Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Toronto - tips og triks

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-26, 09:08   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Toronto - tips og triks

Jeg og eldste (som da er 15!) skal til Toronto i høstferien. Vi har fly og første overnatting klart, men resten av den konkrete planen mangler. Det vi vet at vi vil:

Vintageshopping (gjelder mest den yngste av oss)
Niagara Falls
Bo i et hyggelig område i leilighet

Både historie og kunst er interessant for begge, så museer og gallerier er aktuelle steder å besøke.

Vi har totalt en uke, og ut i fra hva jeg leser om Niagara Falls vurderer jeg en overnatting i området der, siden det er et par timers togtur hver vei fra Toronto.

Har noen tips om hva som er lurt å få med seg, hvor vi vil bo og om det er verdt det med et døgn i Niagara Falls-området? Mottas med stor takk!

Gammel 07-04-26, 09:27   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toronto - tips og triks

Her henger jeg meg på. Vi skal til Canada i sommer, og Toronto er av byene vi skal besøke. Jeg kan jo oppdatere med tips etter sommeren, men jeg vil jo gjerne få det med meg om noen andre har vært der allerede.

Gammel 07-04-26, 13:24   #3
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi besøkte i Niagara Falls for noen år siden. Best utsikt til fossen fra den kanadiske siden så ingen grunn til å stå i kø for å kjøre til USA. Vi tok en av båttur (Hornblower) ut til selve fossen. Tror den varte ca 20-25min tur, men man kommer helt inntil og kjenner vannmassen - og man blir skikkelig våt så anbefaler å bruke regnpancho som man får utdelt. Vi var også i Niagara by the Lake - koselig liten by med litt historie.

Gammel 07-04-26, 13:36   #4
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi skal absolutt ikke over til USA, av mange årsaker. Vi skal heller ikke ha bil, så da ser det ut til at tog er 2 timer hver vei, derav tanken om å overnatte i området.

Gammel 07-04-26, 15:21   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes den canadiske siden er bedre enn den amerikanske. Anbefaler tur i tunnelen og museet, spesielt om dere er teknisk interessert.
Bestill tur til tårnet i Toronto.
Anbefaler også Royal Ontario Museum. Jeg ville startet her med kun grunnpakken. Vi fikk ikke tid til alt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-26, 18:31   #6
ingling

ingling sin avatar

Standard

Takk! Ja, konsensusen er tydeligvis at den kanadiske siden er best, så det er jo topp siden det ikke er aktuelt å dra til USA av noen som helst årsak. Og takk for tips! Skal sjekke ut. Teknisk er gøy!

Gammel 07-04-26, 18:35   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ved tårnet i Toronto er det også en gammel jernbane-snuer, med kafeer, og et lite monitor som går. og museum som var stengt da vi var der.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.