Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pris på valp renraset/blanding/motehund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 23:05   #1
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Pris på valp renraset/blanding/motehund

Alle husker at prisen på valper steg drastisk under korona pandemien (nå er det så lenge siden at jeg har glemt om det skrives med k eller c)
Jeg ser det er fortsatt høye priser på valp. Det er også en god del nye blandinger der de fleste blander en rase med puddel.

Jeg ser ofte det kan være flotte kull med f eks jaktpremierte foreldre eller både bruks og utstillings champions på linjene til valpene som er renraset, mens en xxx-poo eller xxz-doodle med linjer der det ikke kan vise til utstilling, eller bruks-resultater koster mye mer enn førstnevnte.
Hvorfor er markedet villig til å betale mer for blandingshunder enn ren-rase (sett bort ifra en uheldig grøftemiks)?
Hva er det som gjør at en en som valpekjøper er villig til å betale feks 30 000 for en valp?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 00:18   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehund

Det har jeg ofte undret meg over også

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 00:34   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehund

Markedsføring der hundene selges med en beskrivelse som tar det beste fra begge raser og uten noen minuser, kanskje? Kjendiser som lager trender, kongehuset inkludert?

Jeg snakket med veterinæren vår senest i dag om dette. Og hun er ikke begeistret for puddelblandingene. De er litt for ofte nervøse. Om det er medfødt eller om det skyldes at uerfarne eiere oftere lokkes til slike blandinger vites ikke.

En annen faktor er pelsstell. At de selges som røytefrie og allergivennlige er ikke nødvendigvis hele sannheten. Jeg passet en doodle som røytet konstant. Og om den så skulle være røytefri så innebærer det ganske så mye pelsstell for å holde hud og pels i orden.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.