Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 16:26   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Me trenger ein slitesterk, barnevenleg, reingjeringsvenleg og fin sofa. Me trenger også eit stovebord. Det må vere 50cm høgt. Hatar lave bord!

Me har lyse veggar og bokhyller/tv-benk/cd-hyller i bjørk. Likar best lyse møbler *sær*

Tips?
Bilder?
Linkar?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 17:17   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Det er mange kjempeflotte, lyse microfiber sofaer på salg både på Bohus, Skeidar og Living for tiden. Ta en kikk på nettsidene.

Microfiber er både slitesterk og lett å rengjøre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 17:19   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

www.bohus.no har denne:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:21   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Svogeren min har lys sofa, og en ettåring. Men siden sofaen er i microfiber, så gjør det ikkeno om gutten søler. Helt genialt sier han.

*ønske seg*

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:32   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Den har vi akkurat kjøpt. Og er strålende fornøyde med den så langt.
Til den har vi et Dali sofabord;

Vi har glass i midten på vårt, ikke fliser.

Vi har veldig mye bjørk og hvitt i stuen, og sofabordet var billig, så da gjorde det ingenting at det ikke var det perfekte bordet ...
Det er 48 cm høyt, målt hjemme på gulvet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 13:28   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Jeg tror dette må være en av de lekreste sofaene jeg har sett på lenge.



I Bohus-katalogen står det at den skal være slitesterk.

Jeg tror livet mitt hadde blitt bittelitt bedre med den sofaen i stua, men økonomi, nyfødt baby og katt tilsier at jeg må slite med den store klumpete skinnsofaen vår noen år til. Kanskje du er mer heldig enn meg?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 13:48   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg tror livet mitt hadde blitt bittelitt bedre med den sofaen i stua, men økonomi, nyfødt baby og katt tilsier at jeg må slite med den store klumpete skinnsofaen vår noen år til. Kanskje du er mer heldig enn meg?


nei, me lyt visst nok ta investeringar som varmepumpe og garasje først. I tillegg bør barna bli større, seier "sjefen" for økonomien i heimen

Aller helst vil han jo at me skal slite ut den grønne Ekornes skinnsofaen vår. Men korleis i alle dagar sliter du ut ein stygg skinnsofa da? Stygge ting blir ikkje slitt. Sånn er det berre. Me har hatt den i ti år og den er god som ny. Stygg og grøn, men god som ny.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:04   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

nei, me lyt visst nok ta investeringar som varmepumpe og garasje først. I tillegg bør barna bli større, seier "sjefen" for økonomien i heimen

Aller helst vil han jo at me skal slite ut den grønne Ekornes skinnsofaen vår. Men korleis i alle dagar sliter du ut ein stygg skinnsofa da? Stygge ting blir ikkje slitt. Sånn er det berre. Me har hatt den i ti år og den er god som ny. Stygg og grøn, men god som ny.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 16:47   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Får trøste deg med at sofaen vår sikkert er enda styggere enn deres. En blå, nedslitt, nedsittet og falmet støvsamler, som stort sett er full av snørr, gulp og leverpostei. Stolen som hører til er enda værre. Huff, det er så ille at jeg gruer meg til besøk. Men så var det så mange andre ting som også skulle fikses og betales. Mannen vil ha skinnsofa så han bare kan tørke bort griseriet hvis uhellet skulle være ute, men nå skal jeg i hvert fall tipse ham om mikrifibersofa. Slike nymotens påfunn har vi ikke fått med oss før nå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 17:33   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Det er ikke alt som kan vaskes av en microfibersofa, det fant vi ut i sommer. Kulepenn går ikke av for eksempel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 17:47   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Stygge ting blir ikkje slitt. Sånn er det berre.

He he! Det har du rett i. :skuler stygt på den evigvarende kjøkkenmaskinen som jeg har skumle og hemmelige planer om å erstatte med en lekkerbisk fra Kitchenaid:

Men virkelig; det er helt utrolig hvor forskjellig smak folk har. Legg sofaen din ut på finn og gi den en ny familie som setter pris på den samtidig som du blir et par tusenlapper rikere. De kan du bruke på en brukt fin sofa fra finn. Mange selger kjempefine, nesten nye sofaer fordi størrelsen eller vinkelen ikke passer inn i den nye leiligheten for eksempel.

Jeg søkte på "bolia sofa" og fikk opp denne i Stavanger for eksempel. Kanskje det går an å kjøpe nye trekk til den? Eller søk på "living sofa" eller hva du nå måtte like.

http://finn.no/finn/bap/object?finnk...85&WT.svl=Link

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:02   #12
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Desperat behov for ny sofa og nytt bord

Her er vår sofa og sofabord. Er sinnsykt fornøyd med sofaen og den er kjøpt på Møbelringen.


Sist redigert av Ekkir : 02-10-07 kl 19:14.
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no