|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
prøver å være tål***ig
|
E-sim; lær meg om detVi skal til Zanzibar om få dager og fikk nettopp tips fra noen som har vært der om at man kan kjøpe esim på forhånd. Jeg kan ingenting om dette etter bare å ha reist i Europa i det siste egentlig. Noen som kan oppdatere meg?
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: E-sim; lær meg om detJeg kan ikke noe om det, men jeg ser på en del YouTube-videoer om Pokémon GO, og der reiser jo folk rundt til flere land. På dette stedet i videoen forteller innholdsleverandøren at esim blant annet er noe som legger seg "på toppen" av ditt vanlige oppsett. Hvis du bruker hennes kode (zoetwodots) (eller ved å trykke her) så får du 15 % ekstra rabatt.
|
|
|
#3 |
|
Klar
|
Sv: E-sim; lær meg om detJa, jeg kjøpte tre eSIM i dag, faktisk! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Sv: E-sim; lær meg om detGoogle hvilken leverandør som gir deg best pris! Jeg har brukt Airolo tidligere, men nå i Marokko er det Orange som hadde best tilbud, 20 GB for 11 euro. Det lønner seg å kjøpe det og installere det før du drar, og deaktivere data på ditt hovednummer mens du er på flyet. Aktiver esim, og så vil det virke så snart du har wifi og kan aktivere, ofte har de det på flyplassen.
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: E-sim; lær meg om detJeg har stort sett brukt Airalo. I de fleste land kan du velge melloim pakker med gitt antall GB eller ubegrenset.Installer på forhånd og gjør som Palmen sier med å deaktivere data på hovedsim på flyet - så er du sikker på at du ikke blir belastet. Noen ganger tar det litt tid (5-15 minutter) før det virker. Husk også å sjekke hvilken teleoperatør det er knyttet til - i noen tilfeller må du bytte på telefonen for å få det til å virke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: E-sim; lær meg om detDet eneste jeg kan melde er at man ikke kan ha flere eSim samtidig, en reell problemstilling hos oss, da vi har et permanent eSim på en av husstandens telefoner. I.e man kan ikke ha 3 nummer samtidig.
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: E-sim; lær meg om detJeg brukte Airalo i Tyrkia for et par år siden, det fungerte fint, men jeg husker det var litt mikk med installeringen.
|
|
|
#8 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: E-sim; lær meg om detHar brukt Airalo både i India og i Japan. Fungerer supert og er ikke vanskelig å installere. Billig er det også. Det finnes videoer på norsk som forklarer alt rundt installering. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: E-sim; lær meg om detVi brukte Airalo i Kina. Det er bare greit å være klar over at det ofte ikke går på aller første forsøk, men at de fleste får det til når man bare har prøvd litt diverse løsninger. Etter starttrøbbelet, så fungerte det fint.
|
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Sv: E-sim; lær meg om detBNESIM fungerte helt fint for både Samsung og iPhone hos oss. Jeg ventet til jeg hadde skrudd på flymodus på flyet før jeg valgte eSIM for databruk. Og da jeg skrudde av flymodus vel fremme så bare funket det. Sist redigert av Timar : 16-02-26 kl 22:38. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: E-sim; lær meg om detTakk for mange tips. Redd dette blir for komplisert for hodet mitt. Er Derek eller annen plass på innstillinger (iPhone) vi ordner dette?
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: E-sim; lær meg om det
Det var en veldig god pris! Jeg klarer ikke å finne det så billig, har du en lenke?
|
|
|
#13 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
I Airalo appen er det steg for steg detaljert forklaring (med skjermbilder tror jeg) på hvordan du skal sette det opp. Dersom du følger den slavisk bør det gå greit. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Klar
|
Hos BNESIM fikk vi tilsendt qr-kode på epost og i appen som vi scannet, og da ble eSIMen installert av seg selv. Og så bare dobbeltsjekket vi under Sim-innstillinger at mobildata går fra det nye sim-kortet. Det var enkelt altså, lover! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trøtt
|
|
|
|
#17 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: E-sim; lær meg om detJeg liker Airalo best av tilbyderne jeg har prøvd. Oversiktlig app og god kundeservice om det er noe. Brukte den på Zanzibar i fjor, fungerte bra (ikke dekning alle steder på bygda, men det gjelder nok uansett SIM). God dekning langs kysten fra Matemwe til Paje og området rundt Stone Town, litt mer sporadisk midt på øya.
|
![]() |
|
|