|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Hva kan jeg kjøpe som en 50 år gammel mann (gift og med tenåringsbarn om det betyr noe) i USA ville like? Det kan gjerne være noe som hele familien får glede av. Så langt har jeg tenkt på norsk sjokolade (Freia melkesjokolade, Kvikklunsj og Smash), en Jo Nesbø bok oversatt til engelsk siden han liker den sjangeren, en liten bok med bilder av Norge og det er det. Andre gode forslag?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Alt det du foreslår vil nok slå an.
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?I tillegg til eller i steden for vanlig norsk sjokolade kan du bestille noe Bodøsjokolade, dvs Craig Alibone sine lekkerbiskener. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Vi har hatt med oss norsk spekemat og norsk cider eller norsk gin (begge selges på tax free) når vi har gitt gaver til utenlandske menn vi skal besøke. Finnes bl.a. en Oslo-gin med kart på etiketten hvor vår gate er med, det var ekstra gøy. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?"Våre" amerikanere elsker walters mandler (Freia) og smørbukk. Det kjøpes hver gang vi skal sende noe til dem. Ellers syns de ostehøvel var veldig gøy.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Vi skal ikke reise, alt skal sendes i posten.
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?
Denne - av en eller annen merkelig grunn har jeg flere utenlandske venner som higer etter akkurat denne sjokoladen. Så ja til Walters Mandler.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Mine amerikanere elsker Firkløver.
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Takk for tips. Da tror jeg i alle fall Walters mandler må på lista.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Strikka votter? Litt avhengig av hvor i USA han bor, for behovet vil være noe større i Dakota enn i Florida.
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Her elsker amerikanerne Smash, kvikklunsj og Solo |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?Jeg skal snart sende i posten jeg også, men er det lov å sende mat? Jeg har tenktvat sjokolade utgår, for mottakeren bor i Nevada.
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Sv: Hva vil en amerikaner like å få i gave fra Norge?
Kan fint sende tørrmat som i Toro osv i hvertfall, og all sjokkis og annet snop. Her står restriksjoner https://www.posten.no/landinformasjon?land=USA&id=US |
|
|
|
![]() |
|
|