|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva gjør du når frossenpizzen du kjøper ikke er frosssen? | |||
| Kaster - tar ingen sjanser |
|
4 | 12,90% |
| Sjekker at det lukter og ser greit ut - og spiser |
|
10 | 32,26% |
| Haster tilbake til butikken og klager |
|
15 | 48,39% |
| Annet (brokkoli/kjøper aldri frossenpizza) |
|
2 | 6,45% |
| Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?I et scanario hvor logistikken er litt utfordrende en ettermiddag, så drar du innom butikken på vei hjem og rasker med deg en frossenpizza til middag.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Hvis jeg hadde kjøpt den på lokalbutikken, så hadde jeg hastet ned igjen, og fått en ny.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Jeg hadde nok lagt den til side, spist brødskiver og tenkt at jeg skulle gå innom og klage når jeg hadde tid. I realiteten så ender jeg ofte opp med å kaste det. De gangene jeg faktisk går og klager, så angrer jeg på at jeg ikke gjør det oftere, det er jo tåpelig og uøkonomisk å la være.
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Jeg ville nok prioritert å klage, siden en tint pizza kan bety at det er noe feil med fryseren eller rutinene i butikken og dermed kan være et større problem enn akkurat min mat.
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?
Ja, dette var det jeg egentlig ønsket å gjøre, men jeg rakk faktisk ikke pga litt logistikkutfordringer.
|
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?I scenario stressettermiddag ville jeg nok kastet og funnet noe annet å spise. Med litt mer tid ville jeg vurdert å stikke innom butikken/kontakte de for å klage og evt. gjøre de obs på feil med fryseren.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jeg også
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Alt dette.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Ville ikke spist den. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Jeg hadde nok ikke spist den. Jeg klager for sjelden i butikken. Ikke at det er så ofte n8e er galt, men det hender jo.
|
|
|
#11 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Min datter jobber som butikkontrollør - type «Mamma kjøpte tomater i forrige uke og de ble dårlige». Så nå har jeg lært at butikker skal erstatte varer så snart en kunde kommer og klager - med mindre man er urimelig. Jeg tror ikke du trenger å ta med varen engang. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Klar
|
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?På min lokale Meny så er de ihvertfall ikke opptatt av kvittering på varer under 100 kroner. Jeg har vel stort sett tatt med meg det jeg klager på, men hadde det vært noe stort eller illeluktende så hadde jeg nok bare tatt med et bilde. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Frossen pizza ikke frossen - hva hadde du gjort?Pizzaen ble spist. Jeg var innom dagen etter og ga beskjed. Viste seg at ene fryseren var ødelagt, de hadde oppdaget det senere på kvelden dagen jeg var innom. Så mye mat som ble kastet dessverre.
|
|
![]() |
|
|