Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Flatt sykkeldekk "uten grunn"

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-25, 11:23   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flatt sykkeldekk "uten grunn"

Nå har jeg skiftet slange tre ganger, og hatt sykkelen på verksted uten at de finner noe galt eller noe som stikker eller noe som helst. Ble sendt hjem fra verkstedet i går med beskjed om "alt i orden". Så ut til flatt dekk IGJEN i dag tidlig. Det siver tydeligvis ut over tid. Parkerer helt fin sykkel, kan sykle en dag eller to, så er det flatt igjen. Jeg blir GAAAL!

Vi har et ikke-fungerende kollektivtilbud nå, jeg MÅ HA elsykkel for å få livet til å gå opp!

Jeg og verkstedet har sjekket veldig nøye etter eventuelle skarpe ting i dekket, men finner ingenting. Hva KAN det være???

Gammel 06-11-25, 11:25   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flatt sykkeldekk "uten grunn"

Dårlig ventil?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 11:31   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den følger med slangen, og den har jeg byttet tre ganger, så skjønner ikke at det kan være den?

Gammel 06-11-25, 11:44   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så frustrerende! Vil tro de må ha sjekket felgen grundig også - det kan jo være skarpe punkter der også. Det er i grunnen den eneste forklaringen jeg kan se for meg, hvis det ikke er sabotasje.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 12:03   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg har også tenkt sabotasje, men tror ikke jeg er så forfulgt at noen følger etter meg og gjør dette i låst garasje i sentrum OG låst sykkelparkering hos kunde et helt annet sted OG hjemme.

Gammel 06-11-25, 12:12   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også felg eller dekket, at det er noe skarpt de ikke har fått med seg når de sjekket sist gang.

Gammel 06-11-25, 12:21   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må jo enten være noe som sitter inne i dekket (har du vrengt det, og kjent etter bittesmå biter av glass som kan sitte fast, evt noe annet), eller at det er noe med felgen som "tar" slangen. Har du sammenlignet slanger og funnet lekkasjen, for å se om de ser like ut?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 12:21   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat det samme har skjedd med meg! Flatt dekn i går etter 3. forsøk på lapping og slangebytte. Finner ingen logisk forklaring og trenger elsykkelen min til og fra jobb. Må vel få den på verksted nå for et kyndig blikk på hva som kan ha skjedd.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 13:06   #9
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Gummi som dekker over eiker innvendig i felgen kan være skjev. Har jeg opplevd. Da skjedde slike ting.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 13:28   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Mest sannsynlig har du noe i dekket som lager hull i slangen. Enten nytt dekk, eller gå over dekkets innside med hånda.

Gammel 06-11-25, 14:51   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Mest sannsynlig har du noe i dekket som lager hull i slangen. Enten nytt dekk, eller gå over dekkets innside med hånda.

Dette. Har finkjemmet dekk for mikrosmå stein, flint i dekket som igjen punkterer slangen.

Gammel 06-11-25, 21:37   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lego, her.

Gummi som dekker over eiker innvendig i felgen kan være skjev. Har jeg opplevd. Da skjedde slike ting.

Kan du forklare det med litt teskje?

Ellers har jeg, mannen min og to sykkelverkstedsansatte lett med hånden inne dekk og felg.

Gammel 07-11-25, 10:00   #13
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

[quote=Polyanna;5363959]Kan du forklare det med litt teskje?

Der eikene er festet til felgen, på innersiden, er det et gummiband som beskytter slange mot skarpe kanter på festepunkt eik/felg. På min sykkel hadde gummibandet forskjøvet seg slik at slange kom i kontakt med fester for noen eiker, og det var tydeligvis det som tok slangen gang etter gang.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 13:45   #14
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis felgen har "bulker", kan luft sive ut der? Opplevd det på en bil for mange år siden (men kanskje ikke hvis en sykkel har separat luftslange da....)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 14:15   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg opplevde det samme for noen år siden og da var det noe skarpt i dekket eller felgen de hadde oversett som lagde et lite hull i slangen. De mente de hadde sjekket hver gang, men de fant det til slutt i hvertfall.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 22:04   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det er gummi på innsiden av felgen sånn som på bildet her.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 235194916.jpg (38,7 KB, 17 visninger)
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 23:19   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Hvor er hullet på slangen da? Er hullet mot dekket så er det dekket som er problemet. Er det andre veien så er det kanskje felgbåndet som ikke er helt på plass.

Gammel 07-11-25, 10:02   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Skjønner. Det har vært tre punkteringer på ulike steder på slangen, denne siste gangen sa de på verkstedet at det ikke var hull. (så jeg sykla hjem, og så var dekket flatt neste morgen. )

Må dra dit igjen i dag.

Gammel 07-11-25, 11:23   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo være at du har hatt skikkelig, skikkelig uflaks.

Gammel 07-11-25, 15:31   #20
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Kan det være noe i garasjen hjemme (eller der du parkerer) som spiller inn?

Noen ganger har en bare uflaks og - i fjor punkterte samme dekk på bilen to ganger, og det er første og foreløpig siste gang jeg har opplevd på alle de årene jeg har kjørt bil.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.