|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ferie i dagens verdensbildeHva tenker dere om ferie, det gjeldende verdensbilde, pris og at reiseoperatører kan avlyse eller plusse på summen like før avreise? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.Hmm, vi skal til fastlands-Spania nå i påsken og bakkemannskapet der blir nok i streik. Håper det går greit ...
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.Vi skal til Brasil i høst, der er alt bestilt og betalt. Regner det som ganske trygt, i den grad man kan kalle Rio for en trygg by. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.Vi hadde tenkt oss til Japan, men tenker at vi akkurat nå ikke skal planlegge å krysse over Russland og/eller Iran. Så vi kjøper billetter til Canada. Jeg kjenner at det er helt greit å legge igjen penger hos «vennene våre».
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.Vi drar en uke til Italia, alt er bestilt og betalt. Satser på at det går greit. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.Vår plan er å ha mest hjemmeferie i år. Ev. å kjøre nordover til hytta via nordre del av vestlandet. Det har jeg aldri gjort før. USA er uaktuelt å dra til, men vi har dialog med noen av Heltens søsken og onkelbarn om sommerferie i Norge for dem i 2027. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.Usikker. Avventer og ser.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.
Man krysser ikke lenger over Russland, man flyr over Nordpolen. Men Canada høres også flott ut!
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi vurderer Europa. Noe lenger pleier vi uansett ikke dra. Sikkerhet er jeg ikke spesielt bekymret for. Selv om vi for en del år tilbake har sett terror mot feks storbyer. Dette tenker jeg kan skje igjen, men har ikke tenkt mye på det.
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi tenker å holde oss i Europa. Tar ikke sjansen på noe annet. En tur til Spania og så Sicilia eller Sardinia tror jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.
Kom hjem fra Tokyo i dag, og helt rett, de fløy Nordpolen og ikke over noen skumle land.
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ferie i dagens verdensbildeBortsett fra en tur eller to til Stockholm ligger det an til at vi blir i Norge denne sommeren. Ikke direkte på grunn av verdenssituasjonen, men fordi vi får venner på besøk fra Europa (mulig deres valg om å feriere i Skandinavia henger sammen med verdenssituasjonen da).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I dag kl 00:17. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeJeg tenker å holde meg hjemme/i landet. Hvis vi selger hytta - hvilket virker utopisk - blir det kanskje tur til Island eller Færøyene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi skal til Portugal i sommer. Flybilletter er betalt. Depositum for leiehus er også betalt. Ditto for Sveitstur i mai.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi skal som vanlig ha vår bilbaserte, åpenbart med sponset diesel da, norgesferie med hovedfokus på samvær med familie som bor langt unna.
|
|
|
#18 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeJeg tror det blir Portugal igjen. Det er langt nok unna diverse kriger.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi skal til Kroatia i sommer, og muligens Kypros i høst, vi får se hvordan det utvikler seg. Flybillettene til Kroatia er bestilt.
|
|
|
#20 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi reiser sjelden utenlands med flyt, og var i Portugal for bare et par år siden, så vi blir i Norge i år. Det er klart at krig og uro også gjør det mindre fristende, men jeg har heller ikke samvittighet til å dra på hyppige ferieturer med klimabelastningen det gir.
|
![]() |
|
|