerier. Jeg har sær smak og liker absolutt ikke allslags kunst hvis det er snakk om å ha den hjemme, men å se på kunst er kjempegøy og inspirerende.

Sist redigert av liefje : 27-07-25 kl 12:33.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 12:08   #3
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg anbefaler å kjøpe direkte fra kunstneren - da slipper dere galleriets avanse.
Det fordrer jo at du kjenner til kunstneren og vet hva du er ute etter.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 12:09   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digger Galleri vågal i Trysil. https://www.galleri-vaagal.no/categories/maleri De har mye fint, og hun som driver det, Kristina Stålung er også kunstner og lager mye kult.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 12:09   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hva liker du da? Jeg har et par bilder av Camilla Ramsrud, de er store med sterke farger.
https://www.cribart.no/

Sist redigert av Benzo : 27-07-25 kl 12:15.
Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 12:11   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig - jeg pleier å dra på utstilling og gallerier og har ganske eklektisk smak. Går kun etter utseendet - har både kunstplakater og originalkunst i skjønn forening.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 27-07-25 kl 12:19.
Gammel 27-07-25, 12:26   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere bilder av Vibeke Lillefjære. Både med og uten mye farger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 15:57   #8
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Definitivt gatekunst. Martin Watson, AFK, Dolk, Louis Masai m.fl.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 17:10   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fra Sandra Chevrier og fra Hama Woods blant annet, fargerike men ikke «mye» om du skjønner hva jeg mener.

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Definitivt gatekunst. Martin Watson, AFK, Dolk, Louis Masai m.fl.

Enig.
Masse fint.

Gammel 27-07-25, 17:23   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oh, her var det mye gøy! Ja, jeg er enig at kunst også kommer til deg. Jeg har akkurat vært på en utstilling med Håkon Gullvåg og ble veldig fascinert av han. Men dessverre litt dyrt. Men det fikk meg til å begynne å se etter noe nytt.

Jeg har bilder av Jannik Abel, Pushwagner, Per Kleiva på veggen. Faller veldig for trykk med kontraster. Mitt favorittbilde er faktisk et jeg kjøpte,etter en tråd her på FP. "Fuglebrett" av Eli Hovdenak. Det bare passet perfekt hos oss.

Gammel 27-07-25, 18:28   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har fra Sandra Chevrier og fra Hama Woods blant annet, fargerike men ikke «mye» om du skjønner hva jeg mener.

Enig.
Masse fint.

Hama Woods har jeg fra, men ikke Sandra Chevrier. Liker stilen hennes, da! Er vel Rainy Day Kid av Joy jeg er mest glad i.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 18:59   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Lea Alstad- jeg har dette:
https://leaalstad.com/nb/products/print-unsure-is-sure

Gammel 27-07-25, 20:41   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Det vi har av kunst er stort sett spontankjøp. Vi går gjerne innom gallerier når vi er på ferie, og faller vi for noe i en akseptabel prisklasse, så blir det med hjem.
Jeg har også en forkjærlighet for bilder/malerier med hus, for eksempel Gunn Vottestad.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-25, 21:07   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Hama Woods har jeg fra, men ikke Sandra Chevrier. Liker stilen hennes, da! Er vel Rainy Day Kid av Joy jeg er mest glad i.

Digger stilen, var på utstillingen hennes for noen år siden når hun hadde en på Kampen. Wow. Det var kult.

Gammel 28-07-25, 01:52   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker bildene til Hilde Strand. For eksempel et av bildene hennes av Lundefugl, som dette:
https://www.facebook.com/photo.php?f...91878776500265

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 03:20   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hadde kjøpt noe av Hilde Thomsen

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 09:45   #17
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg hadde hatt råd til noe kunst, så hadde jeg kjøpt meg et bilde fra Andrew Scott;
https://www.andrewscottart.com/upcoming

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 09:52   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Et trykk av Elise Hisdal.

Gammel 28-07-25, 22:21   #19
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvis jeg hadde hatt råd til noe kunst, så hadde jeg kjøpt meg et bilde fra Andrew Scott;
https://www.andrewscottart.com/upcoming

Han har utrolig kule bilder!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-25, 14:48   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Frank Brunner er fantastisk - men de er ikke humoristiske og med snert-bate fine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.