|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
koko
|
Heilårsbading, tips og triksEg er litt seint til festen, men no har eg bestemt meg for å bli heilårsbadar. Er i fjorden bortimot daglig for tida, men det er jo ikkje så stor sak når vatnet er mellom 13-15 grader. Veltar meg rundt, på mange måtar snarlikt ei kobbe, i 10-30 minutt og verkeleg nyt det.
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksNeoprenhansker og ull-lue. Liggeunderlag, eller sitteunderlag til stå på for å skifte til tørt, om du ikke har veldig kort tur hjem. Ullklær til etterpå. og vindtett/vanntett utenpå igjen. Jeg ser mange bruker dunkåpe. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heilårsbading, tips og triksIkke vinterbad alene!
|
|
|
#6 |
|
Smugleser
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksDet annemede og Lillemeg skrev. Jeg har klart meg fint med ullsokker, og at jeg ikke trenger å ha hodet under vann for å kalle det «bad». Og foretrekker badestige, for det tar fryktelig lang tid å vasse ut på grunna i kaldt vann.
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksEg likar helst å gå uti, litt bakkekontakt kjennast trygt.
|
|
|
#8 |
|
koko
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksEg flaggar badinga litt høgt for å legge press på meg sjølv, for eg har så lyst å få det til. Kroppen responderer veldig godt på kalde bad, men aller mest merkar eg at hovudet får ei skikkelig pause og ein venleg kilevink.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Heilårsbading, tips og triksNeoprenhansker, neoprensokker og lue. Bad jevnlig utover høsten slik at du venner deg til temperaturnedgangen. Og ikke bad alene.
|
|
|
#10 |
|
koko
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksTrur eg skal setje hanskar på ønskelista til bursdag/jul.
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksUllsokker eller neoprensokker og ullue, som nevnt. Neoprenhanskene jeg har prøvd er noe pjesk å få av etterpå så jeg foretrekker å bade uten, evt. med ullvotter. Det er godt å stå på sitteunderlag i ull etterpå når du skifter. Ellers er jeg litt sånn "det enkle er ofte det beste". Jeg starter på min sjette vinter nå og synes det er magisk!
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Heilårsbading, tips og triksHansker. Og varme sko som er enkle å ta på etterpå. Jeg bruker uggs eller selskinn-boots. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
koko
|
Sv: Heilårsbading, tips og triksSko til etterpå har eg tenkt på. Har nokre utgåtte, litt romslige, med ullfor.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 12-09-25 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Heilårsbading, tips og triksIngen råd, men syns du er steikande god og steinhakke gal…., hilsen bader i 28 grader og oppover :knegg. |
|
|
|
![]() |
|
|