Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 15:25   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?

Bonusbestemoren min døde i går. Det er jo trist, men hun ble 95 år og var ekstremt mett av dager. Så alt i alt var dette til det beste nå.

Men for første gang har jeg ansvar for å kjøpe en blomst eller oppsats til båre. Jeg har avtalt med broren min at vi deler på kostnaden, men det er jeg som fikser. Begravelsen finner sted i en annen kommune, men det er ikke mer enn tre kvarters kjøring unna. Jeg kan ta med blomst selv, men det er bedre om det bare dukker opp der.

Men hvordan går man frem for å bestille noe sånt? Er dette noe som koordineres av noen? Begravelsesagenten? Jeg har vært i begravelser tidligere hvor blomstene har vært veldig fargekoordinert. Hvem er det som har kommunisert dette da?

Jeg vil sette stor pris på alle tilbakemeldinger.

Gammel I går, 15:34   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bestille blomst/oppsats til begravelse?

Jeg vil tro at det opprettes minneside via begravelsesbyrået? I så tilfelle, så kan du gå inn på den siden, og bestille blomster derifra som blir levert i kirken/kapellet. Enkelt og greit.

Kondolerer!

Gammel I går, 15:40   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Kondolerer. Du kan ringe begravelsesbyrået og spørre om råd. De er som regel flinke til sånt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:11   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Kondolerer.
Den gangen jeg var med på noe sånt gikk det gjennom begravelsesbyrået. Byråer pleier ofte å samarbeide med blomsterbutikk.

Har og vært borti for mange år siden, hvor blomsterbutikken glemte å levere til en begravelse.....

Gammel I går, 16:23   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vanligste er vel å bestille rett fra blomsterbutikken, de har gjerne informasjon om sånt på nettsidene (f.eks her, hos Mester Grønn), eller bare ring og spør. Da leverer blomsterbutikken det direkte til kirken/seremonilokalet. Med mindre det er sagt noe spesielt angående farger (noe jeg aldri har vært borti), eller at det ønskes en kondolansegave til et annet formål i stedet for blomster (slike ønsker står som regel i dødsannonsen). Men kan sikkert ordnes gjennom begravelsesbyrå også, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, de gangene jeg har vært involvert.

Kondolerer

Sist redigert av My : I går kl 16:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:30   #6
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kondolerer!
Jeg har bestilt på nett flere ganger, enten via minnesiden eller nettbutikken til f.eks. Floriss. Sist gang fikk jeg valg om å bestille i "seremoniens farger" da jeg bestilte via minnesiden, så det er nok begravelsesbryået som koordinerer.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:46   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kondolerer.
Vi bestilte via minnesiden til begravelsesbyrået. Der fikk vi opp ulike valgmuligheter rundt størrelse, farger og ev kort, sløyfetekst mm. Sløyfeteksten ble også postet på minnesiden. Veldig lettvint og brukervennlig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:06   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kondolerer. Du kan som flere sier bestille via begravelsesbyrået og minnesiden, de har som regel en avtale med en florist. Da sørger de for at ting står i stil. Men man kan også ringe til en lokal blomsterbutikk og fortelle hva det er til, så leverer de direkte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:42   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen, tusen takk. Dette høres helt overkommelig ut. Jeg hadde bare ikke peiling, men det ante meg at det var noen andre som hadde oversikt.

Gammel I går, 18:43   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Kondolerer.

Noen ganger er det så fint at noen har vært borti noe før og det er funnet en metode som fungerer fint. Da blir jeg glad og øm.

Gammel I går, 19:49   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Kondolerer.

Enig i at dette lettest gjøres gjennom begravelsesbyrået/minnesider.

Bare en liten generell merknad: Dersom man vil sende blomster til noen som ikke er så nær, så er stort sett billigste løsning gjennom slike minnesider en liten bukett med sløyfe til kr 900. Kjøper man selv i blomsterbutikk og tar med seg med et lite kort på, kan det såklart bli billigere. Da kan man levere blomsten til begravelsesagenten når man kommer i kirken. Evt. få butikken til å levere (mot ekstrakostnad).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:03   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kondolerer. Jeg har ikke kjøpt det mange ganger, men jeg synes som flere her at det var veldig greit å bestille gjennom begravelsesbyrået.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:54   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg har arrangert begravelse, har veldig mange spurt hvilken blomsterbutikk jeg brukte, og hvilke farger og stil vi har valgt på bårebuketten. Blomsterbutikken og begravelsesbyrået arrangerer kranser og oppsatser mm. Man leier vaser etc fra byrået, viser det seg. Jeg har også blitt oppringt når noen har bestilt krans i annen stil enn den vi hadde valgt. (Jeg sa at giver velger stil)

Gammel I går, 22:50   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kondolerer. Veldig enkelt å bestille blomster gjennom minnesiden. Inntil den blir tilgjengelig kan du tenke på hvilken tekst dere vil ha på den. De aller fleste blir vel lest opp under seremonien - såfremt det ikke er enormt mange buketter.

Da jeg var med å arrangere begravelse kunne vi velge hvilken blomsterbutikk vi ønsket å knytte til minnesiden.

Går forresten helt fint å ringe til en blomsterbutikk og bestille blomster til begravelsen, dersom det ikke opprettes minneside for avdøde. Var slik vi gjorde det før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 00:01   #15
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Der jeg kommer fra er det helt vanlig og ok å faktisk bare ringe blomsterbutikk direkte å bestille, de har da som regel all info om når og hvor også. Og ja, der er mer enn en blomsterbutikk, to faktisk og det fungerer uansett hvilken av de man velger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.