Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

E-sim; lær meg om det

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-26, 17:18   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

E-sim; lær meg om det

Vi skal til Zanzibar om få dager og fikk nettopp tips fra noen som har vært der om at man kan kjøpe esim på forhånd. Jeg kan ingenting om dette etter bare å ha reist i Europa i det siste egentlig. Noen som kan oppdatere meg?

Gammel 15-02-26, 23:19   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: E-sim; lær meg om det

Jeg kan ikke noe om det, men jeg ser på en del YouTube-videoer om Pokémon GO, og der reiser jo folk rundt til flere land. På dette stedet i videoen forteller innholdsleverandøren at esim blant annet er noe som legger seg "på toppen" av ditt vanlige oppsett. Hvis du bruker hennes kode (zoetwodots) (eller ved å trykke her) så får du 15 % ekstra rabatt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-26, 23:23   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kjøpte tre eSIM i dag, faktisk!

De tas ikke i bruk før i morgen, så hvordan det fungerer må jeg komme tilbake til. Men å kjøpe og installere var veldig enkelt, og da jeg greide å bestille eSIM for Norge i stedet for utlandet så fikk jeg god hjelp av kundeservice. Jeg spurte forøvrig Copiloten om ALT rundt databruk og ble anbefalt eSIM installert på forhånd. Jeg fikk også oversikt over tilbyderne i området vi skal til, priser og dekningsoversikt.

Vi kjøpte fra BNESIM. Kjøpte på nett, fikk qr-kode på epost som vi scannet. Og så valgte vi at eSIM'en skal gjelde for databruk i utlandet, mens det norske sim-kortet fortsatt skal brukes til telefoner og sms.

Utrolig enkelt og greit! Og overraskende billig, jeg betalte vel rundt 10 euro for 10 GB.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-26, 01:13   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Google hvilken leverandør som gir deg best pris! Jeg har brukt Airolo tidligere, men nå i Marokko er det Orange som hadde best tilbud, 20 GB for 11 euro. Det lønner seg å kjøpe det og installere det før du drar, og deaktivere data på ditt hovednummer mens du er på flyet. Aktiver esim, og så vil det virke så snart du har wifi og kan aktivere, ofte har de det på flyplassen.

God tur!

Gammel 16-02-26, 07:59   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stort sett brukt Airalo. I de fleste land kan du velge melloim pakker med gitt antall GB eller ubegrenset.Installer på forhånd og gjør som Palmen sier med å deaktivere data på hovedsim på flyet - så er du sikker på at du ikke blir belastet. Noen ganger tar det litt tid (5-15 minutter) før det virker. Husk også å sjekke hvilken teleoperatør det er knyttet til - i noen tilfeller må du bytte på telefonen for å få det til å virke.

God tur!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-26, 08:05   #6
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det eneste jeg kan melde er at man ikke kan ha flere eSim samtidig, en reell problemstilling hos oss, da vi har et permanent eSim på en av husstandens telefoner. I.e man kan ikke ha 3 nummer samtidig.

Gammel 16-02-26, 10:15   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte Airalo i Tyrkia for et par år siden, det fungerte fint, men jeg husker det var litt mikk med installeringen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-26, 10:26   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har brukt Airalo både i India og i Japan. Fungerer supert og er ikke vanskelig å installere. Billig er det også. Det finnes videoer på norsk som forklarer alt rundt installering.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-26, 12:51   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte Airalo i Kina. Det er bare greit å være klar over at det ofte ikke går på aller første forsøk, men at de fleste får det til når man bare har prøvd litt diverse løsninger. Etter starttrøbbelet, så fungerte det fint.

Gammel 16-02-26, 18:05   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Pil

BNESIM fungerte helt fint for både Samsung og iPhone hos oss. Jeg ventet til jeg hadde skrudd på flymodus på flyet før jeg valgte eSIM for databruk. Og da jeg skrudde av flymodus vel fremme så bare funket det. ��

Sist redigert av Timar : 16-02-26 kl 22:38.
Gammel 16-02-26, 18:11   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Takk for mange tips. Redd dette blir for komplisert for hodet mitt. Er Derek eller annen plass på innstillinger (iPhone) vi ordner dette?

Gammel 16-02-26, 18:27   #12
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Google hvilken leverandør som gir deg best pris! Jeg har brukt Airolo tidligere, men nå i Marokko er det Orange som hadde best tilbud, 20 GB for 11 euro. Det lønner seg å kjøpe det og installere det før du drar, og deaktivere data på ditt hovednummer mens du er på flyet. Aktiver esim, og så vil det virke så snart du har wifi og kan aktivere, ofte har de det på flyplassen.

God tur!

Det var en veldig god pris! Jeg klarer ikke å finne det så billig, har du en lenke?

Gammel 16-02-26, 19:36   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Takk for mange tips. Redd dette blir for komplisert for hodet mitt. Er Derek eller annen plass på innstillinger (iPhone) vi ordner dette?

Eg har den Airalo-appen. Me lasta den og heile greia ned og fiksa dagen etter me kom til Brasil.

Gammel 16-02-26, 21:22   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg har den Airalo-appen. Me lasta den og heile greia ned og fiksa dagen etter me kom til Brasil.

I Airalo appen er det steg for steg detaljert forklaring (med skjermbilder tror jeg) på hvordan du skal sette det opp. Dersom du følger den slavisk bør det gå greit.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-26, 22:41   #15
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hos BNESIM fikk vi tilsendt qr-kode på epost og i appen som vi scannet, og da ble eSIMen installert av seg selv. Og så bare dobbeltsjekket vi under Sim-innstillinger at mobildata går fra det nye sim-kortet. Det var enkelt altså, lover!

Vi fikk sms fra Telenor da vi landet om en super pris på mobildata. 149 kroner pr dag for 150 MB(!!)

Gammel I går, 01:17   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

https://travel.orange.com/en/buy-a-s...FWayM7x_WeHEwu Molly

Gammel I dag, 00:20   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker Airalo best av tilbyderne jeg har prøvd. Oversiktlig app og god kundeservice om det er noe. Brukte den på Zanzibar i fjor, fungerte bra (ikke dekning alle steder på bygda, men det gjelder nok uansett SIM). God dekning langs kysten fra Matemwe til Paje og området rundt Stone Town, litt mer sporadisk midt på øya.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.