|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Lurer på hvor utbredt det å bruke avløpsåpner/rørvask forebyggende er.
|
|
|
#2 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Bruker ikke forebyggende, og har ikke stående nei. Kan godt være det er dumt av meg, men det er bare nok en ting å skulle huske på, og jeg har altfor mye å huske på som det er. Og jeg har faktisk ikke hatt behov for avløpsåpner etter at jeg flyttet hit.
|
|
|
#3 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Jeg har Mudin stående siden sist gang jeg måtte åpne skuket. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Ja, jeg bruker Mudin jevnlig og forebyggende. Et par-tre ganger i året, kanskje.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Bruker Mudin i dusjsluket et par ganger i året. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
rakkarpus
|
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Etter å ha rensket sluket i dusjen for første gang og i ettertid ser hvor fort belegg bygger seg opp tenker jeg å prøve å innføre en vane med å bruke det forebyggende.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Jeg har en flaske stående fordi jeg har harr bruk for den og fordi det vil være kjekt hvis oe tetter seg. Jeg jobber helst forebyggende. Fjerner hår i dusjen ofte, helst hver gang. Det er faktisk litt knotete, for må løfte ett deksel og så ta opp en sil. Tar jevnlig en runde i røret og sluket under dusjkabinettet jevnlig. Har også stakefjær til en vask som ofte tettes.
|
|
|
#8 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Nei, aldri. Men vi vasker og renser sluket (har gulvrenne, sånn langs veggen) på badet minst én gang i uka. Bruker heller aldri noe forebyggende i vasken - men hvis det begynner å renne sakte, så renser mannen nedi der. (Han er rørlegger og takler sånt, jeg takler ikke sånt).
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Bruker aldri forebyggende, men har alltid Mudin stående i tilfelle.
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?What she said (Myria) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Jeg bruker aldri noe forebyggende, men har Mudin stående. Hadde rørlegger her en gang det var et rør på badet som tettet seg. Da spurte jeg ham hva han ville foretrukket av Mudin eller Plumbo og han svarte "ingen av dem". Men jeg foretrekker Mudin uansett, har alltid hørt at Plumbo visstnok kan gjøre mer skade enn nytte. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?
Nei. Ikke i do! Det er porselen, og bør behandles på andre måter. Eller - jeg har hørt at i do skal kun tiss, bæsj og dopapir. Ikkeno mer.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Dette, ja.
|
|
|
#14 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Jeg hiver oppi natron pulver og eddik forebyggende i sluk og vasker, lar det stå og bruse, og skyller deretter godt med skikkelig varmt vann.
|
|
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Jeg har alltid stående, men bruker hvis jeg føler at vannet begynner å renne bort bittelitt langsommere. Så en slags forebyggende, men ikke helt uten at jeg har merket problemer. Tenker liksom at sånne midler bare vil renne rett gjennom hvis det ikke er litt "tetthet å jobbe med". |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Hender jeg bruker natron. Kjøper vaske natron på biltema i store kvanta. Men ikke avløpsrens. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Ja, ganske regelmessig.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Ja. Sånne biologisk nedbrytbare pinner. På kjøkkenet er vi nødt, der lukter det fort. Har egentlig helt nytt kjøkken, med nye rør og alt, men vi sjekket ikke patenten på vasken før vi bestilte. Den er elendig. Det er en sånn rist nedi sluket, sånn som skal fange opp matrester. Men den er laget slik at all dritten rennet innunder den, så den har jo null effekt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
rakkarpus
|
Pinner fra naturent plumbo? Kommer det lukt fra dem? Etter å ha hatt naturent i sluk på badet måtte jeg lufte i 5 timer for å få bort lukta. Men det blir sikkert helt annet med pinner..
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bruker du avløpsåpner/rørvask forebyggende?Har stappa pinner i alle vaskene i hele høst, og jeg har aldri kjent noe lukt.. |
|
|
|
![]() |
|
|