|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg har lyst til å kjøpe noe nytt til å ha på veggen. Gjerne et litt stort bilde, med litt farger. Men jeg aner ikke hva jeg ser etter. Har vanligvis kjøpt bilder fordi jeg har vært på en utstilling, fått i gave eller arvet. Nå scroller jeg rundt å finn og fineart uten mål og mening.
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg hørte en gang at det ikke går an å lete etter kunst, kunst kommer til deg. Synes det er mye sant i det. I alle fall føler jeg det sånn. Det er når jeg minst aner det og absolutt ikke er på jakt etter noe at jeg finner de fineste tingene. Sist redigert av liefje : 27-07-25 kl 12:33. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg anbefaler å kjøpe direkte fra kunstneren - da slipper dere galleriets avanse. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg digger Galleri vågal i Trysil. https://www.galleri-vaagal.no/categories/maleri De har mye fint, og hun som driver det, Kristina Stålung er også kunstner og lager mye kult.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Hva liker du da? Jeg har et par bilder av Camilla Ramsrud, de er store med sterke farger. Sist redigert av Benzo : 27-07-25 kl 12:15. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Forøvrig - jeg pleier å dra på utstilling og gallerier og har ganske eklektisk smak. Går kun etter utseendet - har både kunstplakater og originalkunst i skjønn forening.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 27-07-25 kl 12:19. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg har flere bilder av Vibeke Lillefjære. Både med og uten mye farger.
|
|
|
#8 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Definitivt gatekunst. Martin Watson, AFK, Dolk, Louis Masai m.fl. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg har fra Sandra Chevrier og fra Hama Woods blant annet, fargerike men ikke «mye» om du skjønner hva jeg mener.
Enig.
|
|
|
|
#10 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Oh, her var det mye gøy! Ja, jeg er enig at kunst også kommer til deg. Jeg har akkurat vært på en utstilling med Håkon Gullvåg og ble veldig fascinert av han. Men dessverre litt dyrt. Men det fikk meg til å begynne å se etter noe nytt.
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?
Hama Woods har jeg fra, men ikke Sandra Chevrier. Liker stilen hennes, da! Er vel Rainy Day Kid av Joy jeg er mest glad i. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Lea Alstad- jeg har dette:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Det vi har av kunst er stort sett spontankjøp. Vi går gjerne innom gallerier når vi er på ferie, og faller vi for noe i en akseptabel prisklasse, så blir det med hjem. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Wooohhoooooo
Digger stilen, var på utstillingen hennes for noen år siden når hun hadde en på Kampen. Wow. Det var kult.
|
|
|
|
#15 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Jeg liker bildene til Hilde Strand. For eksempel et av bildene hennes av Lundefugl, som dette: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Hadde kjøpt noe av Hilde Thomsen
|
|
|
#17 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Hvis jeg hadde hatt råd til noe kunst, så hadde jeg kjøpt meg et bilde fra Andrew Scott;
|
|
|
|
#18 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hvis du skulle kjøpt deg noe kunst, hva hadde du valgt?Et trykk av Elise Hisdal.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Han har utrolig kule bilder! |
|
|
|
![]() |
|
|