|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Bonusbestemoren min døde i går. Det er jo trist, men hun ble 95 år og var ekstremt mett av dager. Så alt i alt var dette til det beste nå.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Jeg vil tro at det opprettes minneside via begravelsesbyrået? I så tilfelle, så kan du gå inn på den siden, og bestille blomster derifra som blir levert i kirken/kapellet. Enkelt og greit.
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer.
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Det vanligste er vel å bestille rett fra blomsterbutikken, de har gjerne informasjon om sånt på nettsidene (f.eks her, hos Mester Grønn), eller bare ring og spør. Da leverer blomsterbutikken det direkte til kirken/seremonilokalet. Med mindre det er sagt noe spesielt angående farger (noe jeg aldri har vært borti), eller at det ønskes en kondolansegave til et annet formål i stedet for blomster (slike ønsker står som regel i dødsannonsen). Men kan sikkert ordnes gjennom begravelsesbyrå også, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, de gangene jeg har vært involvert.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I går kl 16:28. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer!
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer. Du kan som flere sier bestille via begravelsesbyrået og minnesiden, de har som regel en avtale med en florist. Da sørger de for at ting står i stil. Men man kan også ringe til en lokal blomsterbutikk og fortelle hva det er til, så leverer de direkte.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Tusen, tusen takk. Dette høres helt overkommelig ut. Jeg hadde bare ikke peiling, men det ante meg at det var noen andre som hadde oversikt.
|
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer.
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer. Jeg har ikke kjøpt det mange ganger, men jeg synes som flere her at det var veldig greit å bestille gjennom begravelsesbyrået. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Når jeg har arrangert begravelse, har veldig mange spurt hvilken blomsterbutikk jeg brukte, og hvilke farger og stil vi har valgt på bårebuketten. Blomsterbutikken og begravelsesbyrået arrangerer kranser og oppsatser mm. Man leier vaser etc fra byrået, viser det seg. Jeg har også blitt oppringt når noen har bestilt krans i annen stil enn den vi hadde valgt. (Jeg sa at giver velger stil)
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Kondolerer. Veldig enkelt å bestille blomster gjennom minnesiden. Inntil den blir tilgjengelig kan du tenke på hvilken tekst dere vil ha på den. De aller fleste blir vel lest opp under seremonien - såfremt det ikke er enormt mange buketter. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?Der jeg kommer fra er det helt vanlig og ok å faktisk bare ringe blomsterbutikk direkte å bestille, de har da som regel all info om når og hvor også. Og ja, der er mer enn en blomsterbutikk, to faktisk og det fungerer uansett hvilken av de man velger.
|
![]() |
|
|