Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Høstferiealternativer i den norske fjellheimen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-25, 12:55   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Spørsmål

Høstferiealternativer i den norske fjellheimen

Kan dere hjelpe meg å brainstorme litt?

Jeg skal ta med barna på høstferie i tre dager, og har veldig lyst til å dra til fjells. Fortrinnsvis et sted med noen fine turmuligheter for sånn maks middels fjellvante barn. Men sommeren er definitivt på hell, og jeg vet ikke helt hvor det fortsatt er sannsynlig at det er fint føre.

Har dere tips til noen fine hoteller, leiligheter eller fjellstuer som egner seg for meg og to tenåringer? Utgangspunktet er Oslo og bilen går ikke så langt, så vi får holde oss i Østlandsområdet. Jeg ønsker meg nok aller helst å bo et sted vi kjenner at vi er ordentlig til fjells, og ikke i veldig tettbygde turiststrøk. Samtidig så er jeg litt for glad i komfort også, så veldig kummerlige steder utgår.

Budsjettet er heller ikke all verdens, helst bør det gå opp-i-opp med airbnb-utleien av eget sted.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-25, 20:46   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høstferiealternativer i den norske fjellheimen

Norefjell er vel i passe avstand?

Gammel 14-09-25, 20:51   #3
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Ja, hva med nye Høgevarde DnT-hytta?
Ligger fint til med fjellfølelse.

(Kanskje mest aktuelt om du er medlem i DnT?).

Fin og moderne, med solcellepanel, så det er lys, kjøleskap og kjøkken. Dere må ha med egen mat, da!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-25, 21:02   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på Rondane river lodge i sommer, og digget det! Det drives av et belgisk ektepar, de har både hytter og hotellrom, og ligger nydelig til. De hadde den beste frokosten - utrolig digg!

Tipper en av hyttene deres vil være helt ideelle for dere. Skal dere ha med hunden?

https://rondaneriverlodge.no

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-25, 12:00   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Dette kunne jeg skrevet, henger her for tips!

Gammel 15-09-25, 14:09   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Både Synnfjell og Sjusjøen er fine plasser. 2 - 2.5 time fra Oslo ca.

Jeg er ikke spesielt fjellvant og har middels kondis, og er godt fornøyd med turer som bare varer et par timer. Disse stedene er det i alle fall gode muligheter for det.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.