Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kamik

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 09:52   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kamik

Sikkert noen gamle tråder om dette også, jeg starter likevel en ny. Vurderer Kamik fra Sierra trading i år.
Noen som har erfaring med bruk av Kamik i Osloområdet om vinteren? (nå varierer jo været utrolig fra vinter til vinter men dog...)
Hva har eventuelt barna hatt av skotøy i tillegg?
Jeg ser det finnes masse typer Kamik, vanntette, vannavstøtende og litt ymse - med diverse navn - hvilken type anbefales?
S har brukt 25 i sandaler og 26 i joggesko i sommer. Kan det stemme at han da trenger størrelse 11?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 11:19   #2
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kamik

Får jeg lov å stille et ekstraspørsmål i tråden din? Ehmm.. gjør det, jeg...

Får man bare kjøpt dem via nett eller er det butikker i østnorge som har de så man kan prøve på?

Gammel 02-09-07, 11:29   #3
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nettopp kjøpt kamik sko fra sierra trading til eldstegutten min. Betalte 236 kr inkl frakt. Synes det er genialt med uttakbar ullforing som tørker mye kjappere enn disse sheroxene. Husker det en gang tok opp til 3 dager før sheroxene var tørr etter at de var blitt skikkelig våt. Min gutt brukte 24 i sandaler og 25 i joggesko no i sommer, han har 26 og 27 i vintersko, og jeg kjøpte kamikskoene i str 10. Da har han god plass oppi de, men skal jo ha på seg litt tykkere sokk i vinter så kunne ikke hatt de mindre. Her er link til de jeg kjøpte : http://www.sierratradingpost.com/p/9...r-Infants.html

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 12:10   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i Oslo-området, og har bare hatt denne typen vinterstøvler de siste årene. Av og til finnes det noen arvede cherrox'er eller forede gummistøvler i huset, men vi har også klart oss med kun Kamik-støvler (eller Sorel, samme prinsipp). De passer til det meste av vær, og blir de våte tørker innerstøvelen fort når man tar den ut. En gang hadde vi et ekstra par innerstøvler, det var lurt.

Tickle, som Rypejenta linker til, er en modell som passer fint til de minste. Ellers har vi hatt Waterbug, den er vanntett. Men alle modellene er relativt vanntette.

Det eneste som ikke passer så godt i Oslo-området er modeller med pelskant øverst. Pelskanten er fin til å holde snø ute av støvelen, men den blir fort skitten når det ikke er snø, og det hender jo ofte.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 12:53   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte kun høy gore-tex (primigi) og Kamik i fjor vinter (ingen cherrox el.). Vi kjører samme opplegg i år. Han hadde da 25 i Primigi (store i størrelsen - i andre merker hadde han 27) og størrelse 10 i Kamik. Nå bruker han 27 og 28 litt avhengig av produsent og jeg tror vi kan bruke fjorårets Kamik. (Har akkurat funnet frem skoene for å sjekke størrelsen.)

Gammel 02-09-07, 13:24   #6
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var godt jeg ble minnet på det. Da er et par av disse bestilt:

Vi hadde str 7 i fjor (24) og jeg bestilte 10 (27) nå. Synes ikke de er spes store i størrelsen.

Gammel 02-09-07, 13:26   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Noen som vet om sierratrading skriver ned verdi eller sender som gave hvis man spør?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:29   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ztjerna bruker 23-24 i joggesko nå, hvilken størrelse tror dere jeg burde bestille til han?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:40   #9
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Noen som vet om sierratrading skriver ned verdi eller sender som gave hvis man spør?

Har aldri bestilt derfra før, men jeg ba dem kun skrive verdien på skoene - ikke frakten. Da er man godt under grensa på 200 kroner, i alle fall på nettopp disse skoene.

Zol, jeg ville nok gått for en 8 eller 9. T har ganske store føtter, bruker ca 25-26 i joggesko og jeg bestilte 10 (27). Men det er jo ikke mye mer enn strømpebuksa man trenger oppi Kamikene.

Gammel 02-09-07, 13:41   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Og denne "infant" modellen som Rypejenta snakker om kan brukes i stedet for cherrox? *hater cherrox*

Gammel 02-09-07, 13:42   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke sko skattefritt uansett?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:46   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Har aldri bestilt derfra før, men jeg ba dem kun skrive verdien på skoene - ikke frakten. Da er man godt under grensa på 200 kroner, i alle fall på nettopp disse skoene.

Kanskje hvis man har ett barn...Jeg har 4 Da holder jeg meg ikke under 200.

Gammel 02-09-07, 13:47   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er ikke sko skattefritt uansett?

Jo,men ikke momsfritt.

Gammel 02-09-07, 13:51   #14
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ztjerna bruker 23-24 i joggesko nå, hvilken størrelse tror dere jeg burde bestille til han?

Jeg ville gått for 9. Kjenner en jente som brukte 25 i joggesko nå i sommer, hun har fått 10 og det er ikke for stort. S brukte 26 og jeg kommer til å bestille 11.

Gammel 02-09-07, 13:55   #15
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde en kjempebestilling fra sierra i høst og betalte momsen. Trass i moms og avgift ble det superbillig sammenlignet med norske priser. Jeg fant fine sko til meg selv også.

Vi har hatt litt ulike modeller av Kamik og har vært fornøyd med alle. Vi har sherroxlignende til "nullføre" og slike med tykk innleggsåle til iskalde vinterdager. Jeg har også et par selv som jeg bruker når temperaturen faller under 10 minus.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:56   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg har nettopp kjøpt kamik sko fra sierra trading til eldstegutten min. Betalte 236 kr inkl frakt.

Dersom jeg skal bestille disse skoene får jeg opp at skoene koster 19.95 og at portoen blir 20.00 - tilsammen 39.95. Nå er ikke jeg helt stødig i kursene, men det er da mer enn 236 kroner?

Gammel 02-09-07, 13:56   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jo,men ikke momsfritt.

Ah, da forstår jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:57   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir ca 240 kr Zol. Dollaren ligger på rundt 6 kr.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:58   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det blir ca 240 kr Zol. Dollaren ligger på rundt 6 kr.

Oh. Jeg regnet 8. Så bra .

Gammel 02-09-07, 14:11   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg gjorde en kjempebestilling fra sierra i høst og betalte momsen. Trass i moms og avgift ble det superbillig sammenlignet med norske priser. Jeg fant fine sko til meg selv også.

Vi har hatt litt ulike modeller av Kamik og har vært fornøyd med alle. Vi har sherroxlignende til "nullføre" og slike med tykk innleggsåle til iskalde vinterdager. Jeg har også et par selv som jeg bruker når temperaturen faller under 10 minus.

Er det veldig stor forskjell på dem som er vanntette og dem som bare er vannavstøtende?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.