Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva gjør du når frossenpizzen du kjøper ikke er frosssen?
Kaster - tar ingen sjanser 4 12,90%
Sjekker at det lukter og ser greit ut - og spiser 10 32,26%
Haster tilbake til butikken og klager 15 48,39%
Annet (brokkoli/kjøper aldri frossenpizza) 2 6,45%
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-26, 10:04   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?

I et scanario hvor logistikken er litt utfordrende en ettermiddag, så drar du innom butikken på vei hjem og rasker med deg en frossenpizza til middag.
Når du kommer hjem (3 min senere), så oppdager du at pizzaen ikke er frossen, og at det er et hull i plasten.
Hva gjør du?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 10:22   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?

Hvis jeg hadde kjøpt den på lokalbutikken, så hadde jeg hastet ned igjen, og fått en ny.

Gammel 27-02-26, 10:51   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok lagt den til side, spist brødskiver og tenkt at jeg skulle gå innom og klage når jeg hadde tid. I realiteten så ender jeg ofte opp med å kaste det. De gangene jeg faktisk går og klager, så angrer jeg på at jeg ikke gjør det oftere, det er jo tåpelig og uøkonomisk å la være.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 11:27   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville nok prioritert å klage, siden en tint pizza kan bety at det er noe feil med fryseren eller rutinene i butikken og dermed kan være et større problem enn akkurat min mat.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 12:55   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg ville nok prioritert å klage, siden en tint pizza kan bety at det er noe feil med fryseren eller rutinene i butikken og dermed kan være et større problem enn akkurat min mat.

Ja, dette var det jeg egentlig ønsket å gjøre, men jeg rakk faktisk ikke pga litt logistikkutfordringer.
Så den ble stekt og spist. Men jeg tror jeg skal ta turen innom butikken i dag og gi beskjed.

Gammel 27-02-26, 12:57   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

I scenario stressettermiddag ville jeg nok kastet og funnet noe annet å spise. Med litt mer tid ville jeg vurdert å stikke innom butikken/kontakte de for å klage og evt. gjøre de obs på feil med fryseren.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 13:55   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Hvis jeg hadde kjøpt den på lokalbutikken, så hadde jeg hastet ned igjen, og fått en ny.

Jeg også

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 14:36   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde nok lagt den til side, spist brødskiver og tenkt at jeg skulle gå innom og klage når jeg hadde tid. I realiteten så ender jeg ofte opp med å kaste det. De gangene jeg faktisk går og klager, så angrer jeg på at jeg ikke gjør det oftere, det er jo tåpelig og uøkonomisk å la være.

Alt dette.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 16:38   #9
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Ville ikke spist den.
Hadde sendt et bilde via messenger til butikken, de fleste butikker har en egen fb side og informert om at jeg akkurat hadde kjøpt en pizza som ikke var frossen. Også hadde jeg referert til meldingen neste gang jeg var innom.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-26, 22:33   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke spist den. Jeg klager for sjelden i butikken. Ikke at det er så ofte n8e er galt, men det hender jo.

Gammel 28-02-26, 08:42   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min datter jobber som butikkontrollør - type «Mamma kjøpte tomater i forrige uke og de ble dårlige». Så nå har jeg lært at butikker skal erstatte varer så snart en kunde kommer og klager - med mindre man er urimelig. Jeg tror ikke du trenger å ta med varen engang.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-26, 14:46   #12
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

På min lokale Meny så er de ihvertfall ikke opptatt av kvittering på varer under 100 kroner. Jeg har vel stort sett tatt med meg det jeg klager på, men hadde det vært noe stort eller illeluktende så hadde jeg nok bare tatt med et bilde.

Hva ble fasiten, hva gjorde du, Mex?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:56   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Pizzaen ble spist. Jeg var innom dagen etter og ga beskjed. Viste seg at ene fryseren var ødelagt, de hadde oppdaget det senere på kvelden dagen jeg var innom. Så mye mat som ble kastet dessverre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.