|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lider av tastleksi
|
Lær av andres feil - elbil editionHjelp!
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lær av andres feil-elbil editionPust med magen, for dette kommer til å gå helt fint.
|
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær av andres feil-elbil editionDet første du må gjøre er å puste med magen. Så vil du oppleve at dette er helt problemfritt. Så kommer du til å elske den. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil-elbil editionTipper 95% av lading vil skje hjemme, og jeg kan lade på dagtid mens mannen er på jobb dersom vi slumper til å trenge lading samme dag. Min kjøring er mest «taxivirksomhet» med barn til og fra skole og andre aktiviteter, tipper jeg kommer til å bruke Volvoen på langturer da den har mer plass til folk og saker.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg skjønner ikke helt hva som føles stressende, for jeg er antakelig helt blond på dette. Vi kjøpte bare bilen, og så stapper jeg inn laderen hvis jeg føler den må lades (som med en mobil, liksom), og så kjører jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lær av andres feil-elbil edition
Samme her |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg har jo kjøpt meg en Renault Zoe, og føler litt på det samme. Det er litt mer styr med hjemmelading med en Zoe, men det visste vi når vi kjøpte den. Den omformer-tingen vi fikk med bilen passer ikke til hjemmeladeren vi har, så vi må kjøpe en Zaptec. Inntil videre må jeg lade borte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Sv: Lær av andres feil-elbil editionHøres ut som 99% av lading vil skje hjemme. Plugg den inn når den er 50% eller hva du finner ut passer for deg. Jeg plugger inn når vår er på 100-120km igjen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg skaffet meg elbil i vår, og som flere tråder her inne kan bevitne, lurte jeg på det aller meste. Jeg vet ikke noe om når det lønner seg å lade ift strømpris, men de fleste batterier har det såvidt jeg skjønner best mellom 20 og 80%. Derfor forsøker jeg holde meg mellom der. Sist redigert av apan : 21-10-25 kl 15:31. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Lær av andres feil-elbil editionDet har blitt lettere å lade, nå kan man ofte enten scanne en qr-kode, eller bruke vipps, så det er ikke veldig nødvendig med mange apper for å lade lenger. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Lær av andres feil-elbil editionDa jeg eide egen lader var det bare å sette i støpselet, bilen var programmert til å lade med lavt inntak og være nyladet innen kl 07. Slik ladet den billig når strømmen var billigst. Jeg har 30 kWh batteri, lader 99% hjemme.
|
|
|
|
#13 |
|
lider av tastleksi
|
Haha, ja, navnet var ikke på pluss siden på lista, men så ble jeg så fnisete av å ha et bilskilt som begynner med EH at det mer enn veide opp for bzzzingen.
|
|
|
#14 |
|
lider av tastleksi
|
Hm, det må jeg sjekke hva er. Har også tibber og det er kjekt å kunne følge med på om mannen må lade når jeg skal velge hvor jeg parkerer. Hans bil er for stor for garasjen så det blir en litt festlig bil-tetris på oss noen dager.
|
|
|
#15 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg synes at Elton er en fin app for lading hvis jeg ikke kan bruke dongel eller app jeg allerede har, den funker på tvers av ladeselskaper.
|
|
|
#16 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Lær av andres feil-elbil editionDet er greit å vite str på batteriet, hvor mange kwh, synes jeg.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Lær av andres feil-elbil editionVi har vært elbileiere i litt over ti år. Selv lader vi mest hjemme, men ellers er det tesla-laderne
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg lader nesten bare hjemme, og de få gangene jeg lader på tur betaler jeg med kort. Orker ikke en hel haug apper som sikkert logger seg ut mellom hver gang jeg skal bruke de. Elbil er virkelig null stress. Pleier å plugge den inn hjemme når den er mellom 20-30%. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Lær av andres feil-elbil editionDet går sikkert fint, vi lader kun hjemme og på teslaladere. I Norge er det veldig enkelt. I sverige, er det oftere kø og lav ladehastighet, muligens fordi de har færre ladestasjoner enn vi har her hjemme. I Danmark, Tyskland og Nederland, er det like enkelt som i Norge
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg har kjørt elbil i 5 år nå og lader hjemme til daglig, men må selvsagt lade på hurtiglader av og til på lengre turer. Jeg bruker nå omtrent bare Tesla sine hurtigladere, de finner jeg der jeg trenger å lade og det fungerer fint selv om jeg ikke kjører Tesla. Jeg har appen og har lagt bankkortet mitt inn, og da er det lettvint og greit. |
|
|
|
![]() |
|
|