|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Spisesteder i MalagaEr det noen som tilfeldigvis har noe å anbefale? Vanskelig å få bestilt noe i påsken. Jeg tror mange går for kun drop in.
|
|
|
#2 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spisesteder i MalagaJeg var i Malaga i forrige uke, og spiste eksepsjonelt god mat. Høyt nivå jevnt over, og svært rimelig. Casa Lola (har flere lokasjoner) er veldig populært, både for turister og fastboende. Her tror jeg man kan reservere, for vi la merke til at noen kom rett inn (det er ofte kø utenfor om kvelden). Tempoet er ellers høyt, så køen går raskt unna.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spisesteder i MalagaJa, må bare høre med min mor om hva stedet heter.
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spisesteder i MalagaVi pleier å sjekke når restaurantene åpner for lunsj/middag og stiller oss utenfor 10-15 minutter før dette, dvs. gjerne rett før kl 13:00 på dagtid og 20:00 om kvelden. Det er kanskje tidlige for lokalbefolkningen men akkurat passe for oss. Da har det vært null problem å få spist selv på de aller mest populære stedene. På tapasbarer er vi ofte bare innom og spiser en tapas eller to stående, plass blir det alltid og kaoset er herlig. Anbefaler å se disse to videoene med veldig bra anbefalinger: (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spisesteder i MalagaJeg har ikke vært i Malaga i påsken selv, men har skjønt at det kan være ganske så kaotisk i gamlebyen pga. de berømte prosesjonene (Semana Santa). Gater stenges, kollektiv blir fullt og tregere etc. Det skal visst være spesielt travelt på palmesøndag, skjærtorsdag og langfredag. Disse dagene ville jeg nok prøvd å unngå å spise i sentrum på dagene prosesjonene foregår (men såklart dra inn om man vil se dem, såklart). Da kan man heller dra ut til El Palo og Pedregalejo f.eks. og spise der. Mange bra steder, se f.eks. den siste av de to videoene. |
|
|
|
![]() |
|
|