Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor ofte gråter du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-26, 21:35   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ofte gråter du?

Fra artikkel i Aftenposten (lenke)

Opprinnelig lagt inn av sitat

Kvinner gråter i snitt 30 til 64 ganger i året, med en varighet på seks minutter.

Menn gråter 6 til 17 ganger i året, men nøyer seg med to til fire minutter.

Det er også en kjønnsforskjell i hvor ofte man opplever «full gråt». For kvinner gjelder dette for 65 prosent av tilfellene, mot 6 prosent for menn.

Jeg har ikke ført statistikk over hvor ofte jeg gråter, men jeg tror ikke det er 64 ganger. Ville kanskje sagt 12 ganger? En gang i måneden?

Hva med deg?

Gammel 14-03-26, 21:41   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte gråter du?

Jeg kan knapt huske sist jeg gråt, sånn ordentlig, det er mange år siden.

Tårer i øynene og klump i halsen, derimot, jeg er så lettrørt at det er helt pinlig.

Gammel 14-03-26, 21:50   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

1-5 ganger i året kanskje?

Det skal mye til. Typ at jeg er frustrert-sint og føler at ungene eller noen jeg er glad i er i "fare". (Fare kan være vidt begrep her, men litt hvis mamma-hjertet er truet).

Siste året har jeg vel grått 4 ganger, 3 av gangene mens Samboeren lå i koma, og den ene gangen da jeg våknet med panikkangst på natta. "Normalt" skjer det 1-2 ganger i året, og er "normalt" eneste gangene jeg gråter.

Jeg tenkte faktisk på det i dag, at jeg ikke gråter så ofte, og om kanskje det at jeg går på antidepressiva er årsaken. Isåfall er den en hel grei "bivirkning" for meg.

Jeg var mye mer lett-rørt tidligere.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-26, 21:51   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det går veldig opp og ned. Har hatt en god periode etter jul, kanskje fem ganger? Før det, sikkert to-fem ganger i uka.

Gammel 14-03-26, 21:52   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke ofte.

Gammel 14-03-26, 22:01   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Veldig sjelden. Definitivt ikke 30 ganger i året.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-26, 22:28   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan gråte av frustrasjon og håpløshet sånn omtrent annen hver måned (syklusrelatert).

Som Inagh er så lettrørt at det nesten er flaut. For ikke å snakke om sympatigråtingen, om det er noen som gråter på skjermen eĺler i nærheten av meg, så renner tårene på meg også og av og til hulker jeg.

Det er til tider litt plagsomt.

Gammel 14-03-26, 22:31   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hver gang jeg må i møte med sjefen.. med 14 dager på ny arbeidsplass nå. Satser på det blir skjeldnere.

Gråter når jeg blir sint, når jeg føler meg urettferdig behandlet. Grått i mange ansvarsgruppemøter opp igjennom årene. Gråt på sykehuset når vi IKKE fikk autisme diagnosen (den kom når vi fikk ny lege).

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-26, 22:36   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Tårene triller ofte. Jeg er ekstremt lettrørt. Og enda mer når jeg er sliten eller ikke gar det så bra. Men gråte seks minutter? Det kan jeg knapt huske å ha gjort.

Gammel 14-03-26, 22:48   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kan knapt huske sist jeg gråt, sånn ordentlig, det er mange år siden.

Tårer i øynene og klump i halsen, derimot, jeg er så lettrørt at det er helt pinlig.

Kan signere denne.

Gammel 14-03-26, 23:02   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lettrørt, så det skal omtrent ingenting til før jeg gråter av for eksempel en film. Eller til og med en reklame. Så da renner tårene.

Men gråt kan jo være så mye forskjellig. Det er noe annet om jeg gråter fordi jeg blir rørt av noe, om det er i en gravferd til noen jeg var glad i, om det er i frustrasjon, i sinne, i oppgitthet.

Og seks minutter? Jeg tror vi trenger litt bedre definisjoner her. Hva skal til før man sier at noen gråter, og når er de "ferdige" med å gråte? Hvis man gråter litt i starten og i slutten av en gravferd, har man da grått gjennom HELE gravferden, for eksempel?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-26, 23:14   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg gråter stadig fordi jeg er berørt. Jeg gråter nok flere ganger i uka, tidvis hver dag tipper jeg. Men jeg sitter sjelden og gråter i seks minutter i strekk, da er det full krise, og det er det heldigvis ikke så ofte. Jeg gråter på egne og andres vegne, jeg er god til å holde maska profesjonelt - men det hender jeg blir litt blank i øynene (på jobb). Og jeg blir berørt av filmer jeg ser, bøker jeg leser, historier jeg hører, musikk, nyheter osv. Sist jeg gråt var i går, på en konsert, der en av tekstene grep meg veldig sterkt, en sang jeg har hørt mange ganger før, som plutselig betydde noe mer.

Heldigvis kombinerer jeg all denne gråtingen med et lyst og relativt optimistisk sinn.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-26, 02:03   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt veldig lettrørt med alderen, og tårene kan trille av alt fra nasjonalsangen til små barnebarnarmer rundt halsen. Men 6 minutter - så lenge har jeg knapt grått de siste 10 årene? Det må være de mellomste dro på folkehøyskole i 2018 og da mamma døde i 2023.

Sist redigert av 007 : 15-03-26 kl 12:31.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-26, 08:22   #14
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går flere år mellom hver gang. 6 minutter? Det tror jeg aldri har skjedd...

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-26, 08:41   #15
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flere år mellom hver gang også her. Kan ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha grått oftere.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-26, 10:39   #16
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leste dette jeg også og begynte å tenke på om jeg er helt følelsesløs. Jeg blir oftere rørt enn at jeg gråter. I begravelser er det ofte en blanding. Er på begravelser i forbindelse med jobb innimellom og da blir jeg grepet av stemningen i kirka selv om det ikke er nære forhold privat. Men sånn ellers så gråter jeg lite vil jeg si. Jeg kan også gråte når jeg sliten og sint og det irriterer meg litt at jeg gjør. Men er laaangt unna tretti ganger i året. Mer fem.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-26, 10:55   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke egentlig peiling. Jeg gråter i fm gravferder, når jeg leser triste historier, sjeldent i fm barna. En sjelden gang i blandt gråter jeg en skvett uten egentlig noen grunn. Så en gang i måneden sånn omtrent.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-26, 11:40   #18
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært gjennom forskjellige faser for dette. I barndommen gråt jeg ofte. Jeg husker at jeg løp inn på rommet, lukket døren og lå og gråt lenge i sengen min. Dette skjedde i perioder daglig, i andre perioder ukentlig eller sjeldnere. I ungdomstiden kan jeg ikke huske å ha grått i det hele tatt, unntatt da jeg hadde kjærlighetssorg. Jeg kan heller ikke huske å ha grått verken i ekteskapet mitt eller i forbindelse med skilsmissen for syv år siden. Eller, det er ikke helt riktig, jeg ble rørt over støtten jeg fikk fra venninner og familie etter skilsmissen og det ble en del tårer som følge av det.
De siste 5-6 årene har slusene åpnet seg igjen. Det har vært mye som har skjedd. Jeg har en far med demens med lewylegemer, jeg har kuttet kontakten med mor og søster, det har vært en del vanskelige perioder med kjæresten min, jeg har hatt det beintøft på jobb i innimellom. Men den viktigste grunnen til tårene er nok at jeg går til psykolog for å bearbeide traumer fra barndommen, det har satt i gang mye.

Gammel 15-03-26, 12:15   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på hvordan livet behandler meg. Jeg kan bli litt rørt av filmer/musikk, men det er bare tårer i øynene. Skikkelig gråting bedrev jeg sist med da tanten min og foreldrene mine døde for halvannet år siden.

Gammel 15-03-26, 12:45   #20
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg gråter ikke, jeg heller. Skulle ønske den ventilen sto litt mer åpen.

Tårene triller når jeg blir rørt, og det blir jeg av ingenting, men jeg kaller ikke det gråt. Jeg kan også en sjelden gang bli så sint/oppgitt at tårene spruter, men å gråte fordi jeg er lei meg eller utslitt, det gjør jeg visst ikke.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.