Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Heilårsbading, tips og triks

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-25, 11:42   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Heilårsbading, tips og triks

Eg er litt seint til festen, men no har eg bestemt meg for å bli heilårsbadar. Er i fjorden bortimot daglig for tida, men det er jo ikkje så stor sak når vatnet er mellom 13-15 grader. Veltar meg rundt, på mange måtar snarlikt ei kobbe, i 10-30 minutt og verkeleg nyt det.

Etter kvart som temperaturen går nedover så skjønar eg at eg må bade annleis. Ikkje symje under vatn og ikkje vere så lenge. Men ellers, kva er lurt?

Eg har kjøpt vinterbadekåpe på tilbud. (350,- på Sparkjøp) og eg har neoprensokkar.

Tips, triks, erfaringar, morsomme historier... bring it on.

Gammel 11-09-25, 11:49   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heilårsbading, tips og triks

Ikke helårsbader selv, men jeg ser at mange bader med lue.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-25, 11:58   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips: Ikke gjør det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-25, 12:09   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Neoprenhansker og ull-lue. Liggeunderlag, eller sitteunderlag til stå på for å skifte til tørt, om du ikke har veldig kort tur hjem. Ullklær til etterpå. og vindtett/vanntett utenpå igjen. Jeg ser mange bruker dunkåpe.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-25, 12:23   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ikke vinterbad alene!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-25, 14:23   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det annemede og Lillemeg skrev. Jeg har klart meg fint med ullsokker, og at jeg ikke trenger å ha hodet under vann for å kalle det «bad». Og foretrekker badestige, for det tar fryktelig lang tid å vasse ut på grunna i kaldt vann.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-25, 14:33   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg likar helst å gå uti, litt bakkekontakt kjennast trygt.

Når kulda slår inn tenker eg unngå å bade åleine, ja. Noterer meg underlag å stå på under skifte. Stort sett er eg på ei av strendene like ved her, men det skjer jo at eg er ute på eventyr også.

Gammel 11-09-25, 14:35   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Eg flaggar badinga litt høgt for å legge press på meg sjølv, for eg har så lyst å få det til. Kroppen responderer veldig godt på kalde bad, men aller mest merkar eg at hovudet får ei skikkelig pause og ein venleg kilevink.

Gammel 11-09-25, 14:38   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Neoprenhansker, neoprensokker og lue. Bad jevnlig utover høsten slik at du venner deg til temperaturnedgangen. Og ikke bad alene.

Gammel 11-09-25, 14:50   #10
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Trur eg skal setje hanskar på ønskelista til bursdag/jul.

Det kan forøvrig nevnast at for min del vil 99% av denne eventuelle vinterbadinga foregå på Sunnmøre, så det er begrensa kor beinkaldt det blir i lufta. Ser for meg litt tøffare forhold andre stader i landet.

Gammel 11-09-25, 17:02   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ullsokker eller neoprensokker og ullue, som nevnt. Neoprenhanskene jeg har prøvd er noe pjesk å få av etterpå så jeg foretrekker å bade uten, evt. med ullvotter. Det er godt å stå på sitteunderlag i ull etterpå når du skifter. Ellers er jeg litt sånn "det enkle er ofte det beste". Jeg starter på min sjette vinter nå og synes det er magisk!

Gammel 11-09-25, 19:32   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hansker. Og varme sko som er enkle å ta på etterpå. Jeg bruker uggs eller selskinn-boots.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-25, 19:41   #13
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Sko til etterpå har eg tenkt på. Har nokre utgåtte, litt romslige, med ullfor.

Tar til meg alle tips her, både nytt og gamalt.

Skal straks ned til sjøen, men i dag er det sommarkjole og sandalar.

Sist redigert av Syrinx : 12-09-25 kl 22:36.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-25, 22:29   #14
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ingen råd, men syns du er steikande god og steinhakke gal…., hilsen bader i 28 grader og oppover :knegg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.