Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Verktøy/app for "familiegjøremål"

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-25, 13:32   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verktøy/app for "familiegjøremål"

Vi brukte trello en periode, men det er litt overkill. Jeg kommer stadig på småtteri som skulle vært gjort, også blir det glemt. Eller jeg nevner det til mannen, og så blir det glemt. Stort og smått. Jeg har lyst til å VELDIG lett kunne kaste det inn i en delt liste, og også ha muligheten til å tagge det til tema og viktighet, og kanskje legge til en frist. Og så må den kunne deles med mannen.

Ting som "husk å ta med til hytta", "skru opp den dingsen", "få en av ungene til å legge sammen alle sokkene", "innhent anbud på...", "sjekk pappas ønh-time", "mal den dumme flekken på gjesterommet", "finn ut hva slags skruer vi trenger til..."

Tema som "jul", "fix hjemme", "handle".

Noen som har en app som funker?

Gammel 17-11-25, 13:41   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"

Dette visste jeg ikke at jeg trengte, men det trenger jeg virkelig. Den bør kobles til posisjon også. Så det kommer et lite pip hvis jeg er nærmere feks en butikk jeg trenger noe fra, men ikke drar ens ærend for å kjøpe.

Gammel 17-11-25, 13:45   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt TimeTree, men det ser ut til at vi har langt mindre koordineringsbehov enn det dere har. Vi bruker den mest for å koordinere hvem som er hvor og når.

Hjemme hos oss er det ingen som fikser den dumme flekken på soverommet eller skrur opp den dingsen. Og så kan jeg jo referere til gruffetråden hvor mannen min i går fant ut at det var veldig lurt å rydde i boden fordi vi skulle ha selskap i dag .... INGEN GJESTER KOMMER TIL Å GÅ INN I DEN BODEN. Men jeg er for så vidt fullstendig enig med min mann i at det er et visst behov for at noen rydder der.

Gammel 17-11-25, 13:47   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg nesten trenger en gruppe for oss som har en flekk på soverommet.

Gammel 17-11-25, 13:48   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Har du sjekka ut Google Keep? Der kan du dele gjeremål og lister og legge inn alarm. Sikkert ikkje heilt det du er ute etter, men eit lite stykke på veg kanskje?

Gammel 17-11-25, 13:58   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker OurGroceries til det. Det er jo bare en handleliste, men vi har lister for mathandling, to do, husk på til ferie, mm. Det funker fint, men har ikke detaljene du ønsker.

Gammel 17-11-25, 14:02   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Todo-liste i FamilyWall. (Anbefales for oversikt over kreti og pleti avtaler!)

Gammel 17-11-25, 14:23   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker google Keep. Mest til handleliste, men også til gjøremålsliste i bestemte sammenhenger, som f.eks til jul. Vi har også separate handle-/huskelister for helt bestemte ting, spesielt en for Ikea. Siden både jeg og mannen går inn i en slags zombie-tilstand i det vi går inn døra der, og alt vi tenkte vi skulle passe på å kjøpe "neste gang vi er på ikea" slettes fra minnet umiddelbart, og vi kommer ikke på noe. En slags synkronisert, Ikeaspesifikk amnesi altså.

I tillegg har vi en delt familiekalender på Google (altså egen gmail-konto som hele familien har tilgang på), der vi legger inn diverse som skjer, som vi skal, eller må huske. Har en iPad stående permanent på ei hylle på kjøkkenet, som kun viser denne kalenderen.

Sist redigert av My : 17-11-25 kl 14:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-25, 14:57   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Google Keep skal testes! (Hvor skriver jeg DET på lista?!)

Gammel 17-11-25, 15:03   #10
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker keep. Eller, jeg bruker forskjellige versjoner av lister, akkurat nå analogt, men så legger jeg det også i Keep, hvis jeg forventer at Samboeren skal gjøre det.
Dessverre er det ikke noen påminnelses-funksjon der.
Men er det noe som er viktig et sted, så legger jeg inn det på reminder på tlf, og får den til å pipe når jeg er på det stedet.

Middagsliste og handleliste bor også i delt notat på Keep.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-25, 17:38   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker ticktick, syns den fungerer meget bra.

Gammel 17-11-25, 18:05   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker bring, som bare er en liste der man kan huke av at det er kjøpt inn eller gjort. Vi bruker den til innkjøp i ulike butikker med egne lister, til å huske på hva vi skal ha med til hytta eller syden eller hva man ønsker seg til bursdag eller jul feks. Tror vi har ca 10 ulike lister der

Sist redigert av meisje : 17-11-25 kl 19:01.
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-25, 18:56   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Bruker også Bring. LIker den!

Gammel 17-11-25, 20:09   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker bare Reminder-appen på iPhonen vi da. Kan dele, bruke geofencing, og har alarmer. Funker helt greit, selv om ikke grensesnittet er så veldig sexy.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-25, 13:31   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat lasta ned Bring! her også, foreløpig bare i bruk som handleliste.

Gammel 19-11-25, 08:28   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Akkurat lasta ned Bring! her også, foreløpig bare i bruk som handleliste.

Vi har brukt den i flere år og synes det fungerer godt.

Gammel 19-11-25, 10:22   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg er livredd for å bli oversett; Jeg anbefaler FamilyWall på det sterkeste. Selv det året det var håndballkamper i alle bauer og kanter, klarte vi holde oversikt hver eneste uke. Det eneste jeg ikke bruker i den er handlelisten, fordi vi hadde OurGroceries fra før.
Noe av det jeg liker best med den, er muligheten for å legge inn repeterende timeplaner, som f.eks. faste treninger og korøvelser og den slags.

Gammel 19-11-25, 10:54   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Vi bruker keep. Eller, jeg bruker forskjellige versjoner av lister, akkurat nå analogt, men så legger jeg det også i Keep, hvis jeg forventer at Samboeren skal gjøre det.
Dessverre er det ikke noen påminnelses-funksjon der.
Men er det noe som er viktig et sted, så legger jeg inn det på reminder på tlf, og får den til å pipe når jeg er på det stedet.

Middagsliste og handleliste bor også i delt notat på Keep.

Jeg la akkurat en test-påminnelse på en keep liste, og den lot meg velge, tidspunkt eller sted den skal minnen på, så jeg skal test at en annen minner meg på når jeg kommer hjem.

Gammel 19-11-25, 13:04   #19
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er også fornøyd med Familiy wall, bruker delt kalender og diverse handle/huskelister, delt med mannen og eldste barn, fungere fint til vårt bruk

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-25, 17:07   #20
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker keep. Og skjønner nå at den har funksjoner jeg ikke kjenner til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.