|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Ettersom det var så mange mammaer som fikk heder og litt ære, så må jeg spørre om pappaene deres.
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Tidligere har faren min vært min rådgiver med alt som gjelder hage. Han har kommet med ved og elgkjøtt til oss, alle slags deilige grønnsaker, bær og poteter fra hagen, og han kan mye om sopp. Han har også hjulpet med bilreparasjoner, flytting og oppussing. Ungene kan ringe ham hvis de trenger hjelp med tyskleksen. Nå begynner han å bli gammel og er ikke i så bra form, så det er vel heller jeg som må hjelpe ham framover. Sist redigert av Filifjonka : 29-08-07 kl 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Synes både moren og faren min gjør mye for meg enda, jeg. Kan ikke komme på noe spesielt, men de er der på alle mulige måter.
![]() |
#5 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Han fikser bilen vår om det trengs. Dett er dett.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Det gjør han, mer enn mamma faktisk, til tross for at han har vært død i seks år... Han hadde et unikt syn på livet, en slags fandenivoldsk innstilling og et uttrykt ønske om å nyte hvert sekund.
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Han hjelper oss med alt vi spør om
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?I tenårene kalte vi pappa James (moronavn for tjener) siden han kjørte oss rundt overalt, trening, fester og diverse, mer enn andre foreldre. Dette gjør han gjerne ennå hvis vi trenger det, til flyplassen etc…
![]() |
#9 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Nei, faren min er også død, men jeg er veldig flink til å ringe andre sine pappaer for råd, dersom det skulle være nødvendig. Moder'n er et unikum! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
"De"
|
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Ja. Pappa er gartneren min. Nå bår de 6 timer unna med bil da, men jan tar et skikkelig tak når han er her.
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Pappa er død han også, men "fordelen" med å være attpåklatt er at storebror tar farsrollen med liv og lyst. - Han har lånt meg penger og biler og sånn mens jeg studerte - nå er han overflødig, for jeg har funnet meg så hendig en mann. (som gikk gjennom storebrors kvalitetskontroll)
![]() |
#14 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Min far er blitt veldig gammel, og sammen med min mor de to menneskene jeg setter aller høyest. Ved sin væremåte og sin oppdragelse er de med meg hver dag og gjør ting for meg i mitt sinn hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Gir penger for å lette på skyldfølelsen for å aldri være der.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Pappa skreller potetene mine
![]() |
#18 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Har ikke kontakt med min far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Pappa er en veldig flink hobbysnekker, og hjelper gjerne til med alt som skal fikses eller bygges, men siden de bor 120 mil unna, er det jo ikke så ofte det er praktisk at han hjelper til. Han bistår med råd og tips på telefon, og så bygger (eller dreier) han fine ting til oss, på "bestilling", som han kan ta med eller sende i posten.
![]() |
#20 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?Pappa hjelper til, uoppfordret, selv om han har en jobb som tar mye mer tid enn våre. Han kjører unna søppel til kildesortering, rydder utenfor, klipper hekk og gjør masse småtteri. I tillegg er han veldig snill, og sier alltid ja til alle små og store oppgaver. F.eks tilbyr han seg fortsatt å hente sin datter (meg) på toget i sene nattetimer hvis han kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|