|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
intro
|
Vaske dunjakke uten tørketrommel?Ja, går det? Jeg tror vaskemaskina har et dunprogram, men resultatet blir kanskje uansett klumpete under tørking? (Og så gjelder kanskje tennisball-trikset fortsatt under vask?)
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Man fikk jo vasket dun-greier også før tørketrommel… men det krever jo en del arbeid. Da må man gjøre jobben til tørketrommelen med å banke/riste/lufte mens det tørker. Jeg har ikke prøvd selv… jeg er for lat til et sånt prosjekt og hadde betalt renseri tror jeg.
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Jeg har prøvd. Selv med masse fluffing og dunking luktet den våt hund i mange, mange år. Selve fluffen ble bra, men det tok antageligvis så lang tid med å få den tørr at det råtnet noe inni der.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?
Ja, der tror jeg at min vurdering også ligger.
|
|
|
|
#5 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Spør noen du kjenner som har trommel om de kan vaske den for deg, ev bare tromle den.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Jeg har levd mesteparten av livet uten tørketrommel, så har vasket litt dun i vaskemaskin, det går greit, det tørker og blir ikke så verst klumpete hvis man rister og banker litt underveis. Men jakkene blir liksom litt tynne og slamsete. Merket stor forskjell nå som jeg har fått tørketrommel, dunjakkene ble som nye. Høre med naboen og du kan tørketromle i en halvtime? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Vi lever også relativt greit uten tørketrommel i hverdagen. Har du vurdert å vaske jakken hjemme og så ta den med til et vaskeri for tørking? I Oslo, Tromsø og Bergen finnes for eksempel Clean Kokos (for et herlig navn). 75 kroner per vask eller tørk.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Den jakken min ble tromlet i mange timer hos en venninne mens jeg var på besøk, og likevel ble den ødelagt, og ikke tørr.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 24-09-25 kl 15:15. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Der minnet du meg på at jeg har en dunkåpe som burde ha vært vasket for lengst ... Vi har heller aldri hatt tørketrommel. Jeg ødela i sin tid datterens dunjakke da jeg forsøkte å vaske den uten mulighet til å tromle, så jeg tror ikke jeg skal forsøke igjen.
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Vi lever også helt fint uten trommel, og dunjakker er den eneste grunnen til at jeg ville hatt. Vi hadde da barna var små, og da den røk, så vi oss aldri tilbake. Om (når!) vi snal flytte i leilighet, vil jeg nok ha en da, det kommer jo an på hvordan tørkemulighetene er.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Jeg ville aldri vasket uten tromling. Det tar en evighet selv å tromle, og man må tromle ganske lenge etter den tilsynelatende er tørr også.
|
|
|
#13 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Ja, den som skrev oppi her om lån av tørketrommel i 1/2 time, har nok aldri tromlet en dunjakke før. Jeg tror vi bruker å tromle nærmere 2 timer. Med tennisballer. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å vaske, hadde heller sendt på rens. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Jeg låner jevnlig bort tørketrommel til venninne uten tørketrommel for å tørke dun i den.
|
|
|
|
#16 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?
Jeg også!
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaske dunjakke uten tørketrommel?Jeg tromler også dunjakker for min mor. Halvtime var sikkert en underdrivelse, lenge siden det var vinter nå, hadde glemt at det tok lang tid. Dere må vente med å tilby tromling til dere har inngått avtale om Norgespris ;-) Sist redigert av Galathea : 25-09-25 kl 14:35. |
|
|
|
![]() |
|
|