Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kampanje mot lus i uke 35

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 18:35   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kampanje mot lus i uke 35

Sitat:

Førstkommende helg blir den store lusehelga her i landet. Da skal foreldre lete etter hodelus hos ungene sine, og fjerne den på forskriftsmessig måte.

Link: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/28/510301.html

Organisasjonens hjemmeside: Lusfri Norge.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:49   #2
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Kampanje mot lus i uke 35

Det er lus både på skolen og i barnehagen her hos oss, så jeg starter letingen allerede i kveld.

Gammel 28-08-07, 19:32   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar en runde i ny og ned med kammen! Bare noen nevner lus, så klør det overalt og kammen kommer fram igjen!

Vi har foreløbig ikke hatt lus i huset, men vist det skjer en dag, så kommer jeg til å innformere skolen og barnehagen samt de de omgåes med om det.

Gammel 29-08-07, 18:54   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg leter etter lus hver måned. Det tar litt tid med tre unger og oss selv og noen av oss (ikke meg) har veldig, veldig tykt, langt hår, men i forhold til hard angrep er det verdt det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:02   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje derfor jeg drømte inatt at hele familien hadde lus.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:30   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Christian har enda ikke hatt lus. *bankibordet*

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:53   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Da skal det bli spennende å se om vi får lusekam/evt. beskjed om å lete etter lus mot helgen, har ikke hørt noe enda hverken fra bhg. eller skolen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:57   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle i barnehagen har fått informasjon og lusekam fra LusfriNorge.
Vi har allerede lus i barnehagen, et av barna oppdaget vi lus på:grøss:
Fem dager etter oppdaget vi at dette barnet fremdeles har lus hoppende rundt i hodet :grøss:

Her i huset grer vi alle

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:13   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Lus har blitt eit året-rundt problem her i bygda. Det er jo nok at eitt barn har lus og ikkje blir sjekka/behandla, så har du runden gåande igjen og igjen.

Når det er sagt, så har me ikkje vore spesielt flinke her i heimen heller. Det blir nok litt for sjeldan. Men det har *bank-i-bordet* kun vore eitt tilfelle av lus sidan 5-åringen starta i barnehagen.

Gammel 30-08-07, 00:57   #10
Frantzen
Passiv

Standard

Hadde lus på jenta og meg selv for en tid tilbake.
Sønnen med det tykkeste håret slapp heldigvis unna...

Må det ALDRI skje igjen :grøss:

Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 07:34   #11
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke opplevd dette udyret men hysterisk som jeg er hva lus angår så har jeg kammet ungene ca en gang pr uke i lang tid. Nettopp for å forebygge og å ta evnt lus og egg før de yngler.
Det er nok ikke om å gjøre å kamme så ofte som jeg gjør, men jeg skulle ønske at alle kunne tatt det med regelmessig kamming på alvor for da ville ikke lusa vært det problemet den er for mange i dag.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 07:40   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir helt dårlig!
Det går lus i klassen til Andrea allerede. Etter knappe 2 uker på skolen.

Så da er vi i gang med årets hyggelige kveldprosjekt for familien atter en gang. Alle tre barna sjekkes annenhver dag. NØYE!
Vi står over vasken og grer og grer og grer. Andrea har halvlangt, krøllete og tildels flokete hår, så det er ingen hyggelig greie dette.
Jeg setter på henne tørkle over håret hver dag nå i håp om at hun ikke få lus nå heller.

I Julians klasse slet de med lus i hele fjor. Plutselig en dag hadde han det også for først gang og jeg holdt på å steile. Merkelig nok bare en lus og ingen egg så jeg luktet lunta (han hadde sittet med en kompis sammenklemt i sofaen her og spilt Nintendo). Ringte til kompisen som hadde vært på besøk og ba de sjekke sønnen sin . Moren: ÅÅååå, lus ja, dt burde vi kanskje sjekke? Hmmm, jeg er ikke sikker på om vi har lusekam jeg.......

Vel, lus hadde gutten hvertfall. De bare datt av puten når hun tok opp hodet hans.........

Men det er ganske greit å sjekke barna annenhver dag, på den måten slipper man å bli overrasket av 100 lus i håret etter en måned.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 08:08   #13
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Der er jo ett supert tiltak. Her er lusekam bestilt, får jeg den ikke innen i morgen går jeg på apoteket og kjøper. Jeg hadde lus i 2. klasse, og ble såååå mobbet. Hadde fått det fra boren min som var barnehagegutt...

Gammel 30-08-07, 08:11   #14
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Skal sjekke storesøster i kveld.
Fikk melding i går kveld om at ungene til venninna mi har fått det!
De sitter jo ofte ganske tett når de leker, så håper hun ikke er smittet.
Lillesøster har så lite hår at det går ikke å kamme engang.

Lurer foresten på om jeg ble smittet over meldinga, for jeg klør som en gal!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 08:54   #15
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sjekker ungene jevnlig (en gang i mnd. er for sjelden, lusa sprer seg fort).

Jeg har et hysterisk forhold til lus og klør bare jeg tenker på det. Jeg skulle ønsket at den kampanjen hadde vært før skolestart. Jeg håper, men har ingen tro på, at alle tar det på alvor.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 09:34   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg sjekker ungene jevnlig (en gang i mnd. er for sjelden, lusa sprer seg fort)...

OK, jeg skal skjerpe oss

Gammel 30-08-07, 09:40   #17
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

OK, jeg skal skjerpe oss

Du er jo flink, imotsetning til andre. Det er tydligvis mange som ikke sjekker i det hele tatt.Ellers hadde ikke lusa fått anledning til å spre seg som den har gjort.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 09:42   #18
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Takker Pippimamma for å si at jeg er flink. Det er for sjeldent jeg hører det.

Gammel 30-08-07, 10:46   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Du er jo flink, imotsetning til andre. Det er tydligvis mange som ikke sjekker i det hele tatt.Ellers hadde ikke lusa fått anledning til å spre seg som den har gjort.

Og det irriterer meg noe så innmari

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:57   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Barna mine har aldri hatt lus........skal finne fram lusekammen jeg også, og sjekke.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.