Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen dager i Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-25, 20:41   #1
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Noen dager i Oslo

Vi skal til Oslo neste uke, torsdag til søndag.
Vi ønsker tips til ting å se, gjøre og spise!

Takk

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 10:19   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen dager i Oslo

Jeg synes at Nasjonalmuseet er verdt et besøk. Ta med headset, last ned appen deres og gjennomfør en av deres digitale turer.

Kan du si noe om ambisjonsnivået ditt når det gjelder mat? Jeg har en rekke anbefalinger i forskjellige prisklasser, men det er greit å vite noe om hva dere ser etter. For eksempel vet jeg om en polsk restaurant med skikkelig god mat, men den er ganske "enkel". Samtidig synes jeg jo det er litt gøy å ikke "alltid spise italiensk" når det skal være enkelt. PÅ den polske så MÅ du bestille bord, for den er ganske populær i all sin enkelhet.

Gammel 26-11-25, 11:08   #3
Fjols

Fjols sin avatar

Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi har bestilt bord på Dinner, på fredags ettermiddag.

Tenker at prisnivået vi legger oss på er middels, greit med en middag for to til rundt 1500kr, lunsj maks 1000kr.

Polsk sier du, den må jeg sjekke ut!

Gammel 26-11-25, 13:07   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen julemarkedet eller forestillinger.som er satt opp som kan passe? Jeg har ikke sjekket selv. Men ville tatt en runde om det er noen forestillinger dere kunne tenke dere. Konserter er det garantert, mulig noe juletre. Det er jeg på jakt etter selv, så henger for tips.

Gammel 26-11-25, 13:30   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler også Nasjonalmuseet. Og sett av god tid, det er mye å se.

Jeg ville gått på Folkemuseet, som jeg regner med har fine førjulsting

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 13:35   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er denne helga, så er det samisk julemarked i Operaen på søndag, kl 12 til 17.30.
Jeg var der ifjor, og må si at det er det noe helt eget at det er i sjølvaste opera-foajeen.
Etterpå er det konsert med Kaisa Balto, men den er visst utsolgt.

Link til event på face, under "diskusjon" ser dere alle som skal ha salgsplass.
https://www.facebook.com/events/2091...tab=discussion

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 14:10   #7
Fjols

Fjols sin avatar

Standard

Nasjonalmuseet har vi vært på en del ganger, er det nye utstillinger?
Liker det da!

Gammel 26-11-25, 14:12   #8
Fjols

Fjols sin avatar

Standard

Vi skal på Chat Noir for å se forestillingen til Bård Tufte Johansen, det blir bra.
Ellers er det vel fast takst med en tur på julemarkedet i spikersuppa, selv om det er rotter der.

Gammel 26-11-25, 14:13   #9
Fjols

Fjols sin avatar

Standard

Folkemuseet er så flott, at de har julete aktiviteter/boder er jo supert!

Gammel 26-11-25, 15:24   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folkemuseet har julemarked, og 6. og 7. desember er det Designernes eget julemarked, som alltid pleier å være stas: https://www.dejm.no/

Gammel 26-11-25, 16:47   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Folkemuseet har julemarked, og 6. og 7. desember er det Designernes eget julemarked, som alltid pleier å være stas: https://www.dejm.no/

Så bra tips! Prøver å lete etter åpningstider, men finner ikke. Vet du?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 18:00   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Så bra tips! Prøver å lete etter åpningstider, men finner ikke. Vet du?

Haha, det har de visst glemt å informere om, ja! Men ifølge en post på Instakontoen deres er det 12 til 17 begge dager.

Gammel 26-11-25, 20:29   #13
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-25, 08:16   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan du si noe om ambisjonsnivået ditt når det gjelder mat? Jeg har en rekke anbefalinger i forskjellige prisklasser, men det er greit å vite noe om hva dere ser etter. For eksempel vet jeg om en polsk restaurant med skikkelig god mat, men den er ganske "enkel". Samtidig synes jeg jo det er litt gøy å ikke "alltid spise italiensk" når det skal være enkelt. PÅ den polske så MÅ du bestille bord, for den er ganske populær i all sin enkelhet.

Enig! Jeg var der senest for to dager siden. Utrolig god mat, rause porsjoner til en behagelig pris og superhyggelige ansatte. Men man må bestille, ja. De gangene jeg har prøvd å bare stikke innom, har det alltid vært fullt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-25, 15:08   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul i vinterland, julemarked og lysgate i Oslo.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-25, 19:40   #16
Fjols

Fjols sin avatar

Standard

Yess, takk for gode tips!
Vi gleder oss!

Gammel 28-11-25, 20:04   #17
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg anbefaler alltid folk utenbys fra å legge turen innom Ingensteds/Blå/Brenneriveien, gjerne på vei til eller fra Mathallen på Vulkan. Jeg tror det er marked på Ingensteds på søndager.
Det er et lite stykke Oslohistorie langs Akerselva.

Om dere har tid og penger er lunsj på Nedre Foss gård eller en kaffe hos Tim Wendelboe også å anbefale.

Når dere først er i nabolaget, mener jeg!

Sist redigert av Shun : 28-11-25 kl 20:12.
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-25, 21:38   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gled deg til Bård! Det var et nydelig show.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-25, 11:58   #19
Fjols

Fjols sin avatar

Standard

Vi har vært mange ganger i Oslo, har til og med bodd der, men jeg blir aldri lei byen.
Jeg elsker Oslo.

Gammel 29-11-25, 11:59   #20
Fjols

Fjols sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Gled deg til Bård! Det var et nydelig show.

Så bra, vi gleder oss masse!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.